SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Gazeta Wyborcza” i „Wysokie Obcasy” zmieniają logotypy na nawiązujące do białoruskich protestów

Redakcje „Gazety Wyborczej”, a także serwisów Wyborcza.pl i WysokieObcasy.pl (Agora) zastąpiły swoje zwyczajne logotypy znakami biało-czerwono-białymi, nawiązującymi do symbolu protestów odbywających się po wyborach prezydenckich na Białorusi.

Zmiany wprowadzono w poniedziałek 17 sierpnia. Nowe, tymczasowe logotypy nawiązują do flagi używanej przez Białorusinów na początku XX wieku, a także w latach 1991-1995. Z inicjatywy Aleksandra Łukaszenki została zmieniona na obecną, czerwoną-zieloną, przypominającą symbol Białoruskiej Socjalistycznej Republiki Radzieckiej. Dziś biało-czerwono-biała flaga jest najbardziej powszechnym symbolem protestów odbywających się po ostatnich wyborach prezydenckich.

Zmieniając logotypy, redakcja „Gazety Wyborczej” podkreśla, że wydarzenia białoruskie są dla niej obecnie tematem priorytetowym. Na łamach dziennika i w serwisie Wyborcza.pl zamieszczono wiele tekstów na ten temat: relacji, analiz, komentarzy i wywiadów. W zespole piszącym dla redakcji są dziennikarze i współpracownicy m.in. Wacław Radziwinowicz, Andrzej Poczobut, Wiktoria Bieliaszyn, Hanna Malashenia, Piotr Andrusieczko. Część z nich działa jako korespondenci, część pracuje z Polski. Wielokrotnie - na łamach „Gazety Wyborczej" i innych mediów - obecne wydarzenia na Białorusi komentował redaktor naczelny dziennika Adam Michnik.

Gest solidarności z Białorusią wykonała także redakcja „Wysokich Obcasów", sobotniego magazynu „Gazety Wyborczej", która również zmieniła swój logotyp w serwisie WysokieObcasy.pl oraz w mediach społecznościowych. Prócz tego w najbliższym wydaniu magazynu, które ukaże się 22 sierpnia, przedstawiony zostanie portret głównej kontrkandydatki Łukaszenki Swiatłany Cichanouskiej autorstwa Wiktorii Bieliaszyn. W serwisie pojawi się również fotoreportaż oraz teksty, których bohaterkami są Białorusinki mieszkające w naszym kraju.

Z danych ZKDP wynika, że średnia sprzedaż „Gazety Wyborczej” w maju br. spadła o 26,84 proc. r/r, do 65 241 egz. Natomiast w lipcu br. Wyborcza.pl zanotowała odwiedziny 8,13 mln użytkowników, którzy wykonali 93,06 mln odsłon.

Dołącz do dyskusji: „Gazeta Wyborcza” i „Wysokie Obcasy” zmieniają logotypy na nawiązujące do białoruskich protestów

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
oko
Niech lepiej się tym nie interesują
0 0
odpowiedź
User
Nikuś
Już chcą Białorusi zafundować ludzi honoru i Balcerowicza?
0 0
odpowiedź
User
mkcharzynski
Już chcą Białorusi zafundować ludzi honoru i Balcerowicza?

\Ten Łukaszenowski skansen potrzebuje twardych rynkowychreform
0 0
odpowiedź