SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Kino Polska TV liczy na lepszą rentowność Zoom bez „Power of love”

Grupa Kino Polska TV liczy na lepszą drugą połowę 2022 r., m.in spodziewa się poprawy rentowności kanału Zoom po rezygnacji z produkcji jednego z programów reality show - poinformowali przedstawiciele spółki na konferencji prasowej.

Bogusław Kisielewski, prezes Kino Polska TV i Stopklatki (fot. Marian Chrzan)Bogusław Kisielewski, prezes Kino Polska TV i Stopklatki (fot. Marian Chrzan)

- Liczymy, że drugie półrocze przyniesie poprawę. Wyniki w drugim półroczu porównując do zeszłego roku są dużo lepsze, więc ta tendencja jest widoczna. Jeśli chodzi o kanał Zoom, tam nastąpiła duża poprawa. Produkcja "Power of love" obciążyła Zoom, ale nie kontynuujemy już tej produkcji, więc rentowność kanału się poprawi - powiedział na konferencji prasowej Bogusław Kisielewski, prezes Kino Polska TV.

- Do końca roku spodziewamy się 100 proc. obłożenia reklamowego. W tym roku nie przewidujemy niespodzianek - opisał.

- Sytuacja na rynku reklamy jest trudna do prognozowania – mamy cały czas widmo spowolnienia i kryzysu w Polsce, nie wiemy jak potoczą się wydarzenia na Ukrainie – jednak na ten moment nie widzimy zagrożeń - dodał Kisielewski.

Filmy do własnych kanałów, a nie kin

Prezes powiedział, że ze względu na trudną sytuację kin, grupa nie myśli o filmie w kategorii kina, bo choć wydaje się, że sytuacja się poprawia, to trudno jeszcze mówić o odwróceniu trendu.

- Na pewno będziemy chcieli robić produkcje filmowe i produkcje serialowe – będziemy chcieli je robić głównie na własne kanały, ale nie będąc 100-procentowo ich producentem. Chcemy współpracować w grupie czy z innymi podmiotami, podzielić się kosztami i późniejszymi korzyściami z produkcji - wyliczył Bogusław Kisielewski.

Przedstawiciele grupy Kino Polska TV poinformowali na konferencji, że nie ma jeszcze decyzji w sprawie wypłaty dywidendy w przyszłym roku. Z zysku osiągniętego w 2021 roku na dywidendę trafiło 9,91 mln zł, co dało 0,5 zł dywidendy na akcję.

Pytany o plany inwestycyjne grupy na 2023 r. prezes odpowiedział: „Nie chcemy ujawniać ile nakładów w 2023 r. przeznaczymy na produkcję – chcemy uniknąć prognoz. Jest to dynamiczne”.

Kino Polska TV z mniejszym zyskiem, zaszkodził słaby złoty

Grupa Kino Polska TV w zeszłym kwartale zanotowała 6,7 mln zł zysku netto, co oznacza spadek rdr o 39 proc. Wynik jest zgodny z opublikowanymi wcześniej wstępnymi danymi.

Zysk na działalności operacyjnej Kino Polska TV w trzecim kwartale spadł do 10,3 mln zł z 12,8 mln zł przed rokiem.

Po III kwartałach 2022 r. Grupa Kino Polska odnotowała przychody na poziomie 204,3 mln zł (+12,0 proc. rdr), przy wzroście wpływów zarówno z emisji, jak i z reklam. Przychody z emisji zwiększyły się o 14,7 proc. rdr i stanowiły 52,5 proc. całkowitej sprzedaży grupy. Wpływy z reklam wzrosły o 11,4 proc. rdr, a ich udział w przychodach ogółem stanowił 36,2 proc.

Zysk netto grupy po III kwartałach wyniósł 28,1 mln zł (-7,2 proc. rdr), a wynik EBITDA 85,5 mln zł (+3,4 proc. rdr).

Rentowność netto grupy wyniosła 13,8 proc,, wobec 16,6 proc. rok wcześniej. Nadwyżka finansowa na koniec III kwartału 2022 r. wyniosła 14,3 mln zł.

Marża EBITDA wyniosła 41,8 proc. wobec 45,3 proc. rok wcześniej.

Spółka podała, że istotny wpływ na wynik operacyjny i zysk netto miały koszty wynikające z różnic kursowych, co było następstwem osłabienia się złotego wobec dolara amerykańskiego. Zjawisko to oddziaływało negatywnie zarówno na wyniki trzeciego kwartału, jak i było widoczne w skali całego bieżącego roku.

"Nasze przychody rosną zarówno dzięki stale zwiększającym się wpływom z emisji kanałów płatnych, jak i za sprawą większych wpływów ze sprzedaży reklam. W ostatnich miesiącach obserwowaliśmy znaczny przyrost abonentów u jednego z operatorów oferującego pakiety naszych kanałów" - powiedział cytowany w komunikacie prasowym prezes spółki Bogusław Kisielewski.

Po III kwartale tego roku łączna oglądalność kanałów grupy wyniosła 2,74 proc. i była niższa o 9,9 proc. rdr, przy założeniu porównywalnej grupy widowni komercyjnej. Spółka podała, że spadek ten co częściowo wynikał ze zmiany standardu nadawania telewizji naziemnej.

Dołącz do dyskusji: Kino Polska TV liczy na lepszą rentowność Zoom bez „Power of love”

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Mikołaj
Z tym Power of love to brzmi jak ze starym kawale o kozie i Żydzie więc jest trochę niepoważne. Proponuję wprowadzić kilka nowych i nietrafionych pozycji a później z nich zrezygnować- efekt wzrostu tentownosci murowany.
odpowiedź
User
Szwagier
Poczekajcie jak Łupina będzie dawała swoje produkcje to ona zarobi a nie Zoom. Znowu będzie Zoom mało rentowny.
odpowiedź
User
Buhahah
Zoom tv powinien zmienić nazwę na "Gang Olsena 24"
odpowiedź