SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Multimedia Polska po decyzji UOKiK-u zwróci lub zrekompensuje klientom opłaty za dwa miesiące

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów orzekł, że Multimedia Polska błędnie informowała abonentów, że mogą odstąpić od umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych w czasie krótszym niż przewiduje prawo. Operator zobowiązał się, że umożliwi klientom rekompensatę.

Postępowanie UOKiK-u dotyczyło sposobu, w jaki pracownicy Multimedia Polska w 2015 i 2016 roku telefonicznie oferowali klientom zawieranie lub zmianę umów. Według regulatora błędnie informowali abonentów, że mogą odstąpić od umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych w czasie krótszym niż przewiduje prawo - twierdzili, że przysługuje na to 10 dni, podczas gdy faktycznie jest to 14 dni.

Ponadto UOKiK nie pozwalał klientom odstąpić od umowy już po tym, jak zaczęli korzystać z usługi. Klienci nie dostawali potwierdzenia warunków proponowanej przez telefon umowy, więc nie mogli zweryfikować rzeczywistych warunków przed ich akceptacją.

Multimedia Polska zobowiązała się do tego, że zmieni praktykę i usunie skutki swoich działań - także wobec tych konsumentów, którzy przestali korzystać z jej oferty w wyniku kwestionowanych praktyk.

Ponadto zgodnie z decyzją UOKiK-u firma poinformuje klientów o możliwości skorzystania z rekompensat. Konsumenci, którzy nie mogli odstąpić od umowy ze względu na odmowę spółki, otrzymają zwrot abonamentu za dwa miesiące. Osoby, które już odstąpiły od umowy i musiały oddać przyznaną wcześniej ulgę, dostaną ją z powrotem. Część konsumentów otrzyma korzyści w formie dodatkowych usług, np. dostęp do katalogu filmów, 50 darmowych minut rozmów telefonii komórkowej lub 5 GB internetu.

Ponieważ Multimedia Polska zobowiązała się do usunięcia skutków zakwestionowanych działań, na firmę nie została nałożona przez UOKiK kara finansowa.

Na koniec września ub.r. z usług Multimedia Polska korzystało ponad 757,6 tys. klientów. W październiku ub.r. przejęcie firmy za 760 mln dolarów ogłosił UPC Polska. Transakcję analizuje obecnie UOKiK, który decyzję w tej sprawie ma podjąć do końca marca.

Dołącz do dyskusji: Multimedia Polska po decyzji UOKiK-u zwróci lub zrekompensuje klientom opłaty za dwa miesiące

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Kamil
Ponadto UOKiK nie pozwalał klientom odstąpić od umowy już po tym, jak zaczęli korzystać w usługi.

Błąd chyba multimedia a nie UOKiK ??

Czytaj więcej na: http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/multimedia-polska-po-decyzji-uokik-u-zwroci-lub-zrekompensuje-klientom-oplaty-za-dwa-miesiace
0 0
odpowiedź
User
mirus
Tak działa ta firma. Niestety. Od dłuższego czasu borykam się z bardzo obniżanym transferem swojego łącza w godz. wieczornych. Mam umowę na 60 Mgb. Wieczorem prędkość spada do kilku Mgb. Nic z tym nie robią. To prawdziwa walka z "wiatrakami" Przestrzegam przed podpisywanie umów z tymi naciągaczami
0 0
odpowiedź
User
xdf
szkoda że multimedia polska nie potrafi grać fer . abonenci nie maja żadnej informacji tylko stawiani przed faktem dokonanym .dlaczego brak abonenci informacji nie dostaną a w biurze abonenta również nic .
0 0
odpowiedź