SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

List otwarty ws. wsparcia pracowników LGBTQ+. Podpisały się pod nim Google, TVN, RASP

30 firm, w tym Google Poland, TVN Warner Bros. Discovery i Ringier Axel Springer Polska, podpisało się pod listem otwartym, w którym zobowiązały się do podjęcia działań na rzecz wsparcia pracowników ze społeczności LGBTQ+. We wspólnym apelu wskazują na koszty, jakie ponosi dziś biznes oraz cała polska gospodarka w związku z dyskryminacją i podkreślają rolę przedsiębiorstw w kształtowaniu właściwych postaw.

List to inicjatywa LGBTQ+ Network of Networks, sieci pracowniczej skupiającej pracowników LGBTQ+ z ponad 50 firm. Projekt wsparli Open for Business i Kampania Przeciw Homofobii oraz magazyn „Forbes Women”.  

Firmy we wspólnym stanowisku podkreślają, że tworzenie atmosfery bezpieczeństwa i różnorodności w miejscach pracy jest nie tylko przejawem poszanowania dla praw człowieka, ale także okazją do poprawy konkurencyjności na rynku i kondycji gospodarczej w kraju. W liście podkreślono, że według szacunków Open For Business dyskryminacja wobec osób LGBTQ+ kosztuje polską gospodarkę każdego roku nawet 9,5 mld zł.

Nasze analizy pokazują również, że negatywne postawy wobec osób LGBTQ+ mają również negatywny wpływ na reputację Polski. To wpływa na jej zdolność do przyciągania i zatrzymywania wykwalifikowanych pracowników, zwiększania konkurencyjności i innowacyjności oraz przyciągania większej liczby inwestycji zagranicznych. Firmy, które aktywnie wspierają inkluzję osób LGBTQ+, są ważnym początkiem poprawy tej sytuacji. Pochwalamy pracę tak wielu polskich i międzynarodowych firm, które podpisały ten list i dają dobry przykład – komentuje Dominic Arnall, szef Open For Business.

Opublikowany apel wskazuje na rolę przedsiębiorców w kreowaniu postaw społecznych oraz wzajemnym inspirowaniu się do działania. – W 2030 r co trzecia osoba na rynku pracy będzie reprezentowała Generację Z. Dla tych młodych talentów, równość i różnorodność w miejscu pracy są  kluczowymi wartościami, które wpływają na ich wybór pracodawcy. Firmy, które chcą być  konkurencyjne, już teraz budują miejsca przyjazne i otwarte dla naszej społeczności oraz aktywnie wspierają finansowo ruch LGBT+ – podkreśla Mirka Makuchowska, p.o. dyrektorki zarządzającej Kampanii Przeciw Homofobii.

– Biznes w Polsce jest obecnie jednym z liderów zmiany i budowania lepszej, bardziej otwartej na osoby LGBT+ Polski. Jako organizacja jesteśmy dumni, że razem z biznesem, ramię w ramię jesteśmy zmianą, na którą tak wiele osób LGBT+ w Polsce czeka – dodaje Agnieszka Kulikowska, starsza partnerka w Page Executive i członkini zarządu KPH.

Jak z kolei zaznacza Bartłomiej Budnicki, doradca wewnętrzny ds. strategii w spółce biurowej Skanska w Europie Środkowo-Wschodniej, a także współlider platformy LGBTQ+ Network of Networks (NoN), osoby LGBTQ+ rozpoczynają swoje kariery z innej, nierównej pozycji w porównaniu do osób heteronormatywnych. – Skrywanie części swojego własnego „ja” to wysiłek, koszt czasu i energii. To utracone szanse i niezrealizowany potencjał. Biznes po raz pierwszy tak głośno mówi „bądź pełnią siebie i w pełni dla nas” – mówi Bartłomiej Budnicki.

Firmy wesprą sieci LGBTQ+ i przejrzą procedury

Przedsiębiorstwa podpisane pod wspólnym listem zobowiązały się do udzielania wsparcia istniejących w nich pracowniczych sieci osób LGBTQ+ lub wsparcia ich powstawania, a także rewizji istniejących lub powołania do życia nowych procedur dot. ochrony pracowników, ich praw i oferowanych im benefitów, celem  ugruntowania lub wprowadzenia równego traktowania wszystkich pracowników.

Firmy deklarują również tworzenia kultury pracy opartej o zasadę otwartości i równości, a także zobowiązują się do współpracy z trzecim sektorem oraz do aktywnej komunikacji działań podejmowanych wewnątrz firm w stosunku do i ze społecznością pracowników LGBTQ+.

Zdaniem osób podpisanych pod listem działania te mogą przyczynić się m.in. do poprawy poszanowania praw osób LGBTQ+ i ich sytuacji prawnej w Polsce.

„W rankingu opublikowanym przez ILGA Europe na łamach ubiegłorocznego wydaniu raportu Review of the Human Rights Situation of Lesbian, Gay, Bisexual, Trans and Intersex People in Europe and Central Asia nasz kraj zajmuje 44. pozycję pośród 49 państw objętych analizą krajów Europy i Azji Centralnej pod względem poszanowania praw osób LGBTQ+ i ich sytuacji prawnej. Na dyskryminacji nie zyska nikt. Na równości zyskamy wszyscy. Wspólnie powinniśmy pracować nad poprawą sytuacji społeczności LGBTQ+ w Polsce, jednocześnie budując potencjał naszych firm i konkurencyjność krajowej gospodarki” – czytamy w liście otwartym.

Pod listem podpisały się firmy:
ABSL
Accenture
Bain & Company
BlaBlaCar
BNP Paribas Bank Polska S.A.
BNP Paribas S.A.
CD Projekt S.A.
Citi Handlowy
CitiBank Europe
Credit Suisse w Polsce
Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju
Dentons Business Services
Kancelaria Dentons
Google Poland
HP Inc Polska
ISS World Services
Kubota S.A.
Natwest Poland
Page Group
Ringer Axel Springer Polska
Roche Polska
Sephora
Skanska
Standard Chartered Poland
TMF Poland
TVN Warner Bros. Discovery
VacationClub.pl
Wild Grass-Borecki Wujek
YES
Zdrojowa Hotels.

Dołącz do dyskusji: List otwarty ws. wsparcia pracowników LGBTQ+. Podpisały się pod nim Google, TVN, RASP

45 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
WściekłyChopin
Bojkot tych marek. Stop patologii
0 0
odpowiedź
User
qewrdgf
***** elgiebety, po równo, by nikt nie krzyczał, że jest pomijany
66 22
odpowiedź
User
Szlo
Drogie firmy otwórzcie w swoich siedzibach dark roomy i zarządzcie brązowe wtorki jak po całości to po całości
76 24
odpowiedź