SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

9,80 mln osób oglądało ogłoszenie wyników wyborów w telewizji. Najwięcej w TVN24

Łącznie 9,80 mln widzów oglądało ogłoszenie sondażowych wyników wyborach parlamentarnych, które miało miejsce w niedzielę wieczorem. Spośród poszczególnych stacji najwięcej widzów program poświęcony wyborom śledziło w TVN24, a dalej uplasowały się TVP1 i TVP Info - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Między umownie przyjętą godz. 21.00 a 21.10 wyniki badania exit poll zrealizowanego przez Ipsos transmitowało na żywo 13 kanałów. Ich łączna widownia wyniosła 9,80 mln oglądających, co przełożyło się na 61,52 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 55,55 proc. w grupie 16-49 oraz 55,80 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Najwięcej widzów ogłoszenie wyników oglądało w TVN24. Stacja miała widownię na poziomie 2,64 mln osób, co dało jej pozycje lidera całego rynku telewizyjnego. Trzecie miejsce z 1,76 mln widzów należało do TVP1 pokazującej w tym paśmie fragment audycji „Wieczór wyborczy i referendalny 2023”.

Oczko niżej w rankingu najchętniej oglądanych stacji między godz. 21.00 a 21.10 uzupełnia informacyjny kanał TVP, który miał 1,62 mln widzów.

Piąte, szóste, ósme, dziewiąte, jedenaste i szesnaste miejsce w całym rynku zajęły kolejne stacje prezentujące wyniki badania exit poll. Odpowiednio były to takie kanały jak: TVN (1,57 mln), Polsat (1,05 mln), Polsat News (441 tys.), TVN24 BiS (277 tys.), Wydarzenia24 (230 tys.) i TVP3 (114 tys.).

Kolejny był kanał TVP Polonia, który w całym rynku zajął 24. lokatę (63 tys.), a następnie uplasowały się: WP (33 tys.; 29. miejsce), TV Republika (7 tys.; 71. miejsce) i Telewizja wPolsce.pl (0 widzów; 118. Miejsce - ex aequo z pozostałymi stacjami, które w analizowanym paśmie miały zerową widownię).

Liderem Grupa TVN

Spośród poszczególnych grup telewizyjnych najwięcej oglądających ogłoszenie wyników wyborów miały kanały Telewizji TVN, które śledziło 4,48 mln osób (TVN24, TVN i TVN24 BiS). Druga była tutaj Telewizja Polska - 3,55 mln widzów (TVP1, TVP Info, TVP3 i TVP Polonia), a trzecia - Telewizja Polsat - 1,72 mln (Polsat, Polsat News i Wydarzenia24).

Dane oglądalności poszczególnych pozycji programowych poświęconych wyborom w poszczególnych stacjach.

Jakie wyniki wyborów?

W niedzielę o godz. 21.00 media podały, że niedzielne wybory do Sejmu z wynikiem 36,8 proc. wygrało Prawo i Sprawiedliwość. Koalicja Obywatelska zdobyła 31,6 proc., Trzecia Droga - 13 proc., Lewica - 8,6 proc., a Konfederacja - 6,2 proc. Wszystkie te komitety uzyskały mandaty poselskie - wynika z badania exit poll Ipsos dla TVN, Polsatu i TVN.

Prawo i Sprawiedliwość dzięki takim wynikom zdobyło 200 mandatów, Koalicja Obywatelska - 163, Trzecia Droga - 55, Lewica - 30 , Konfederacja - 12.

Z kolei opublikowany kilkanaście godzin później sondaż Ipsos late poll wskazuje PiS jako zwycięzcę wyborów do Sejmu z wynikiem 36,6 proc. Inne komitety otrzymały: KO - 31 proc.; Trzecia Droga - 13,5 proc.; Lewica - 8,6 proc.; Konfederacja - 6,4 proc.; Bezpartyjni Samorządowcy - 2,4 proc. Z sondażu Ipsos, zrealizowanego dla TVP, TVN i Polsat, tzw. late poll wynika, że rozkład mandatów w Sejmie przy takich wynikach wyglądałby następująco: PiS - 198 mandatów, Koalicja Obywatelska - 161 mandatów, Trzecia Droga - 57 mandatów, Lewica - 30 mandatów, Konfederacja - 14 mandatów.

Aktualnie nadal trwa zliczanie głosów przez PKW. Pełne wyniki z wszystkich komisji wyborczych najprawdopodobniej będą dostępne we wtorek.

O godz. 5.00 rano znane były dane frekwencyjne i wyniki z 99,87 proc. wszystkich obwodów. w wyborach do Sejmu i Senatu. Frekwencja w całym kraju 74,34. Poparcie dla komitetów wyborczych ukształtowało się następująco:

    Prawo i Sprawiedliwość - 35,44 proc.,
    Koalicja Obywatelska - 30,65 proc.
    Trzecia Droga - 14,41 proc.
    Nowa Lewica - 8,59 proc.
    Konfederacja - 7,16 proc.
    Bezpartyjni Samorządowcy - 1,86 proc.
    Polska Jest Jedna - 1,63 proc.

Poprzedni wieczór wyborczy śledziło więcej widzów w telewizji

Dla porównania, łączna widownia ogłoszenia wyników poprzedniego głosowania - drugiej tury wyborów prezydenckich (odbyła się 12 lipca 2020 roku; dane również dla pasma 21.00.00-21.09.59) wyniosła 10,48 mln oglądających, co przełożyło się na 67,57 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 63,48 proc. w grupie 16-49 oraz 63,25 proc. w grupie 16-59.

Wówczas wieczory wyborcze pokazało 10 stacji telewizyjnych znajdujących się w monitoringu NAM.

Wieczory wyborcze relacjonowały również inne media, m.in. czołowe portale internetowe, rozgłośnie radiowe, czy tytuły prasowe.

Dołącz do dyskusji: 9,80 mln osób oglądało ogłoszenie wyników wyborów w telewizji. Najwięcej w TVN24

15 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
m17
W całej kampani wyborczej jedna rzecz była żałosna. Kradzież przez Owsiaka pieniędzy z puszek na leczenie dzieci i ich defraudacja na setki bilbordow wspierających opozycję.
1 0
odpowiedź
User
Griszek
Brawo TVN oglądali wyborów
25 14
odpowiedź
User
walter
brawo
27 12
odpowiedź