SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Rzeczpospolita” i „Dziennik Zachodni” liderami sprzedaży e-wydań w I-III kwartale

W pierwszych trzech kwartałach br. najwyższą sprzedaż wydań elektronicznych wśród ogólnopolskich gazet codziennych miała „Rzeczpospolita”. Z kolei wśród dzienników regionalnych i lokalnych na pierwsze miejsce awansował „Dziennik Zachodni” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

„Rzeczpospolita” (Gremi Media) w pierwszych trzech kwartałach 2018 roku miała średnią sprzedaż e-wydań na poziomie 10 969 egz. W skali roku tytuł ten zanotował spadek wynoszący 3,54 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugą pozycję w badanym okresie zajął „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) ze średnim wynikiem na poziomie 10 721 egz., o 0,86 proc. wyższym niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Na podium uplasował się jeszcze „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska). Średnia sprzedaż e-wydań tego dziennika zwiększyła się najbardziej w zestawieniu - o 3,68 proc. do 3 296 egz.

Największy spadek średniej sprzedaży ogółem, wynoszący 8,57 proc. do 320 egz., zanotowała z kolei „Gazeta Polska Codziennie” (Forum). Tytuł ten w rankingu zajął siódmą lokatę.

Wśród dzienników regionalnych i lokalnych pozycja lidera średniej sprzedaży e-wydań w pierwszych trzech kwartałach 2018 roku należała do „Dziennika Zachodniego” (Polska Press Grupa), który awansował z piątej lokaty. Jego wynik wyniósł 896 egz., po wzroście o 122,89 proc.

Drugie miejsce zajął „Głos Wielkopolski” (Polska Press Grupa), awansujący z trzeciej pozycji. Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu w analizowanym okresie wyniosła 783 egz., po wzroście o 37,37 proc.

Podium, awansie z 21. pozycji, uzupełnia „Gazeta Olsztyńska / Dziennik Elbląski” (Grupa WM), której średni wynik e-wydań zwiększył się najbardziej w zestawieniu - o 1250,94 proc. do 716 egz.

Z kolei najwięcej straciła „Polska Metropolia Warszawska” (Polska Press Grupa), która w rankingu spadła z miejsca 13. na 19. Średni wynik tego dziennika zmniejszył się o 15,09 proc. i ostatecznie wyniósł 135 egz.

E-wydania to dostępne w Internecie wersje gazet, identyczne pod względem zawartości z wersjami papierowymi. Ich sprzedaż wraz ze sprzedażą wydań drukowanych zaliczana jest do sprzedaży ogółem.

Mutacje cyfrowe to wydania różniące się finalnie od wersji papierowych, wzbogacone np. o dodatkowe zdjęcia czy multimedia. Raportowane są tutaj np. wydania dzienników na tablety (iPady, Kindle). Sprzedaż mutacji cyfrowych nie jest zaliczana do sprzedaży ogółem.

Z kolei sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Dołącz do dyskusji: „Rzeczpospolita” i „Dziennik Zachodni” liderami sprzedaży e-wydań w I-III kwartale

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl