Google kupiło udziały w chińskim serwisie społecznościowym
Firma Google Inc. ujawniła, że kupiła udziały w chińskim serwisie społecznościowym Tianya.cn.
Przedstawiciele Google nie chcieli się wypowiadać w kwestii szczegółowych warunków transakcji. Lokalne media w Chinach donosiły, że firma mogła kupić od 10 do nawet 60 procent udziałów w serwisie.
Google na różne sposoby próbuje zagrozić pozycji Baidu.com, która zdominowała chiński rynek wyszukiwarek internetowych. Według danych firmy badawczej Analysis International, w II kwartale obecnego roku Baidu miało 58,1 procenta udziałów w rynku, w porównaniu do 22,8 procenta Google i 11,6 procenta Yahoo China.
Po Stanach Zjednoczonych Chiny są drugim największym internetowym rynkiem na świecie, z liczbą około 162 milionów internautów.
Dołącz do dyskusji: Google kupiło udziały w chińskim serwisie społecznościowym