SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Gazeta Wyborcza” publikuje wideoreportaż o zdalnej pracy redakcji w czasie pandemii

Redakcja portalu Wyborcza.pl przygotowała reportaż wideo o tym, jak w czasie pandemii powstają codzienne wydania „Gazety Wyborczej” (Agora). Jako pierwsi z materiałem zapoznali się członkowie Klubu "Wyborczej" w ramach newslettera „Kolegium W”. Za scenariusz, reżyserię i realizację wideo odpowiada Paulina Nodzyńska.

Praca w "Gazecie Wyborczej" w czasie pandemii diamtralnie różni się od tej sprzed koronawirusa Fot. Materiały prasowe Praca w

Reportaż pt. „Z gwarnej redakcji do świata ekranów. Tak Wyborcza powstaje w pandemii” zderza dwie sytuacje: to, jak wyglądała praca zespołu dziennika przed pandemią z tym, jak wygląda teraz. Wykorzystano archiwalne nagrania z redakcji, ale także nowe kadry, przedstawiające pracę dziennikarzy w domach i w terenie. O tym, jak zmieniła się codzienność dziennikarzy, redaktorów i fotoreporterów, opowiadają w reportażu m.in. fotoreporter Łukasz Cynalewski i dziennikarz poznańskiej redakcji Piotr Żytnicki. O wyzwaniach stojących przed zespołem mówią redaktorzy naczelni dziennika: Adam Michnik, Jarosław Kurski i Bartosz T. Wieliński.

 

Zarówno „Gazeta Wyborcza” jak i portal Wyborcza.pl zmieniły tryb pracy na zdalny już w marcu 2020 roku, podczas pierwszej fali pandemii koronawirusa.  W lipcu ub. roku także zespół innego portalu Agory, Gazeta.pl informował, że konstruuje nowy model pracy swojego zespołu.  - Pandemia koronawirusa wywróciła naszą pracę do góry nogami. Redakcja na Czerskiej z dnia na dzień opustoszała. Nie uwierzyłbym, gdyby rok temu ktoś chciał mnie przekonać, że można robić gazetę, nie zaglądając nieustannie przez ramię grafikowi, nie czytając razem z korektorkami najważniejszych tekstów, nie stojąc przed „ścianą płaczu", na której wywieszono całe wydanie strona po stronie, i nie sprawdzając na niej tytułów, leadów, zdjęć. To samo dotyczy naszego portalu internetowego. Byłem przekonany, że wydawcy muszą siedzieć obok siebie, być ze sobą w bezpośrednim kontakcie, rozmawiać, kłócić się. I mieć pod ręką redaktorów oraz dziennikarzy ze wszystkich działów, by wiedzieć z pierwszej ręki, nad czym pracują i co się dzieje na świecie. By móc błyskawicznie reagować - komentuje Bartosz T. Wieliński, zastępca redaktora naczelnego dziennika.

Trwający niemal 20 minut reportaż przygotował zespół wideo Wyborcza.pl. Za scenariusz, reżyserię i realizację materiału wideo odpowiadała Paulina Nodzyńska. Zdjęcia przygotowali: Matylda Wierietielny, Dominik Łowicki, Łukasz Cynalewski, Paulina Nodzyńska; montaż i realizacja - Matylda Wierietielny.  Jako pierwsi reportaż mogli zobaczyć członkinie i członkowie Klubu „Wyborczej” - w piątek, 5 marca br. otrzymali oni link do materiału w specjalnym newsletterze „Kolegium W”, który co tydzień przedstawia kulisy pracy redakcji. „Gazeta Wyborcza” uruchomiła tę nową, poszerzoną formę prenumeraty (Klub Wyborcza.pl) pod koniec stycznia br. Dołączając do klubu można wejść w bezpośredni kontakt z redakcją lub uczestniczyć w spotkaniach online dziennikarzy. Zmieniły się także wówczas dwa dotychczasowe pakiety subskrypcji: Podstawowy i Premium.

Średnie rozpowszechnianie płatne razem „Gazety Wyborczej” w styczniu br. wyniosła 62 006 egz. (spadek r/r o ponad 30 proc.).  

Dołącz do dyskusji: „Gazeta Wyborcza” publikuje wideoreportaż o zdalnej pracy redakcji w czasie pandemii

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Marek
Tyle warta jest praca dziennikarzy z Wyborczej. Zrobiono sondaż w rz i okazuje się, ze sprawa Prezesa Orlenu nie specjalnie ludzi interesuje. Tym samym tyle zostało z opiniotworczosci egzaltowanych reporterów programujących ludzi. Żenada i tyle. A na marginesie ten serial OKO Onetu TVN i Wyborczej wlasnie jest już żenujący.
0 0
odpowiedź
User
Oh please
Tyle warta jest praca dziennikarzy z Wyborczej. Zrobiono sondaż w rz i okazuje się, ze sprawa Prezesa Orlenu nie specjalnie ludzi interesuje. Tym samym tyle zostało z opiniotworczosci egzaltowanych reporterów programujących ludzi. Żenada i tyle. A na marginesie ten serial OKO Onetu TVN i Wyborczej wlasnie jest już żenujący.
Sondaż w Rzeczpospolitej, której naczelny jeździ sobie na wesołe wyjazdy do Barcelony organizowane przez Orlen? To na pewno bardzo wiarygodny sondaż ;)
0 0
odpowiedź
User
Do: oh, please
Tak jest od lat, a akurat Wyborcza parenaście lat temu przodowała w tego rodzaju akcjach. Powszechność oczywiście nie legitymizuje procesu, tylko w d... ma się apele gostków odepchniętych od koryta, którzy poniewczasie chcą robić za sumienie środowiska. Twarz traci się tylko raz panowie Blumsztajn, Michnik et consortes
0 0
odpowiedź