SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Awaria dekoderów w dużej sieci kablowej. „Błąd oprogramowania”

Przed długim weekendem doszło do awarii dekoderów ADB3831 i ADB5810 operatora kablowego Inea. Abonenci sieci kablowej krytykowali ją w mediach społecznościowych za problem z odbiorem kanałów telewizyjnych i dźwiękiem. Zuzanna Kaseja, senior communication & PR specialist firmy Inea informuje Wirtualnemedia.pl, że usterkę szybko usunięto, ale klienci muszą przeinstalować listę kanałów.

Dekoder sieci kablowej IneaDekoder sieci kablowej Inea

Problemy techniczne klientów firmy Inea rozpoczęły się przed długim weekendem.

- Awaria dekoderów ADB3831 i ADB5810 / Jeśli odnotowałeś problem z telewizją i chcesz przywrócić do niej dostęp [dotyczy to dekoderów ADB3831 i ADB5810]: Wejdź w menu, przejdź do sekcji „instalacja”, następnie „szukanie kanałów” i wybierz opcję „przeinstaluj listę kanałów”. PIN: 1234. Jeśli problem nie zostanie rozwiązany po wdrożeniu powyższej instrukcji – poprosimy o kontakt z infolinią obsługową za pośrednictwem aplikacji Inea lub przez LiveChat dostępny na www.inea.pl. Nasi konsultanci są do Waszej dyspozycji przez 24 godziny. W trakcie rozmowy są w stanie dokonać szczegółowej weryfikacji działania usług i w razie potrzeby wskazać możliwe sposoby rozwiązania sprawy. Przepraszamy za niedogodności - poinformował operator na Facebooku.

Krytyka ze strony klientów

Na fanpage’u sieci Inea pojawiło się dużo krytycznych wypowiedzi ze strony klientów. Część internautów twierdziło, że firma zbyt późno informuje o sposobie na rozwiązanie problemu technicznego. Niektórzy twierdzili, że przedstawiony sposób wcale nie pomaga w usunięciu awarii. Abonenci operatora narzekali nie tylko na przycinanie kanałów, ale także problemy z dźwiękiem na dekoderach i wyjątkowo długi czas oczekiwania na infolinii. W jednej z lokalizacji miało też dojść do trwającej kilka dni awarii światłowodu.  

- Informujemy, że awaria była spowodowana błędem oprogramowania urządzenia odpowiedzialnego za dostarczanie sygnału i została usunięta w kilkadziesiąt minut po jej zaistnieniu.  Zdarzenie to nie miało wpływu na jakość dźwięku czy dostęp do Internetu. Wymagało jednak podjęcia aktywności po stronie klientów w postaci przeinstalowania listy kanałów. Nasz zespół Obsługi Klienta udzielał bieżącego wsparcia w procesie przywracania dostępu usług - wyjaśnia Kaseja.

Niedawno po aktualizacji oprogramowania, podobne problemy mieli abonenci platformy cyfrowej Canal+. Firma wysłała kolejną wersję softu, której zadaniem miało być usunięcie błędów.

309 tys. klientów sieci Inea na koniec 2022 roku

Inea świadczy usługi światłowodowe w 8 województwach i dąży do zwiększenia ich zasięgu. Zaczynała jako operator kablowy w Poznaniu i innych miastach Wielkopolski. Na koniec 2022 roku miała firma 309 tys. klientów indywidualnych. Przychody operatora zwiększyły się o 4 proc. do 391 mln zł.  203 tys. klientów Inei na koniec ub.r. korzystało z internetu światłowodowego, a ok. 185 tys. - z usługi telewizyjnej. W maju 2022 roku operator podał, że ma ponad 300 tys. klientów indywidualnych, z których 180 tys. korzysta z usługi telewizyjnej.

W grudniu informowaliśmy, że operator kablowy Inea nie jest już właścicielem poznańskiej Telewizji WTK, kanału  FanklubTV, poświęconego klubowi Lech Poznań, ani portalu internetowego Epoznan.pl. Nowymi właścicielami Wielkopolskiej Telewizji Kablowej, która jest nadawcą lokalnych stacji i wydawcą portalu, są Krzysztof Szydłowski i Witold Kundzewicz, dotychczasowi członkowie zarządu spółki. - Chcemy koncentrować się na dostarczaniu jak najlepszych usług światłowodowych, stąd decyzja o sprzedaży - tłumaczyła wówczas Wirtualnemedia.pl Karolina Pawlik, communication & PR Manager sieci Inea.

Dołącz do dyskusji: Awaria dekoderów w dużej sieci kablowej. „Błąd oprogramowania”

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Ech
Tak to jest jak oszczędza się na testach. Samo wdrożenie też powinno najpierw obejmować niewielką grupę testową a nie puszczamy wszystko na hurra w okresie majówki.
odpowiedź
User
Ach
NETIA ma awarię dekoderów Netia Player 2.0 (N7800) od października ubiegłego roku... technicy nadal pracują nad jej usunięciem.
odpowiedź
User
Bubu
1. Dlaczego w tytule nie ma nazwy operatora
2. Nie można było stanowiska tej pani napisać po polsku?
odpowiedź