SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Na Messengerze Polacy dwa razy dłużej niż na WhatsAppie

Messenger jest zdecydowanie najpopularniejszym komunikatorem w polskim internecie, ma o kilka mln użytkowników więcej niż platformy Google’a i WhatsApp. Znacząco wzrosła odwiedzalność Teamsa i Clickmeeting, natomiast zmalały wyniki Discorda.

Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl we wrześniu br. z Messengera skorzystało 18,92 mln polskich internautów, co przełożyło się na 63,72 proc. zasięgu. Każdy spędził na platformie średnio 7 godzin, 14 minut i 14 sekund.

W czołówce jest jeszcze jeden komunikator należący do Meta Platforms - WhatsApp, którzy przyciągnął 14,55 mln użytkowników (co dało 49,02 proc. zasięgu), przeciętnie na 3 godziny, 16 minut i 22 sekundy. Z kolei na Discordzie 4,33 mln polskich internautów (14,58 proc. zasięgu) spędziło średnio po 2 godziny, 25 minut i 46 sekund.

Na ponad godzinę przyciągały internautów dwie grupy komunikatorów. Te należące do Google’a (m.in. Google Hangouts, Google Chat i Google Meet) zanotowały 16,13 mln użytkowników, 54,33 proc. zasięgu oraz godzinę, 40 minut i 50 sekund przeciętnego czasu korzystania, a aplikacja Telegram - 1,91 mln odwiedzających, 6,45 proc. zasięgu oraz godzinę, 32 minuty i 45 sekund średniego czasu.

W zestawieniu dalej są platformy służące głównie do wideo konferencji biznesowych, które szczyt popularności przeżywały w czasie lockdownów. Z Microsoft Teams skorzystało 2,44 mln internautów (8,22 proc. zasięgu), spędzając przeciętnie po 29 minut i 17 sekund. Zoom zanotował 1,81 mln użytkowników, 6,09 proc. zasięgu oraz 33 minuty i 59 sekund średniego czasu korzystania, a Clickmeeting - 849,5 tys. użytkowników, 2,86 proc. zasięgu oraz 23 minuty i 50 sekund średniego czasu.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Aplikację Signal odwiedziło 1,2 mln internautów (4,03 proc. zasięgu), spędzając tam przeciętnie po 45 minut i 49 sekund, a Viber przyciągnął 720,1 tys. użytkowników (2,43 proc. zasięgu), każdego średnio na 52 minuty i 28 sekund.

Messenger w porównaniu z sierpniem stracił 129,9 tys. użytkowników (to 0,7 proc. w dół), a średni czas spędzony przez każdego wydłużył się o 12 minut i 38 sekund (3 proc.). Komunikatory Google’a zyskały zaś 253,7 tys. internautów (1,6 proc.) oraz równo 5,5 minuty przeciętnego czasu korzystania (5,8 proc.).

Wraz z końcem wakacji zwiększyła się też odwiedzalność platform o profilu biznesowym. Microsoft Teams osiągnął wzrost o 510 tys. użytkowników (26,4 proc.) oraz 2 minuty i 13 sekund średniego czasu korzystania (8,2 proc.), Zoom - o 70 tys. internautów (4 proc.) oraz 8 minut i 50 sekund przeciętnego czasu (35,1 proc.), a Clickmeeting - o 245,4 tys. użytkowników (40,6 proc.) oraz dokładnie 11 minut średniego czasu (85,7 proc.).

Za to na Discordzie ubyło 713,1 tys. internautów (14,1 proc.), a przeciętny czas spędzony przez każdego zmalał o 30 minut i 12 sekund (17,2 proc.). Signal stracił 34,8 tys. użytkowników (2,8 proc.) oraz 3 minuty i 54 sekundy średniego czasu korzystania (7,8 proc.), a Telegram - 107,1 tys. internautów (5,3 proc.) przy wzroście przeciętnego czasu o 12 minut i 26 sekund (15,5 proc.).

WhatsApp zanotował spadek liczby użytkowników o 107,1 tys. (0,7 proc.) i wzrost średniego czasu spędzonego przez każdego o 13 minut i 43 sekundy (7,5 proc.), natomiast w aplikacji Viber ubyło 141,3 tys. internautów (16,4 proc.), a przeciętny czas wydłużył się o 21 minut i 11 sekund (67,7 proc.).

Dołącz do dyskusji: Na Messengerze Polacy dwa razy dłużej niż na WhatsAppie

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl