SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Gazeta.pl z minimalistycznym serwisem bez reklam

Czwartego lipca Gazeta.pl (Agora) uruchomiła Jeden News Dziennie – minimalistyczny serwis z eksperckim dziennikarstwem pozbawiony reklam, krzykliwych nagłówków i wszystkiego, co może rozpraszać uwagę odbiorców. Każdego dnia na jego łamach publikowany będzie jeden, najważniejszy materiał przygotowany z myślą o najbardziej zabieganych, ale ciekawych świata czytelnikach. Zarejestrowani użytkownicy mogą korzystać z serwisu bezpłatnie po zalogowaniu. To zupełnie nowa propozycja redakcji Gazeta.pl.

Zespół Gazeta.pl informuje, że uwielbia eksperymentować i tworzyć nowe, unikalne projekty. Jednym z nich jest serwis Jeden News Dziennie, stanowiący radykalne podejście do dziennikarstwa w internetowym mainstreamie. Wedle zapewnień Agory, jest on niezwykle minimalistyczny, pozbawiony reklam, automatycznego wideo, galerii oraz zdjęć. Na stronie znaleźć można jedynie pogłębione teksty dotyczące ważnych dla Polski i świata tematów. To też próba odpowiedzi na coraz powszechniejsze zjawisko unikania newsów przez odbiorców – Jeden News Dziennie ma za zadanie odbudować zaufanie czytelników do mediów jako źródła potrzebnych i rzetelnie opracowanych informacji.

„Jeden News Dziennie powstał jako odpowiedź na pytanie, jak może wyglądać odwrotność masowych mediów internetowych. Łączy inspiracje najlepszymi elementami uniwersum newsletterów takich jak Today's Worldview »Washington Post« czy The 10-Point »Wall Street Journal« i minimalistycznych mediów w rodzaju Puck News, Tortoise Media czy »KiKŚ«” – mówi Rafał Madajczak, redaktor naczelny Gazeta.pl. „Dziś najbardziej rewolucyjny jest powrót do podstaw – chcemy dać czytelnikom i czytelniczkom dziennikarstwo specjalistyczne w najczystszej postaci” - dodaje.

Serwis Jeden News Dziennie jest bezpłatny – aby z niego skorzystać, należy zalogować się na stronie Jedennewsdziennie.pl.

Materiały publikowane w serwisie będą tworzyć dziennikarki i dziennikarze portalu Gazeta.pl: Maria Mazurek, Patryk Strzałkowski, Jacek Gądek, Maciej Kucharczyk i Ewa Koszowski, oraz autorzy zewnętrzni, m.in. Andrzej Rudke i Michał Żakowski z Radia 357, Agnieszka Lichnerowicz z Radia TOK FM, Anna Widzyk z „Deutsche Welle”, Dorota Bawołek, wieloletnia korespondentka telewizyjna z Brukseli, obecnie prowadząca program „Onet Europa” oraz Katarzyna Juszczak-van Rooijen, wieloletnia korespondentka zagraniczna Polskiego Radia. Redaktorką prowadzącą projektu jest Elwira Krzyżanowska.

Kontekst, bibliografia i następne kroki

Tematyka Jeden News Dziennie obejmie najważniejsze kwestie z Polski i ze świata przedstawione w pogłębiony sposób. Autorzy serwisu będą nie tylko opisywali najważniejsze wydarzenia, ale także nakreślą ich kontekst, aby nie pozostawić czytelników z samym newsem. Na końcu każdego tekstu znajdzie się sekcja „Wykorzystane materiały” z bibliografią oraz informacją o czasie pracy nad danym materiałem, co w zamyśle twórców ma pomóc w budowaniu zaufania między medium a odbiorcą. W artykułach zamieszczana będzie również sekcja „Następne kroki”, w której pojawią się informacje dotyczące tego, co dalej będzie działo się z omawianym tematem.

Uruchomieniu serwisu towarzyszą działania promocyjne w internecie – m.in. w innych serwisach internetowych Gazeta.pl oraz w mediach społecznościowych, a także w stacjach radiowych Grupy Eurozet oraz w kinach sieci Helios.

Gazeta.pl miała w maju 13,7 mln użytkowników (46 proc. zasięgu), którzy spędzali na jej stronach przeciętnie 22 minuty i 53 sekundy (dane Mediapanel).

W pierwszym kwartale br. grupa Agora przy wzroście wpływów o 16,9 proc. do 295,8 mln zł zwiększyła zysk EBITDA z 17,6 do 35,7 mln zł. Jej wynik netto poprawił się o 68 mln zł, głównie w efekcie przejęcia kontrolnego pakietu udziałów Eurozetu.

Dołącz do dyskusji: Gazeta.pl z minimalistycznym serwisem bez reklam

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
jd
Gazeta.pl w ciągu ostatniego roku zmieniła się w aczytalne g*wno. Nie wiem, jakie mają wyniki, ale wrażenie z obcowania z tym czymś jest straszne.
0 0
odpowiedź
User
Tja
Niedługo wszystko tam będzie minimalistyczne (pensje i nakład także) czego życzę in z całego serca.
0 0
odpowiedź
User
To nie fair
Logowanie przez udostępnianie swoich danych przy logowaniu w Google lub przez Facebook? No i wszystko jasne, po co ten wybieg. Pozostanę tylko przy kropkach.
0 0
odpowiedź