SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

"CKM" bez modelki w bieliźnie na okładce. Pojawią się wydania tematyczne

W środę, 31 lipca br. w sprzedaży ukazał się nowy numer "CKM" (Marquard Media Polska). Po raz pierwszy od 21 lat obecności gazety na rynku okładki nie zdobi zdjęcie modelki w bieliźnie. Każde wydanie pisma będzie także tematyczne - pierwsze po zmianach poświęcone jest rozwojowi osobistemu.

Od czerwca br. nowym redaktorem naczelnym pisma jest Paweł Jaśkowski, sierpniowy numer to kolejny pod jego kierownictwem. W lipcowym wydaniu zmieniły się już format i objętość pisma, a redakcja nawiązała współpracę m.in. z Pawłem Svinarskim z kanału "Dla pieniędzy" czy Maksymem Ziółkowskim z "Maksymalnie".

Wraz z sierpniowym numerem, po raz pierwszy od 21 lat obecności gazety na rynku okładki nie zdobi zdjęcie modelki w bieliźnie. Jak uzasadnił Paweł Jaśkowski, okładka będzie teraz kolekcjonerska. Natomiast wewnątrz numeru znalazło się zdjęcie z modelką na podstawie którego powstał obraz.

"Pojawią się na nim prace artystów operujących innymi narzędziami niż aparat. Jest to przede wszystkim ukłon w stronę naszych czytelników, od których dostajemy zdjęcia ich kolekcji „CKM”, gromadzonych niekiedy od pierwszego numeru. Chcemy również pokazywać dzieła wizualne z dziedzin pokrewnych, bo mamy w Polsce świetnych twórców" - uzasadnia redaktor naczelny pisma we wstępniaku.

Za projekt okładki odpowiada polska malarka Urszula Kamińska. Obraz, z którego powstała okładka ma zostać przekazany na licytację, a pieniądze uzyskane z aukcji zostaną przelane na konto fundacji charytatywnej.

- Okładki tworzone przez artystów to stała zmiana. Świetny odbiór pierwszej nie pozostawia wątpliwości – będziemy tworzyć covery kolekcjonerskie. W tej chwili pracujemy nad kolejną, którą właśnie rysuje jeden z czołowych artystów w swojej dziedzinie - mówi Paweł Jaśkowski, redaktor naczelny "CKM" portalowi Wirtualnemedia.pl.

Każde wydanie będzie tematyczne, felietonistką Anna Szlęzak

Kolejną zmianą będzie także fakt, że każdy numer będzie tematyczny. - Wygospodarowaliśmy strony, na których znajdzie się motyw przewodni. W tym numerze stawiamy na rozwój osobisty. Brzmi pompatycznie, ale podchodzimy do niego ze zdrowym rozsądkiem i bez patosu. Uważamy, że ewolucja nie zakończyła się w momencie wynalezienia smartfonu i pracujemy nad sobą regularnie. Wierzymy, że (z)robicie to razem z nami - Jaśkowski.

Jak przekazał Wirtualnemedia.pl według niego "nad niektórymi tematami warto pochylić się dłużej i poświęcić im więcej miejsca w gazecie".

- Stworzenie sekcji tematycznej porządkuje to. Owocuje też ciekawymi materiałami, na które może byśmy nie wpadli, gdyby nie takie posunięcie, a teraz nie wyobrażam sobie, żebyśmy takich artykułów czy wywiadów nie mieli. Chcemy głębiej wejść w pewne obszary i dać czytelnikom coś innego niż dotychczas, coś świeżego. Większość dotychczasowych sekcji jednak zostaje dzięki dodaniu stron w poprzednim numerze - podkreśla naczelny.

Felietonistką pisma została również Anna Szlęzak, która do tej pory doradzała kobietom. - Z zapowiadanych zmian dopilnowaliśmy zmiany jakości sesji, co da się zauważyć. Z dobrym odbiorem spotkały się materiały kucharza Darka Kuźniaka, uczestnika kulinarnych reality show, a także dietetyka Patryka Iwańskiego, więc przedłużamy z nimi współpracę. Formą do której wracamy, są materiały wcieleniowe. W tym numerze wzięliśmy się za skoki spadochronowe i wakesurf, w następnym ruszamy na tor wyścigowy - mówi nam szef "CKM".

Do sierpniowego wydania dołączono także wydanie specjalne – "Wielką księgę kawałów barowych”. W magazynie znalazły się także wywiady z raperem Malikiem Montaną, coachem Mateuszem Grzesiakiem oraz zawodnikiem MMA Szymonem Kołeckim.

W ub.r. „CKM” zanotował spadek sprzedaży o 15,2 proc. do 16 772 egz. Natomiast w pierwszym kwartale br. wynik sprzedażowy „CKM” zmalał o 27,5 proc. do 14, 2 tys. egz. „Esquire” nie został natomiast zgłoszony do audytu sprzedażowego w ZKDP.

W ub.r. wydawnictwo Marquard Media Polska zanotowało spadek przychodów sprzedażowych o 24,3 proc. do 29,12 mln zł oraz 665 tys. zł zysku netto (wobec 10,58 mln zł straty rok wcześniej). Firma liczy, że w efekcie restrukturyzacji od drugiej połowy br. nie będzie już potrzebowała wsparcia finansowego od swojego właściciela.

Dołącz do dyskusji: "CKM" bez modelki w bieliźnie na okładce. Pojawią się wydania tematyczne

12 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Staszek
Ktoś tu zwariował.
0 0
odpowiedź
User
Krzyś
Masakra. Ktoś nie wie dla kogo robi pismo.
0 0
odpowiedź
User
arend dickmann
Już widzę jak jeden dresiarz mówi do drugiego (bo nie czarujmy się, CKM to pismo dla dresiarzy) – „ej kurde ziomeczku słyszałeś, na okładce nowego cekaema jest praca Doroty Nieznalskiej, muszę kupić żeby mieć do kolekcji”.
0 0
odpowiedź