SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Cannes: 13,3 tys. uczestników MIPCOM

Paul Johnson, szef departamentu telewizyjnego Reed MIDEM, organizator targów MIPCOM w Cannes powiedział, że liczba uczestników była o 7 proc. wyższa niż w zeszłym roku.

Liczba uczestników zakończonych w piątek 23. targów MIPCOM wyniosła 13,3 tys., a liczba wystawców ponad 4,5 tys. Oznacza to wzrost o 8 proc.

- W festiwalowym pałacu potrzebne jest więcej miejsca, aby móc pomieścić wszystkich chętnych - powiedział Paul Johnson. Miejsca w pałacu jest coraz mniej, dlatego jeden z większych wystawców Disnay, został przeniesione na plażę obok pałacu.

Organizatorzy podają, że większa liczba wystawców spowodowana jest pojawieniem się firm oferujących kontent cyfrowy przeznaczony na nowe platformy dystrybucji, jak telewizja internetowa i telefony komórkowe.

Wzrost jest spowodowany też pojawieniem się nowych reprezentantów z rynków, wcześniej nieobecnych na targach. Przykładem są tutaj Indie, które na MIPCOM były państwem honorowym. Zanotowano 59 wystawców z tego państwa, co oznacza wzrost w porównaniu z rokiem ubiegłym aż o 392 proc.

- Samo uczestnictwo już nie wystarcza, aby zostać zauważonym. Trzeba jeszcze umieć się zareklamować - mówił dalej Johnson.

Dobrze widoczne były w tym roku formaty polskich firm. TVP zorganizowała prezentację handlową "Katynia" i zamieściła w ukazującej się na miejscu prasie branżowej jego reklamy. Standy "Ekipy" ATM Grupy widoczne były w korytarzu pałacu wystawowego, a na zewnątrz jeździł obklejony logo firmy pojazd.

Organizatorzy coraz większą uwagę przykuwają tzw. Green TV - czyli wszelkiemu rodzajowi kontentu, poruszającego tematykę ochrony środowiska. Green TV pojawia się już nie tylko jako tematyka paneli dyskusyjnych. Firma badawcza WIT, prezentująca na każdych targach przegląd najciekawszych formatów rozrywkowych, zorganizowała w tym roku przegląd formatów o tematyce środowiskowej. Niestety żaden z zaprezentowanych formatów nie pochodził z naszej części Europy.

Johnson zaapelował, aby takich przykładów było coraz więcej i aby stanowiły one oddzielny sektor ramówki każdego nadawcy.

MIPCOM obok kwietniowych MIPTV w Cannes to największe na świecie targi, gdzie spotykają się producenci, sprzedawcy i kupujący kontent przeznaczony na różne platformy dystrybucji.

Dołącz do dyskusji: Cannes: 13,3 tys. uczestników MIPCOM

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl