SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Coraz mniejsza sprzedaż gazet regionalnych

Listopad 2009 roku był kolejnym miesiącem w którym spadła sprzedaż większości największych dzienników regionalnych. Które tytuły straciły najwięcej czytelników? - raport Wirtualnemedia.pl.

Liderem sprzedaży ogółem* wśród dzienników regionalnych został "Polska Dziennik Zachodni" (Polskapresse) ze średnią 76 715 egz. (rok wcześniej 81 190 egz.) - wynika z najnowszych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Drugie miejsce zajęła "Gazeta Pomorska" (Gazeta Pomorska Media) - 71 282 egz. (rok wcześniej 82 748 egz.) a na trzecim uplasował się "Express Ilustrowany" (Polskapresse) - 51 770 egz. (spadek o 5 proc.). 

Tytuł listopad
Wirtualnemedia.pl 2009 2008
ZKDP Średni nakład jednorazowy Sprzedaż ogółem Średni nakład jednorazowy Sprzedaż ogółem
Polska Dziennik Zachodni 97 798 76 175 108 422 81 190
Gazeta Pomorska 80 687 71 282 94 554 82 748
Express Ilustrowany 64 875 51 770 66 454 54 651
Polska Głos Wielkopolski 64 584 47 837 72 168 52 585
Polska Dziennik Bałtycki 59 375 45 820 66 742 51 025
Polska Dziennik Łódzki 57 297 43 031 61 589 45 663
Dziennik Polski 58 289 40 721 65 007 44 101
Głos-Dziennik Pomorza 52 121 40 157 58 121 42 488
Gazeta Lubuska 49 043 39 819 54 435 43 490
Echo Dnia 49 318 37 485 50 705 39 111
Gazeta Codzienna Nowiny 40 045 30 443 48 864 36 315
Polska Gazeta Wrocławska 43 042 29 246 49 288 33 845
Nowa Trybuna Opolska 37 156 28 382 37 338 28 257
Polska Gazeta Krakowska 41 828 27 772 43 154 29 067
Gazeta Olsztyńska Dziennik Elbląski 33 951 25 685 40 554 30 081

 


Jeśli porówna się dane "miesiąc do miesiąca" to wzrosła sprzedaż wszystkich największych dzienników regionalnych. 

 

Tytuł 2009
Wirtualnemedia.pl listopad październik
ZKDP Średni nakład jednorazowy Sprzedaż ogółem Średni nakład jednorazowy Sprzedaż ogółem
Polska Dziennik Zachodni 97 798 76 175 100 969 78 416
Gazeta Pomorska 80 687 71 282 82 651 72 619
Express Ilustrowany 64 875 51 770 73 439 58 692
Polska Głos Wielkopolski 64 584 47 837 65 290 48 828
Polska Dziennik Bałtycki 59 375 45 820 64 484 49 514
Polska Dziennik Łódzki 57 297 43 031 58 525 43 054
Dziennik Polski 58 289 40 721 61 114 41 629
Głos-Dziennik Pomorza 52 121 40 157 53 194 40 635
Gazeta Lubuska 49 043 39 819 51 232 41 943
Echo Dnia 49 318 37 485 52 696 37 975

 


 *sprzedaż ogółem to sprzedaż gazet w kioskach i w prenumeracie - taki sposób prezentowania danych rekomenduje ZKDP. W niektórych mediach przedstawiane są wyniki z kategorii "rozpowszechnianie płatne razem", które obejmuje - oprócz sprzedaży ogółem - sprzedaż w ramach której gazety zostały sprzedane po cenie nie niższej niż 30% ceny egzemplarzowej i nie spełniają warunków sprzedaży egzemplarzowej lub prenumeraty. Na przykład są sprzedane przez wydawcę w celu dalszego bezpłatnego rozpowszechniania (np. w samolotach, PKP, hotelach itp.) lub na podstawie umów barterowych w zamian za towary lub usługi.

Dołącz do dyskusji: Coraz mniejsza sprzedaż gazet regionalnych

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
walter
i tak juz teraz będzie

w dół, w dół, w dół

zostaje tylko internet i telewizja - tam pójdzie cała kasa z reklam ;)
0 0
odpowiedź
User
gg
Ciekawe skąd ten "internet" weźmie świeże wiadomości jak braknie prasy :-)
0 0
odpowiedź
User
do gg
Pełna zgoda gg, tną równo internetowcy.. W lokalnych portalach np. trojmiasto najwiecej niusow zawsze po porannej lekturze lokalnej prasy.. internetowe "redakcje" hehe
0 0
odpowiedź