SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Agora zamknęła serwis Gazetapraca.pl, stawia na Goldenline.pl

Serwis z ogłoszeniami o pracy Gazetapraca.pl został zamknięty przez Agora. Firma skupia się na rozwoju swojej drugiej platformy o tej tematyce - Goldenline.pl.

Obecnie adres Gazetapraca.pl przekierowuje na Goldenline.pl.

W ostatnich latach Gazetapraca.pl notowała niewielką odwiedzalność - według badania Gemius/PBI w sierpniu 2018 roku miała 172,8 tys. użytkowników i 354,9 tys. odsłon, a w styczniu br. już tylko 71,4 tys. użytkowników. Dla porównania, w styczniu 2013 roku zanotowała 1,27 mln odwiedzających i 21,09 mln odsłon, a w styczniu 2015 roku - 1,13 mln użytkowników i 8,75 mln odsłon.

Pod marką Gazetapraca.pl w latach 2011-2016 w poniedziałkowych wydaniach „Gazety Wyborczej” ukazywał się dodatek z ogłoszeniami o pracy, wcześniej zatytułowany po prostu „Praca”.

Odpisy Agory dot. wyników Goldenline

W styczniu br. Agora dokonała odpisu aktualizującego wartość aktywów jej spółki zależnej Goldenline do ich szacowanej wartości odzyskiwalnej. Podano, że w konsekwencji wynik netto Agory w czwartym kwartale ub.r. w ujęciu jednostkowym zmaleje o ok. 11,2 mln zł, a w ujęciu skonsolidowanym o ok. 6,5 mln zł.

Natomiast w lutym ub.r. Agora dokonała innego odpisu dotyczącego Goldenline, w związku z nim jednostkowy wynik netto Agory w czwartym kwartale 2018 roku zmalał o ok. 9 mln zł, a w wynik netto całej grupy kapitałowej Agora - o 5,6 mln zł.

Agora pod koniec 2011 roku za 36 proc. udziałów Goldenline zapłaciła 11,52 mln zł, a na początku 2016 roku za 8,48 mln zł przejęła dalsze 53 proc. udziałów.

W trzecim kwartale ub.r. grupa kapitałowa Agora w ujęciu skonsolidowanym zanotowała wzrost wpływów ze sprzedaży o 13,3 proc. do 293,3 mln zł oraz 3,1 mln zł straty netto. Mocno wzrosły przychody firmy z kin Helios, AMS prasy i Next Film, a duży spadek nastąpił w pionie poligraficznym.

Segment internetowy Agory w pierwszych trzech kwartałach ub.r. zanotował wzrost przychodów o 6,2 proc. do 134,3 mln zł oraz spadek zysku EBITDA z 16,3 do 15 mln zł. Strony i aplikacje internetowe firmy w styczniu br. miały 16,67 mln użytkowników, 606 mln odsłon oraz 7 minut i 57 sekund średniego dobowego czasu korzystania przez odwiedzającego (według badania Gemius/PBI).

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Z końcem ub.r. z Agorą pożegnał się szef pionu internetowego Paweł Wujec (w lutym został prezesem firmy marketingu internetowego K2), jego obowiązki przejęli Jakub Bojan i Barbara Rudnicka.

Dołącz do dyskusji: Agora zamknęła serwis Gazetapraca.pl, stawia na Goldenline.pl

10 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
olo
Kolejny sukces zarządu. Będą premie!
odpowiedź
User
Obserwer
Drogo, kiepskie wyniki przy rekrutacji i kiepskie wyniki przy udziale w rekrutacji. Nie dziwię się, że ludzie wybierają ten inny duży serwis (nazwy nie pamiętam), najwyraźniej w Agorze ktoś uznał, że nie są liderami i porzucił temat.
odpowiedź
User
XX
Agora przyjęła nowatorską strategię rozwoju poprzez stopniowe zamykanie kolejnych przedsięwzięć. Widać, że wolnorynkowe nauki Wyborczej nie poszły w las :)
odpowiedź