SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Dziennik Gazeta Prawna” na czele sprzedaży e-wydań w I półroczu. Tylko „Gazeta Wyborcza” na minusie

W I półroczu 2014 roku najwyższą sprzedaż wydań elektronicznych wśród gazet codziennych osiągnął „Dziennik Gazeta Prawna”. „Przegląd Sportowy” zanotował największy wzrost, zaś jedyny spadek odnotowała „Gazeta Wyborcza”.

„Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) w I półroczu 2014 roku zanotował średnią sprzedaż e-wydań wynoszącą 9 229 egz. W skali roku tytuł ten zyskał 6,46 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie

Druga pozycja w badanym miesiącu należała do „Rzeczpospolitej” (Gremi Business Communication) ze średnim wynikiem na poziomie 7 285 egz., czyli o 45,55 proc. większym niż rok wcześniej.

Na podium uplasował się jeszcze „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska), który rok wcześniej był czwarty. Średnia sprzedaż e-wydań tego dziennika zwiększyła się rok do roku o 9,07 proc. do 2 405 egz.

>>> „Gazeta Polska Codziennie” i „Gazeta Wyborcza” najwięcej straciły w I półroczu (wykres)

Natomiast na czwarte miejsce spadła „Gazeta Wyborcza” (Agora), której sprzedaż e-wydań w analizowanym okresie wyniosła 1 961 egz., po spadku o 12,14 proc. - jedynym w zestawieniu.

Największy wzrost sprzedaży e-wydań, wynoszący 214,29 proc., osiągnął „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska) plasujący się na miejscu siódmym z wynikiem 396 egz.

Z kolei największym udziałem sprzedaży e-wydań w sprzedaży ogółem, wynoszącym 28,61 proc., pochwalić się mógł „Parkiet” (Gremi Business Communication).

W I półroczu 2014 roku tylko jeden dziennik wykazał sprzedaż mutacji cyfrowych. Była to „Gazeta Wyborcza”, której wynik w porównaniu do I półrocza 2013 roku zmalał o 17,64 proc. i wyniósł 985 egz.

ZKDP

I półrocze

Wirtualnemedia.pl

2014

2013

Tytuł

Sprzedaż e-wydań

Sprzedaż ogółem

Sprzedaż e-wydań

Sprzedaż ogółem

Dziennik Gazeta Prawna

9 229

50 315

8 669

53 316

Rzeczpospolita

7 285

56 345

5 005

61 925

Puls Biznesu

2 405

10 989

2 205

11 804

Gazeta Wyborcza

1 961

174 708

2 232

209 010

Parkiet Gazeta Giełdy

1 259

4 400

460

3 785

Gazeta Polska Codziennie

546

21 061

429

27 803

Przegląd Sportowy

396

34 663

126

37 133

Fakt Gazeta Codzienna

237

333 340

103

348 527

Super Express

0

153 022

0

157 227


W czerwcu 2014 roku pierwsze miejsce również zajął „Dziennik Gazeta Prawna”, którego średnia sprzedaż ogółem względem czerwca 2013 roku spadła o 2,52 proc. do poziomu 9 329 egz.

Druga pozycja należała do „Rzeczpospolitej” (do góry o 44,15 proc. do 7 291 egz.), natomiast na podium znalazł się jeszcze „Puls Biznesu” (wzrost o 5,43 proc. do 2 349 egz.), który rok wcześniej był czwarty.

ZKDP

czerwiec

Wirtualnemedia.pl

2014

2013

Tytuł

Sprzedaż e-wydań

Sprzedaż ogółem

Sprzedaż e-wydań

Sprzedaż ogółem

Dziennik Gazeta Prawna

9 329

46 691

9 570

49 025

Rzeczpospolita

7 291

56 116

5 058

60 674

Puls Biznesu

2 349

10 833

2 228

11 642

Gazeta Wyborcza

1 989

167 287

2 230

191 057

Parkiet Gazeta Giełdy

1 588

4 622

450

3 754

Gazeta Polska Codziennie

616

21 332

289

24 735

Przegląd Sportowy

410

37 739

116

36 437

Fakt Gazeta Codzienna

244

314 202

102

328 480

Super Express

0

147 806

0

148 325

 


E-wydania to dostępne w internecie wersje gazet, identyczne pod względem zawartości z wersjami papierowymi. Ich sprzedaż wraz ze sprzedażą wydań drukowanych zaliczana jest do sprzedaży ogółem.
Mutacje cyfrowe to wydania różniące się finalnie od wersji papierowych, wzbogacone np. o dodatkowe zdjęcia czy multimedia. Raportowane są tutaj np. wydania dzienników na tablety (iPady, Kindle). Sprzedaż mutacji cyfrowych nie jest zaliczana do sprzedaży ogółem.
Z kolei sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Dołącz do dyskusji: „Dziennik Gazeta Prawna” na czele sprzedaży e-wydań w I półroczu. Tylko „Gazeta Wyborcza” na minusie

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
KL
Bo DGP jest po prostu najlepszy.
0 0
odpowiedź
User
pavv
Niespełna 2 tys e-wydań GW... a jakie wielkie nadzieje pokładali w e-wydanich jeszcze pół roku temu. Pół roku minęło i okazało się, że tylko znajomi i rodzina czytają e-wydania.
0 0
odpowiedź
User
ynteligent
ehh @pavv. Poczytaj jaka jest różnica miedzy e-wydaniem a mutacją cyfrową. e-wydanie w przypadku GW to pdf z których GW i tak się wycofuje, ma lepsze formy cyfrowe. Aplikacja GW i paywall to nie są e-wydania.... NO ale dzień bez udania jest dniem straconym, co nie?
0 0
odpowiedź