SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Leo Burnett Warszawa: wpływy 13 proc. w dół, zmalał zysk

W ub.r. przychody sprzedażowe agencji reklamowej Leo Burnett Warszawa (należącej do Publicis Groupe) zmniejszyły się o 12,7 proc. do 19,08 mln zł, a zysk operacyjny - z 1,47 do 1,07 mln zł. Firma osiągnęła 38,56 mln zł zysku netto, z czego 37,45 mln zł to dywidendy od Starcomu, SMG Poland i Prodigious.

Przychody krajowe Leo Burnett Warszawa zmalały w ub.r. z 19,67 do 16,95 mln zł, a zagraniczne - z 2,18 do 2,13 mln zł.

Agencja w sprawozdaniu złożonym w KRS podkreśliła, że nie straciła żadnego klienta, natomiast zaczęła obsługę PZU (wspólnie z Focus Media Group), Totalizatora Sportowego i Free Now (wiosną br. przedłużono współpracę o kolejny projekt).

Przychody sprzedażowe od innych firm z Publicis Groupe zmalały z 517,9 do 417,1 tys. zł. W ub.r. ponad połowa takich wpływów (229,3 tys. zł) pochodziło od Saatchi & Saatchi Singapore.

Koszty zmalały o 11 proc.

Wydatki operacyjne Leo Burnett Warszawa wyniosły w ub.r. 19,2 mln zł, po spadku o 11,1 proc. z 21,6 mln zł w 2019 roku.

Nakłady na usługi obce zmalały z 14,17 do 13,16 mln zł, na wynagrodzenia - z 5,77 do 4,79 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - z 1,02 mln zł do 966,7 tys. zł. W ub.r. w agencji pracowało średnio 40 osób, o pięć mniej niż rok wcześniej.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Wydatki na zużycie materiałów i energii skurczyły się z 311,3 do 156,3 tys. zł, a pozostałe koszty rodzajowe - z 251 do 61,6 tys. zł.

W konsekwencji wynik sprzedażowy poszedł w dół z 251,1 tys. zł zysku do 119,4 tys. zł straty, a zysk operacyjny - z 1,47 do 1,07 mln zł.

37,4 mln zł z dywidend

Przychody finansowe Leo Burnett Warszawa zmniejszyły się rok do roku z 38,13 do 37,94 mln zł, z czego te z dywidend wzrosły z 37,35 do 37,45 mln zł. Spółka ma 100 proc. udziałów w agencjach marketingowych Starcom, SMG Poland (obecnie PGP Hub) i Prodigious.

W ub.r. uzyskała 24,37 mln zł dywidendy od Starcomu, 12,56 mln zł od SMG Poland i 511,7 tys. zł od Prodigious.

W efekcie zysk brutto Leo Burnett Warszawa zmalał z 39,55 do 38,85 mln zł, a zysk netto - z 39,1 do 38,56 mln zł. Agencja zapłaciła w ub.r. 285,7 tys. zł podatku dochodowego, wobec 457,4 tys. zł rok wcześniej.

Firma w sprawozdaniu zapowiedziała, że „planuje dalsze zwiększanie efektywności prowadzonych działań reklamowych wykorzystując w tym celu analitykę w oparciu o dostępne w Grupie Publicis narzędzia własne (np. panel badawczy The Street, czy też służący do doboru najbardziej efektywnych punktów kontaktu z odbiorcami Touchpoints ROI Tracker)”.

- Zdobyte w ten sposób dane służą zarówno tworzeniu ścieżek konsumentów w różnych kategoriach, jak i planowaniu działań najlepiej odpowiadających specyfice każdego z ich etapów. Dzięki temu idee wypracowane dla obsługiwanych przez spółkę marek będą oparte nie tylko na mocnych insightach, ale będą także docierały w najlepiej dobranych do odbiorców momentach i punktach kontaktu. W ten sposób spółka będzie skutecznie realizować cele i KPI swoich klientów - podkreśliła.

Dołącz do dyskusji: Leo Burnett Warszawa: wpływy 13 proc. w dół, zmalał zysk

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl