SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Spadł udział streamingu na ekranie telewizora. Netflix przed YouTube

W listopadzie 2023 roku 6,7 proc. udziału w całkowitej oglądalności na ekranie telewizora w Polsce stanowił streaming. Najchętniej oglądane były treści na Netfliksie z 1,7 proc. udziału, a drugie miejsce zajęło YouTube - 1,6 proc. - wynika z badania Nielsen The Gauge.

Serwis streamingowy Netflix Serwis streamingowy Netflix

Nielsen The Gauge to platforma pokazująca oglądalność treści wideo na telewizorze w podziale na telewizję naziemną, satelitarną, kablową oraz streaming. Narzędzie zadebiutowało na rynku amerykańskim wiosną 2021 roku. Pomiary The Gauge Polskę objęły pod koniec ub.r.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Z danych Nielsena wynika, że w listopadzie 2023 roku udział oglądalności streamingu wśród całkowitej oglądalności na ekranie telewizora (grupa wszyscy 4+) stanowił 6,7 proc.

- W listopadzie widzowie w Polsce spędzali przed ekranami telewizorów średnio 4 godziny i 9 minut dziennie. To aż o 17 minut więcej niż w październiku tego roku. Porównując miesiąc do miesiąca, oglądalność tradycyjnej telewizji wzrosła o 7 proc. a streamingu o 6 proc. - informuje Nielsen.

Netflix o 0,1 pkt. proc. przed YouTube

Liderem wśród platform OTT jest platforma Netflix, której udział w oglądalności na telewizorze w listopadzie 2023 wyniósł 1,7 proc. Drugi YouTube miał 1,6 proc. udziału. Pozostałe platformy wygenerowały łącznie 3,4 proc. udziału bez zmian), ale Nielsen nie ujawnia o nich szczegółowych informacji. W tym gronie znajdują się m.in. Disney+, Viaplay, HBO Max oraz SkyShowtime, który premierę na rynku polskim miał w lutym 2023 roku.

- W streamingu w ciągu miesiąca wzrosła oglądalność Netflixa o 15 proc., co pozwoliło platformie na wyprzedzenie YouTube (którego oglądalność pozostała na niezmienionym poziomie) i odzyskanie pierwszego miejsca wśród graczy streamingowych na ekranie TV z udziałem 1,7 proc. Wśród innych platform streamingowych wzrosty zanotowały również HBO MAX, Viaplay oraz Apple TV+ - komunikuje firma badawcza.

Dla porównania, w listopadzie br. największy udział w oglądalności miała telewizja satelitarna (33,2 proc. całej oglądalności na telewizorze), na drugim miejscu znalazła się telewizja kablowa (30,7 proc.), a trzecim najpopularniejszym źródłem treści oglądanych na ekranie telewizora była telewizja naziemna (23,6 proc.).

Co to jest The Gauge?

Raport The Gauge został stworzony, aby zapewnić branży medialnej miesięczną analizę oglądalności na ekranie telewizora w ramach poszczególnych źródeł telewizji. Nielsen opublikował swoje pierwsze wydanie The Gauge w USA w maju 2021 roku.

Dane dotyczące polskiego rynku pochodzą z jednoźródłowego panelu telemetrycznego Nielsena składającego się z 3 500 gospodarstw domowych i prawie 9 700 panelistów. Zestawienie oparte jest o dane miesięczne dotyczące udziału w oglądalności AMR (Average Minute Rating).

Dane przedstawione są dla grupy powyżej 4 roku życia w podziale na treści pochodzące z telewizji kablowej, satelitarnej, naziemnej (zarówno liniowej jak i przesuniętej w czasie do 7 dni) oraz oglądalności pochodzącej ze streamingu (oglądalność live streaming stacji telewizyjnych na platformach OTT zaklasyfikowana jest jako oglądalność streamingu). Do kategorii „Inne” zaliczana jest oglądalność nierozpoznanych treści.

Nielsen Polska informuje że stworzył The Gauge: Polska przy użyciu metodologii koncepcyjnie podobnych do tych w wersji amerykańskiej. - Przy dokonywaniu jakichkolwiek porównań należy wziąć pod uwagę różnice metodologiczne - zaznacza firma badawcza.

Dołącz do dyskusji: Spadł udział streamingu na ekranie telewizora. Netflix przed YouTube

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
vod
Dziwne te wyniki. Moim zdaniem strasznie zaniżone.
5 2
odpowiedź
User
jak
Dziwne te wyniki. Moim zdaniem strasznie zaniżone.
Dokładnie! Młodzi siedzą tylko na netflixie i youtubie. Ale wsdrod panelistów jest cała struktura społeczenstwa, starzy, młodzi i wynik się rozmywa.
5 1
odpowiedź
User
Hkn
Wniosek taki że YT in Netflix bardziej oglądane są na tabletach, komputerach i telefonach niż na tv.
2 0
odpowiedź