SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Luty 2008: ostro w dół TVP2 i Polsat

TVP1, TVP2, TVN - to najpopularniejsze telewizje 2008 roku. W tzw. grupie komercyjnej 16-49 liderem TVP1. Która stacja straciła najwięcej? Zapraszamy do zapoznania się z rankingiem top 30 stacji w raporcie Wirtualnemedia.pl. Dane komentuje ekspert z OmnicomMediaGroup.

Liderem rynku telewizyjnego w lutym 2008 roku była "Jedynka" - wynika z najnowszych danych TNS OBOP przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl. W porównaniu z 2007 rokiem TVP1 zanotowała wzrost udziału w rynku o 0,39 punktu proc. do poziomu 25,49 proc..

Druga w rankingu TVP2 straciła aż 1,93 punktu proc. (16,98 proc.). Na trzecie miejsce awansowała telewizja TVN, mimo spadku o 0,02 punktu proc. (15,23 proc.).

Na czwartej pozycji - spadek o 1,54 punktu proc. - znalazła się telewizja Polsat (14,78 proc.).

Wszyscy 4+ (bez gości)
Lp.
II 2008
II 2007
1 TVP1 25,49 TVP1 25,10
2 TVP2 16,98 TVP2 18,91
3 TVN 15,23 Polsat 16,32
4 Polsat 14,78 TVN 15,25
5 TVP INFO 4,52 TVP INFO 5,17
6 TVN 24 2,94 TVN 24 2,85
7 TV4 1,60 TV4 1,86
8 TVN Siedem 1,51 TVN Siedem 1,17
9 Mini Mini 0,89 Mini Mini 0,66
10 Polsat 2 International 0,75 TV Puls 0,62
11 Disney Channel 0,72 TVP Polonia 0,61
12 TVP Polonia 0,69 Eurosport 0,60
13 Eurosport 0,67 Cartoon Network 0,53
14 AXN 0,65 Jetix 0,49
15 TV Puls 0,63 Polsat 2 International 0,48
16 Jetix 0,60 VIVA Polska 0,45
17 Discovery 0,59 Discovery 0,42
18 VIVA Polska 0,52 Tele 5 0,38
19 Cartoon Network 0,51 Polsat Sport 0,36
20 TVN Turbo 0,45 Disney Channel 0,35
21 Polsat Sport 0,44 Kino Polska 0,34
22 TVN Style 0,39 TVN Turbo 0,33
23 Superstacja 0,30 AXN 0,30
24 Tele 5 0,30 National Geographic Channel 0,30
25 National Geographic Channel 0,29 TVN Style 0,27
26 Ale Kino 0,28 Animal Planet 0,26
27 Animal Planet 0,28 Discovery Science 0,21
28 MTV Polska 0,25 ZigZap 0,20
29 BBC CBeebies 0,25 Planete 0,18
30 Hallmark 0,24 Ale Kino 0,17


W grupie 16-49 - docelowej dla stacji komercyjnych - pozycję lidera utrzymała TVP1, duży spadek Polsatu.

Wszyscy 16-49 (bez gości)
Lp.
II 2008
II 2007
1 TVP1 21,84 TVP1 21,57
2 Polsat 17,52 Polsat 19,43
3 TVN 17,15 TVP2 18,06
4 TVP2 15,56 TVN 17,05
5 TVP INFO 2,71 TVP INFO 3,34
6 TV4 2,04 TV4 2,05
7 TVN Siedem 1,83 TVN 24 1,84
8 TVN 24 1,63 TVN Siedem 1,49
9 VIVA Polska 0,92 VIVA Polska 0,72
10 AXN 0,90 TV Puls 0,64
11 Polsat 2 International 0,89 Discovery 0,62
12 Discovery 0,83 Eurosport 0,57
13 TVN Turbo 0,77 Mini Mini 0,57
14 Eurosport 0,74 TVP Polonia 0,55
15 Mini Mini 0,72 TVN Turbo 0,49
16 Disney Channel 0,67 Polsat 2 International 0,47
17 TV Puls 0,67 Kino Polska 0,46
18 TVP Polonia 0,61 Polsat Sport 0,44
19 TVN Style 0,53 Tele 5 0,42
20 Cartoon Network 0,44 AXN 0,41
21 Jetix 0,44 National Geographic Channel 0,41
22 Comedy Central 0,44 TVN Style 0,35
23 Polsat Sport 0,43 Jetix 0,34
24 National Geographic Channel 0,39 Cartoon Network 0,33
25 MTV Polska 0,35 Disney Channel 0,29
26 Tele 5 0,33 HBO 0,27
27 Discovery Science 0,30 MTV Polska 0,26
28 Hallmark 0,30 Discovery Science 0,25
29 BBC CBeebies 0,29 Planete 0,23
30 Ale Kino 0,28 Ale Kino 0,22


W grupie 16-49 (miasta) na pozycji lidera znalazła się TVP1. Tuż za nią uplasowała się TVN.

Wszyscy 16-49 miasta (bez gości)
Lp.
II 2008
II 2007
1 TVP1 18,66 TVP1 19,25
2 TVN 18,60 TVN 18,33
3 Polsat 15,56 Polsat 17,41
4 TVP2 13,25 TVP2 15,99
5 TVP INFO 2,45 TVP INFO 3,23
6 TV4 2,28 TVN 24 2,67
7 TVN 24 2,27 TV4 2,15
8 TVN Siedem 2,13 TVN Siedem 2,02
9 AXN 1,16 Discovery 0,88
10 Mini Mini 1,12 Mini Mini 0,85
11 VIVA Polska 1,12 VIVA Polska 0,85
12 Discovery 1,08 Eurosport 0,79
13 Eurosport 1,01 TVP Polonia 0,78
14 TVN Turbo 0,97 TV Puls 0,70
15 Polsat 2 International 0,89 Kino Polska 0,66
16 TVP Polonia 0,82 National Geographic Channel 0,64
17 Disney Channel 0,81 Polsat Sport 0,64
18 TVN Style 0,73 TVN Turbo 0,6
19 National Geographic Channel 0,59 Polsat 2 International 0,57
20 Jetix 0,58 TVN Style 0,53
21 Comedy Central 0,58 Tele 5 0,50
22 Cartoon Network 0,57 AXN 0,47
23 Polsat Sport 0,57 Jetix 0,44
24 TV Puls 0,48 HBO 0,39
25 Hallmark 0,46 MTV Polska 0,39
26 Discovery Science 0,43 Cartoon Network 0,37
27 MTV Polska 0,43 Planete 0,36
28 Discovery Civilisation 0,42 Ale Kino 0,33
29 Ale Kino 0,41 Discovery Science 0,32
30 Tele 5 0,39 Hallmark 0,29



KOMENTARZ DLA PORTALU WIRTUALNEMEDIA.PL
fotoW ostatnich tygodniach zdecydowanie wzrosły udziały TVN, stracił z kolei Polsat.Wydaje się, że ta ostatnia stacja, "przespała" trochę walkę o widza, która w tym roku zaczęła się wyjątkowo wcześnie.

Z atrakcyjnych nowości warto wspomnieć chyba jedynie serial "Kości", nadawany późnymi wieczorami w niedziele. Oprócz tego programu i "Kryminalnych Zagadek" , największe oglądalności w Polsacie osiągały zwykle starsze filmy, co dość słabo świadczy o lutowej ramówce stacji.

W przypadku TVN zwracają uwagę bardzo dobre wyniki "Dzień dobry TVN" oraz odgrzewanych "Milionerów".

Oglądalność TVP 2 utrzymuje się na dość niskim poziomie (porównując do średniej z ostatnich lat). O kilka procent zmniejszył się udział TVP 1, warto jednak zaznaczyć że udział tej stacji jest ciągle większy niż w zeszłym roku.

W grupie mniejszych stacji, zwraca uwagę niewielki (i malejący) udział TVN 24. Bałbym się zaryzykować stwierdzenie, że to efekt mniejszej ilości "atrakcji" na scenie politycznej, ale faktem jest że swoją świetność stacja ta przeżywała przed ostatnimi wyborami. Zastanawia wysoka pozycja AXN, utrzymująca się już kilka miesięcy.

Pamiętajmy jednak, że (zważywszy na niewielką próbę), do badań stacji niszowych podchodzić należy z większą rezerwą. Świadczą o tym chociażby różnice w wynikach OBOP i AGB, znacznie poważniejsze niż w przypadku "dużych" stacji - komentuje Maciej Głuszak, Software Development Manager OmnicomMediaGroup.

Dołącz do dyskusji: Luty 2008: ostro w dół TVP2 i Polsat

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl