SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Kino Polska TV nie obawia się odpływu widzów do nowych platform VoD, bez sygnałów recesji reklamowej

- Nie widzimy korelacji ujemnej pomiędzy liczbą serwisów streamingowych a oglądalnością telewizji - podkreśla Bogusław Kisielewski, prezes Kino Polska TV. Nadawca ma w wielu umowach klauzule pozwalające podwyższać kwoty w związku ze wzrostem cen, przy czym stara się w takich sytuacjach rozmawiać z kontrahentami.

Bogusław Kisielewski, prezes Kino Polska TV i Stopklatki (fot. Marian Chrzan)Article

- Nie jesteśmy od rynku reklam tak zależni, byśmy musieli się mocno obawiać o fluktuacje na tym rynku. (...) Jeśli chodzi o cały rynek - na razie nie ma sygnałów, żeby reklamy miały być zredukowane w drugim półroczu - powiedział prezes Bogusław Kisielewski.

Dodał, że prognozy domów mediowych wskazują, że rynek reklamy wzrośnie w tym roku jednocyfrowo.

Kino Polska TV poszerzyło grupę komercyjną do 16-59

W sprawozdaniu finansowym Kino Polska TV informowało, że łącznie sprzedaż reklam w I kw. 2022 r. wygenerowała 23,8 mln zł, tj. 12,8 proc. więcej niż rok wcześniej. Przychody grupy z emisji wzrosły o 16,9 proc. rdr i wyniosły 35,2 mln zł.

W ocenie zarządu pozytywnie wpływa zmiana grupy widowni komercyjnej z 16-49 na 16-59. - Poszerzyliśmy grupę komercyjną, co mocno nam pomaga i uodparnia na zawirowania. Generuje nam to dodatkowego widza - ocenił prezes.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

W pierwszym kwartale 2022 r. łączna oglądalność kanałów grupy wyniosła 2,69 proc. i była niższa o około 10,9 proc. rdr, przy uwzględnieniu porównywalnej grupy widowni komercyjnej (SHR%, All 16-59, live). W 2021 r. grupa raportowała udział w oglądalności przy uwzględnieniu węższego zakresu grupy wiekowej (SHR%, All 16-49, live), co dawało wtedy udział w oglądalności na poziomie 2,53 proc.

Członek zarządu Katarzyna Woźnicka wyjaśniła, że poziom oglądalności jest porównywany do grupy 16-59, dlatego wykazany został spadek. - Pomimo tego, że jest to mniejsza oglądalność - w tej grupie 16-59 w stosunku do poprzedniego roku - i tak bardzo mocno korzystamy ze zmiany tej grupy - przychody reklamowe rosną (...). Dla nas ta zmiana była bardzo korzystna - dodała.

Członek zarządu Levent Gültan ocenił, że jeśli wojna zahamowała rynek reklam to na krótko, a dodatkowo - oczekiwany wzrost ludności Polski, w związku z napływem imigrantów, może pozytywnie przełożyć się na rynek.

- Wojna w Ukrainie spowodowała znaczny wzrost zainteresowania widzów przede wszystkim kanałami informacyjnymi w związku z czym inne kategorie programowe - a przede wszystkim kanały filmowe, serialowe - zanotowały spadki oglądalności - powiedziała Woźnicka.

- Widzimy jak bardzo wzrosła oglądalność kanałów informacyjnych. (...) Myślę, że to efekt krótkoterminowy „peaku” i to wróci do normy i u nas oglądalność będzie rosła - ocenił prezes Kisielewski. Dodał, że kanały informacyjne nadal mają wysoką oglądalność, ale nie jest to poziom z marca.

Rozmowy z klientami o inflacji, bez obaw przed streamingiem

Prezes pytany o ekspozycję firmy na inflację i możliwość przenoszenia wyższych kosztów na klientów oraz posiadane klauzule indeksacyjne w umowach na emisje poinformował, że grupa stara się w takich sytuacjach rozmawiać z klientami.

- W wielu umowach mamy takie klauzule. Duża część umów jest w walutach, więc problem jest skomplikowany - zaznaczył Kisielewski. - Jeśli mamy takie klauzule to w wielu umowach, jeśli chcemy ich używać, (...) to siadamy z klientem - nie jest to wprowadzane automatycznie. Zależy nam na partnerskim sposobie prowadzenia biznesu - podkreślił.

W ocenie prezesa, pojawianie się na rynku VOD nowych graczy nie powinno negatywnie wpływać na oglądalność. - Nie widzimy korelacji ujemnej pomiędzy liczbą serwisów streamingowych a oglądalnością telewizji. Nie powinno to na nas wpłynąć - powiedział Kisielewski.

Dodał, że problemy mogą być raczej po stronie graczy na tym rynku ze względu np. na konkurencję cenową.

W pierwszym kwartale br. grupa kapitałowa Kino Polska TV osiągnęła wzrost przychodów od klientów o 16 proc. do 66,45 mln zł i podwoiła zysk netto (z 6,36 do 12,71 mln zł). Z głównych pionów firmy pogorszyła się rentowność jedynie Zoom TV, który zanotował 2,4 mln zł straty.

Dołącz do dyskusji: Kino Polska TV nie obawia się odpływu widzów do nowych platform VoD, bez sygnałów recesji reklamowej

 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl