SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Badania Nielsena i Gemiusa pod lupą nadawców. MOC TV realizuje trzy audyty

Związek Pracodawców Ogólnopolskich Mediów Telewizyjnych MOC TV pracuje równolegle nad trzema audytami danych i badań telemetrycznych. Dzięki temu - jak zapewnia związek - do końca roku nadawcy telewizyjni mają mieć zapewniony dostęp do pełnych informacji, ukazujących stan badań oglądalności telewizji.

Fot. Materiały MOC TV/Linkedin Article

Kompleksowe wyniki audytów obejmować mają kluczowe aspekty telemetrycznego badania telewizyjnego. - Realizacją wszystkich trzech audytów zajmuje się (wybrana przez związek) francuska organizacja CESP, jeden z najbardziej doświadczonych i uznanych audytorów – informuje nas Wiktoria Bąk z MOC TV.

Jeszcze w lipcu CESP ma dostarczyć wstępny raport z audytu danych OOH Gemius, zlecony kilka miesięcy temu przez firmę Gemius. Eksperci z grupy roboczej związku mają zapoznać się z jego treścią, a następnie przekazać pytania do audytora. To na ich podstawie eksperci CESP przygotują końcowy raport, który zaprezentują w połowie września br. na spotkaniu z nadawcami.

Co z fuzją danych OOH z Nielsenem?

Jednocześnie trwają też prace nad audytem mechanizmu fuzji danych OOH z panelem telemetrycznym Nielsen (finansowany przez firmę badawczą Nielsen). Wstępny raport w tym zakresie będzie dostępny w sierpniu br. i - podobnie jak w przypadku audytu danych OOH - eksperci z roboczej grupy badawczej po zapoznaniu się z jego treścią przekażą pytania audytorom. Prezentacja tego raportu końcowego nastąpi na przełomie września i października.

Z końcem czerwca natomiast zarząd MOC TV oficjalnie zlecił realizację audytu pozostałej części badania telewizyjnego Nielsen (In-Home) CESP. Obecnie specjaliści audytora są na etapie zbierania niezbędnych dokumentów i danych od Nielsen. W tym przypadku wstępny raport powinien być gotowy w połowie listopada, zaś prezentacja końcowego raportu odbędzie na koniec roku.

Statystyka publiczna: jaki jest jej cel?

MOC TV prowadzi także rozmowy z Krajowym Instytutem Mediów na temat nowego projektu statystyki publicznej. Jak się dowiadujemy, związek pracodawców branży telewizyjnej oczekuje, że KIM przedstawi szczegółowo cel badawczy projektu tej statystyki, zdefiniuje jego ramy w zamkniętym katalogu badań oraz "omówi przesłanki ustawowe pozwalające na zbieranie danych RPD z urządzeń końcowych" (return path data – dane zwrotne z urządzeń, systemów i aplikacji używanych przez widzów).

Od 2016 roku trwają prace nad stworzeniem badania, które oceni konsumpcję wszystkich mediów elektronicznych: telewizji, radia oraz internetu. W tym celu Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji powołała przed rokiem Krajowy Instytut Mediów, który miał pracować nad badaniem założycielskim. Jego metodyka powstała we współpracy z rynkiem mediów z uwzględnieniem wypracowanego przez branżę Złotego Standardu Badań Mediów w Polsce. Kilka tygodni temu KIM przedstawił wyniki badania założycielskiego. Członkowie MOC chcieliby teraz uzyskać informacje, jak projekt statystyki publicznej powiązany jest z badaniem założycielskim i innymi projektami, nad którymi pracuje KIM. - Prace te są częścią działań realizowanych przez różne podmioty czynne na rynku reklamy, które mają doprowadzić do pojawienia się perspektywicznego, zintegrowanego pomiaru crossmediowego. Pomiar taki, oparty na współtworzonych przez MOC pryncypiach (tzw. „złoty standard"), powinien zostać zaakceptowany przez większość reprezentantów aktywnych stron rynku reklamy (nadawców, wydawców, reklamodawców i domów mediowych) - komentuje Marcin Kowalczyk, członek rady nadzorczej z ramienia TVP.

MOC TV działa od ponad dwóch lat

Związek Pracodawców Ogólnopolskich Mediów Telewizyjnych MOC TV został utworzony przez nadawców telewizyjnych pod koniec 2019 roku. W założeniach miało to być porozumienie, które ma im ułatwić oficjalne przedstawianie własnego stanowiska m.in. w sprawie prac nad jednoźródłowym badaniem mediów. Obecnie Związek skupia się na audycie fuzji danych OOH Gemiusa z danymi telemetrycznymi Nielsena.

W skład grupy MOC TV wchodzą obecnie: AMC Networks International Broadcasting, BBC Studios Distribution, Canal + Polska, Fundacja Lux Veritatis, Kino Polska TV, Michał Winnicki Entertainment, R.D.F. Entertainment, Telewizja Polsat, Telewizja Polska,  Telewizja Puls, TVN, TVS, Viasat World, VIMN Poland, Wirtualna Polska Media. Członkiem obserwatorem jest The Walt Disney Company Polska.

Dołącz do dyskusji: Badania Nielsena i Gemiusa pod lupą nadawców. MOC TV realizuje trzy audyty

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl