SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

IHS iSuppli: niewielki, ale pierwszy od roku wzrost sprzedaży płaskich telewizorów

Po całym poprzednim roku spadków, globalny rynek telewizorów z płaskimi ekranami zanotował niewielki wzrost w I kwartale bieżącego roku - wynika z danych firmy badawczej IHS iSuppli.
 

W pierwszych trzech miesiącach 2013 roku na świecie sprzedano 47,6 miliona płaskich telewizorów z ekranami plazmowymi i LCD. To o 0,4 proc. więcej w porównaniu z analogicznym okresem roku 2012 (47,5 mln) i jednocześnie pierwszy wzrost zaobserwowany od IV kwartału 2011 roku.

Sprzedaż odbiorników LCD wzrosła w I kwartale o 2 proc. rok do roku, z 44,3 miliona do 45,2 miliona sztuk. W przypadku telewizorów plazmowych odnotowano 22-proc. spadek, z 3,2 miliona do 2,5 miliona sztuk.

W każdym z czterech kwartałów 2012 roku cały rynek notował spadki - kolejno o 5 proc., 3,5 proc., 0,3 proc. i 2,4 proc.

Rozbijając I kwartał tego roku na poszczególne miesiące, w styczniu odnotowano wzrost o 11 proc., natomiast w lutym i marcu - spadki odpowiednio o 9 proc. i 3 proc. Według szacunków IHS iSuppli, kolejne miesiące przyniosą wzrosty - o 10 proc. w kwietniu i o 9 proc. w maju.

Dołącz do dyskusji: IHS iSuppli: niewielki, ale pierwszy od roku wzrost sprzedaży płaskich telewizorów

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
TV coraz lepsze
Telewizory są po prostu coraz lepsze, coraz bardziej sprzęgnięte z internetem i ludzie dobrze widzą jakie są korzyści z posiadania multimedialnego telewizora. Ja kupując każde urządzenie do domu staram się, by wszystko było jak najlepiej ze sobą zintegrowane. Np. posiadam dwa telewizory Philipsa, między którymi mogę przesyłać sygnał bez kopiowania plików na pendrive, tylko przy pomocy sieci bezprzewodowej. Takie rozwiązania są bardzo ważne, bo użytkownicy nie chcą bawić się w konfiguracje tylko mieć od razu podane proste rozwiązania.
0 0
odpowiedź
User
Darek
Ja myślę, że takie wzrost będzie powoli się rozwijał. Dużo producentów stawia na najnowsze technologie, które przyciągają klientów. Ostatnio np. czytałem recenzje i widziałem zdjęcia z prezentacji nowych telewizorów Philipsa i muszę przyznać, że zrobiły na mnie wielkie wrażenie. Myślę, że rozwój będzie postępował bardzo szybko.
0 0
odpowiedź
User
Rox
Myślę, że Philips jeśli będzie miał odpowiednio mocny marketing wybije się bardzo w najbliższym czasie. Ich telewizory są zaskakująco dobre i tanie, a nie jest to marka krzak tylko firma z ponad 100 letnią tradycją! Niestety obecnie promowane są jakieś niskie modele popularnej koreańskiej firmy które nawet do pięt nie dorastają Philipsowi.
0 0
odpowiedź