SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Gazeta Wyborcza” zarobiła mniej z reklam, zyskała "Rz"

W styczniu br. gazety zarobiły z reklam 5,6 proc. mniej niż rok wcześniej. Wśród głównych tytułów wzrosty tych przychodów zanotowały „Fakt” i „Rz”, a spadki – „Gazeta Wyborcza” i „Polska”.

Z danych Kantar Media (Expert Monitor) przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że w styczniu br. z polskich gazet największe wpływy zanotowała „Gazeta Wyborcza” (Agora). „GW” była też liderem pod tym względem w całym ub.r. (szczegółowe informacje na ten temat). Przy czym w styczniu br. zarobiła z reklam 8 proc. mniej niż rok wcześniej.

Jeszcze większe spadki przychodów reklamowych w skali roku zanotowały „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes), „Polska The Times” (Polskapresse) i „Metro” (Agora) – odpowiednio 13, 18 i 19 proc. Natomiast regionalny „Express Bydgoski” (Express Media) zarobił 7 proc. mniej.

Z drugiej strony „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) osiągnął wpływy reklamowe o 10 proc. wyższe, „Rzeczpospolita” (Presspublica) – o 13 proc. wyższe, a „Super Express” – o 9 proc. wyższe. Jeszcze większe wzrosty tych przychodów zanotowały „Echo Miasta” (Polskapresse) i „Puls Biznesu” (Bonnier Businness Polska) – odpowiednio o 20 i 24 proc.

Cennikowe wpływy reklamowe gazet (bez autopromocji)
  I.2011 I.2010
Gazeta Wyborcza 47 180 678 zł 51 472 462 zł
Fakt 16 332 125 zł 14 807 348 zł
Polska The Times 15 812 420 zł 19 180 384 zł
Rzeczpospolita 11 187 084 zł 9 866 315 zł
Super Express 6 651 896 zł 6 086 262 zł
Metro 6 278 354 zł 7 792 476 zł
Dziennik Gazeta Prawna 5 449 041 zł 6 268 562 zł
Express Bydgoski 2 776 957 zł 2 994 375 zł
Echo Miasta 2 294 281 zł 1 913 984 zł
Puls Biznesu 2 280 355 zł 1 844 206 zł
monitorowane tytuły razem 142 127 209 zł 150 491 087 zł


 

Dołącz do dyskusji: „Gazeta Wyborcza” zarobiła mniej z reklam, zyskała "Rz"

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
krakus
Bo coraz mniej chętnych na szmatławy brukowiec. Niech zaczną dołączać po dwie płyty CD, potem po trzy i reklamować się w TV.
0 0
odpowiedź
User
lol
Po co kupować skoro jest za darmo w sieci?!
0 0
odpowiedź
User
ciekawy
Kochani, czy ktoś mi powie gdzie budynek GW ma płot? Bo kolega tak twierdzi, a ja że sondaż przedwyborczy [prezydencki] i potwornie naciągnięty przyklejono im na drzwiach z pozdrowieniami od SB-ka Maleszki.
Dawno tam nie przejeżdżałem, ale od frontu nie ma płotu. No i dlaczego nazywają na forach że to "Tel Aviv Zeitung"? Lub "tuba Adenauera"? Nie jestem mundry i piiisss help.:)
0 0
odpowiedź