SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Focus” z największym spadkiem, słaby debiut „How It Works”

Trzy z pięciu miesięczników popularnonaukowych zanotowało w kwietniu br. spadki sprzedaży ogółem, największym dotkniętym został „Focus”. Liderem sprzedaży był „Świat Wiedzy”, zaś pismo „How It Works” zadebiutowało na miejscu ostatnim ze słabym wynikiem.

Sprzedaż ogółem “Świata Wiedzy” (Wydawnictwo Bauer) w kwietniu br. wyniosła 128 375 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez Wirtualnemedia.pl. Tytuł zadebiutował na rynku w sierpniu 2011 roku.

Na drugie miejsce z pierwszego spadł dotychczasowy lider, czyli wydawany przez G+J Polska miesięcznik “Focus”. Jego sprzedaż ogółem zmalała o 16,5 proc. do 89 611 egz. Magazyn ten zanotował największy spadek w zestawieniu. Jednak numer kwietniowy „Focusa” w 2011 roku miał dodatek specjalny z artykułami z pisma „New Scientist” i był wsparty kampanią.

Trzecia lokata w zestawieniu przypadła “Focusowi Historia” (G+J Polska), który sprzedał się w kwietniu br. w liczbie 36 781 egz., notując wzrost o 4,57 proc. - największy w rankingu.

Na ostatnim miejscu zadebiutował w rankingu magazyn „How It Works” wydawany przez Egmont Polska. Jego pierwszy numer rozszedł się w liczbie 14 949 egz. z nakładu wynoszącego aż 80 tys. egz. Pismo miało jednak cenę wyższą od konkurentów, bo kosztowało aż 9,99 zł (dla porównania „Świat Wiedzy - 4,99 zł, a „Focus” - 7,99 zł). Od drugiego wydania tytuł ten stał się dwumiesięcznikiem, a od trzeciego obniżył cenę do 7,99 zł (dowiedz się więcej).

Wirtualnemedia.plkwiecień
ZKDP20122011
TytułSprzedaż ogółem
Świat Wiedzy128 375-
Focus Poznać i Zrozumieć Świat89 611107 276
Focus Historia36 78135 172
Wiedza i Życie27 06930 610
21. Wiek25 25825 145
Świat Nauki15 42416 793
How it Works Edycja Polska14 949-


Największy wzrost sprzedaży ogółem, wynoszący 7,5 proc., w kwietniu br. względem marca br. zanotował „Focus”. Natomiast najwięcej straciła „Wiedza i Życie” (Prószyński Media) - było to 6,8 proc.

ZKDP2012
Wirtualnemedia.plkwiecieńmarzec
TytułSprzedaż ogółem
Świat Wiedzy128 375127 539
Focus Poznać i Zrozumieć Świat89 61183 357
Focus Historia36 78134 303
Wiedza i Życie27 06929 053
21. Wiek25 25826 276
Świat Nauki15 42414 893
How it Works Edycja Polska14 949-

Dołącz do dyskusji: „Focus” z największym spadkiem, słaby debiut „How It Works”

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Mandaryn
Pruszyński mógłby wreszcie zmienić sposób prenumeraty swoich czasopism. Dzisiaj prenumerata na długie okresy to anachronizm.
odpowiedź
User
zaci
A co z uważam, rze Historia?
odpowiedź