SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Zwolenników dekoncentracji w mediach najwięcej wśród młodych, przeciwników prawie dwukrotnie więcej

Dekoncentrację kapitałową w mediach popiera 23,1 proc. Polaków, a przeciw jest 40,9 proc. Zwolenników najwięcej jest wśród osób młodych, a przeciwników - wśród mężczyzn, osób dużo zarabiających i mieszkających w dużych miastach.

Fot. Pixabay Fot. Pixabay

W sondażu przeprowadzonym przez SW Research dla serwisu internetowego „Rzeczpospolitej” wśród 800 Polaków aż 36 proc. ankietowanych stwierdziło, że nie ma zdania na temat dekoncentracji kapitałowej w branży mediów.

Największe odsetki przeciwników tej koncepcji jest wśród osób żyjących w miastach mających od 200 do 499 tys. mieszkańców (51 proc.), ludzi zarabiających ponad 5 tys. zł miesięcznie (48 proc.) i mężczyzn (43 proc.).

Wśród osób w wieku ponad 50 lat przeciw dekoncentracji jest 50 proc., a wśród mających do 24 lat - 30 proc. Taką postawę deklaruje 18 proc. ludzi z najniższym wykształceniem i 44 proc. tych z wyższym wykształceniem.

Przepisy dotyczące dekoncentracji kapitałowej w mediach są obecnie przygotowywane przez zespół ekspertów z Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji. Według niedawnych nieoficjalnych informacji poziom dopuszczalnej koncentracji kapitałowej ma zostać ustalony na 15-20 proc. Politycy PiS zapowiadają, że projekty tych regulacji trafią do Sejmu jesienią br.

Dołącz do dyskusji: Zwolenników dekoncentracji w mediach najwięcej wśród młodych, przeciwników prawie dwukrotnie więcej

14 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Jaki
Czy ci młodzi wiedzą co znaczy dekoncentracja w mediach? I co się kryje za tym pomysłem?
0 0
odpowiedź
User
Wojteq
800 Polaków? Co to za próba? Ja jestem w stanie znaleźć takie osiemset osób, co zaświadczą, że Ziemia jest płaska. Jest takie powiedzenie: "są małe kłamstwa, duże kłamstwa, wielkie kłamstwa i statystyka".
0 0
odpowiedź
User
Jancio
Wiekszość zwyczajnnych Polaków chce mieć prawo dotyczące mediów takie jak w Niemczech, Francji, czy USA. Muśmy się też dostosować do tych standardów. Bo koncerny medialne zarabiaja krocie zatrudniajać ludzi na śmieciówkach po 3 tys. zlotych. Podczas, gdy srednia pensja w Niemczech to 4 tys. euro. Krotko mowiac, jestesmy tylko rynkiem zarabiania, zbytu i taniej bezmyslnej tuszy dla Niemiec.
0 0
odpowiedź