SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Facebook kontra Apple. Społecznościowy gigant wyświetli własne powiadomienia w systemie iOS

Facebook zapowiedział, że w odpowiedzi na nowe zasady Apple związane z systemem iOS 14 wprowadzające wymóg dodatkowej akceptacji zbierania danych przez aplikacje, będzie wyświetlał własne powiadomienie zawierające szersze informacje na temat sposobu wykorzystania danych.

Przypomnijmy, że jeszcze pod koniec czerwca 2020 r. podczas konferencji WWDC Apple zapowiedziało, że w systemie iOS 14 pojawią się dodatkowe zabezpieczenia związane z prywatnością.

Zmiany w iOS 14

Zgodnie z planem iOS 14 będzie wymagał aby aplikacje uzyskały wyraźną zgodę użytkowników iPhone'ów oraz iPadów na śledzenie ich zachowań w sieci. Ma to się odbywać poprzez dodatkowe okno wyskakujące w każdej aplikacji, w którym użytkownik będzie mógł wyrazić bądź nie zgodę na tracking za pomocą tzw. IDFA, czyli identyfikatora dla reklamodawców.

Facebook od początku był jednym z największych krytyków zapowiedzi Apple. W sierpniu ub.r. na swoim firmowym blogu serwis przyznał, że szykowane przez Apple zmiany będą miały zarówno dla samego portalu, jak i tysięcy reklamodawców promujących w nim swoje produkty i usługi, negatywne skutki finansowe.

Z kolei w grudniu Facebook zamieścił na stronach największych amerykańskich dzienników całostronicowe reklamy krytykujące Apple za zmiany w systemie iOS 14, które ograniczą możliwości śledzenia użytkowników w sieci i targetowania reklam.

Jednocześnie w komunikacie przesłanym przez polskie biuro Facebooka do redakcji Wirtualnemedia.pl, serwis wyjaśniał dodatkowo motywy jakie kierują nim w konflikcie z Apple.

"Nowe rozwiązanie zmusi małe i średnie firmy do korzystania z subskrypcji i innych opłat za zakupy w aplikacji. Jesteśmy w trakcie opracowania i wdrożenia nowych standardów, które pozwolą na większą ochronę prywatności, ale w sposób, który zapewni swobodny dostęp do treści i umożliwi rozwój małych firm" - zapowiadał Facebook.

W przybierającym na sile sporze pomiędzy obu technologicznymi gigantami głos zabrał Tim Cook, szef koncernu Apple. We wpisie na Twitterze zaznaczył, że użytkownicy mają prawo decydować o tym, jakie dane na ich temat są zbierane w internecie i tylko od ich woli będzie zależało, czy udzielą na to zgody.

Facebook kontra Apple

Teraz Facebook zapowiedział, że obok powiadomień Apple, będzie wyświetlał własne, "w celu umożliwienia dokonania prawdziwego wyboru".

"Dostarcza ono więcej informacji o tym, jak działają nasze personalizowane reklamy, które wspierają małe firmy i umożliwiają działanie naszych aplikacji za darmo. Akceptacja tego powiadomienia nie powoduje udostępnienia Facebookowi nowych rodzajów danych. Oznacza jedynie to, że Facebook może nadal dostarczać ludziom coraz lepszą jakość usług." - czytamy w komunikacie Facebooka.

Firma Marka Zuckerberga twierdzi, że nowy monit Apple ma na celu przedstawienie fałszywego konfliktu między personalizowanymi reklamami a prywatnością. Tymczasem zdaniem Facebooka, w rzeczywistości można zagwarantować jedno i drugie.

Facebook z rekordowymi wpływami i zyskiem

W czwartym kwartale ub.r. Facebook osiągnął rekordowe w swojej historii przychody (28,07 mld dolarów) i zysk netto (11,2 mld dolarów). Z jego serwisów i aplikacji korzysta miesięcznie już 3,3 mld internautów, a z samego Facebooka - 2,8 mld. Z każdego użytkownika koncern zarabia kwartalnie 8,62 dolara.

Dołącz do dyskusji: Facebook kontra Apple. Społecznościowy gigant wyświetli własne powiadomienia w systemie iOS

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
PK
Jak coś jest za darmo, to Ty jesteś produktem. Jakoś iPhonów za darmo nie dają, a facebook na czymś jednak zarabia.
odpowiedź
User
Piotr
Ciekawy wątek. Jeżeli Facebookowi spadną przychody z reklam, pewnie, żeby się utrzymać, będzie musiał wprowadzić opłatę za korzystanie z platformy - wtedy się okaże jaką ma wartość dla użytkowników :)
odpowiedź