SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Platforma SVoD Telewizji Polskiej już działa. „Strefa Abo to pierwszy etap strategii online”

Telewizja Polska uruchomiła własną płatną platformę SVoD (Subscription Video on Demand), która jest darmowa dla osób płacących abonament rtv - dla innych kosztuje 9,99 zł miesięcznie. Przynętą mają być produkcje BBC. - Inaugurujemy pierwszy etap strategii online - tłumaczy Maciej Stanecki, wiceprezes Telewizji Polskiej.

Maciej Stanecki, fot. Ł.Brzezicki / WM Maciej Stanecki, fot. Ł.Brzezicki / WM

Strefa Abo (czyli Strefa Abonenta) jest modyfikacją istniejącej od grudnia 2014 roku platformy Strefa Widza, która jako bonus od nadawcy publicznego zachęcała widzów TVP do wnoszenia opłaty abonamentowej. Pozwalała na bezpłatny dostęp do kilkudziesięciu tysięcy materiałów wideo na żądanie w internecie. Obecnie strona internetowa http://strefawidza.tvp.pl/ odsyła do nowego projektu subskrypcyjnego Telewizji Polskiej, którą zaprezentowano na konferencji prasowej we wtorek. Zresztą uruchomienie własnej SVoD nadawca publiczny zapowiadał już w sierpniu ub.r., ale wówczas jako termin startu wskazywano jesień.

- Głównym celem uruchomienia Strefy Abo jest zbudowanie wiernej, zintegrowanej grupy widzów. To jest najcenniejsze w bardzo rozproszonym świecie video on demand - tłumaczy portalowi Wirtualnemedia.pl Maciej Stanecki, członek zarządu Telewizji Polskiej. - Nie traktujemy tego projektu jako konkurencji dla Netflixa. Pokazujemy treści przede wszystkim publicznych telewizji europejskich i pozaeuropejskich - dodaje.

Z zastąpionej Strefy Widza korzystało około 20 tys. użytkowników. Ale TVP ma ambitne plany na koniec roku. - Zakładamy kilkutysięczny przyrost subskrypcji w każdym miesiącu. Spodziewamy się co najmniej 50-procentowego wzrostu w tym roku - podkreśla wiceprezes. Nadawca publiczny liczy na wzrosty z płatnych subskrypcji.

Oferta Strefy Abo została rozbudowana o treści premium, produkowane lub dystrybuowane przez BBC Studios. Dzięki porozumieniu z BBC Studios użytkownicy TVP VOD zyskają dostęp do 700 godzin różnych gatunkowo materiałów, m.in. seriali, filmów i dokumentów.

W pierwszej odsłonie serwisu pojawiło się 150 godzin filmów i seriali z portfolio BBC. Nowe tytuły będą publikowane co kwartał, a najbliższe pojawią się w lipcu br.

Dostęp do Strefy Abo jest bezpłatny dla płatników abonamentu radiowo-telewizyjnego oraz dla osób ustawowo zwolnionych z tego obowiązku. Pozostali widzowie mogą skorzystać z oferty przez 14 dni bez opłat, a następnie kontynuować subskrypcję za 9,99 zł na miesiąc.

Aby zostać użytkownikiem Strefy Abo trzeba posiadać konto na portalu Vod.tvp.pl. Po jego założeniu należy potwierdzić opłacenie abonamentu RTV, podając numer identyfikacyjny abonenta. Weryfikacja ta musi być dokonywana co miesiąc.

- Liczymy na to, że nasi najwierniejsi widzowie będą nas oglądać również w internecie. Płacąc abonament gwarantują realizację misji publicznej i zostaną przez nas docenieni przez dostęp do bogatej treści premium. Przygotowaliśmy kilkaset pozycji na start serwisu, a będzie ich regularnie przybywać. Duży nacisk kładziemy też na tematyczne zróżnicowanie naszej oferty. To ważne, ponieważ prawie 60 proc. użytkowników VOD stanowią ludzie młodzi, do 34 roku życia. Chcemy dać im to, co ich interesuje - dodaje Maciej Stanecki.

Wśród już dostępnych na platformie treści znajdują się, m.in. „Burton i Taylor”, „Ostatni posterunek”, „Allo, ‘Allo!”, „Wojna i pokój”, „Duma i uprzedzenie” czy brytyjski „Dom z kart” („House of Cards”) z 1990 roku. Oprócz pozycji z katalogu BBC Studios w Strefie Abo można oglądać prapremiery seriali TVP (m.in. „M jak miłość”, „Korona królów”, „Leśniczówka”, „Ojciec Mateusz” czy „Wojenne dziewczyny”), całe sezony seriali zagranicznych („Riviera”, „Kontakt”, „Grupa specjalna Kryzys), a nawet opery. Wszystkie materiały wideo dostępne są również w aplikacjach TVP VOD.

Jak przekazał Stanecki, w odniesieniu do przychodów reklamowych spółki, wpływy z reklam emitowanych w TVP VOD wynoszą kilka procent. - W stosunku do wartości kontentu to wciąż są śladowe przychody - dodaje.

Zdecydowanie najpopularniejszym serwisem VoD pod względem liczby użytkowników jest VoD.pl, natomiast najwięcej odsłon i najdłuższy średni czas korzystania przez internautów notują VoD.TVP.pl i Player.pl. Netflix ma więcej użytkowników i odsłon niż Showmax.

Dołącz do dyskusji: Platforma SVoD Telewizji Polskiej już działa. „Strefa Abo to pierwszy etap strategii online”

17 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ich prawo,ale
mam nadzieję,że wszystko co oglądałem tam nadal będę mógł darmo,choć w sumie rozumiem,a nniejedna rzecz bezcenna,koszty produkcji,tylko skoro dla płacących darmo,to co ze zwolnionymi z płacenia ab.?
0 0
odpowiedź
User
Spin-doktory
Straciłem zaufanie. Skąd mam wiedzieć czy nie zmanipulują tych dokumentów BBC. W filmie np. o RPA wcisną jakiś pochwalny pean o Walusiu. To tylko przykład ale nie wierzę im. Propagandę upychają wszędzie.
0 0
odpowiedź
User
smutne
hahaha no same hity!
0 0
odpowiedź