SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Sieć kablowa Vectra informuje abonentów o podwyżkach

Operator kablowy Vectra poinformował część abonentów o podwyżce opłat za dostęp do internetu i pakietów telewizyjnych. Nowe ceny mają obowiązywać od kwietnia. Do końca marca klienci mają czas na rozwiązanie umowy.

W korespondencji do abonentów Vectra pisze o rosnącym zapotrzebowaniu na usługi internetowe w czasie pandemii.

- Obserwujemy zmiany w potrzebach naszych Klientów dotyczące Internetu, który szczególnie w ostatnich latach stał się kluczowym narzędziem umożliwiającym nam bezpieczny kontakt z bliskimi, zdalną pracę, dostęp do edukacji, informacji i rozrywki. Do domowej sieci podłączamy coraz więcej urządzeń. Klienci potrzebują bezpiecznego, stabilnego i coraz szybszego Internetu. Dlatego inwestujemy w rozwój i modernizację sieci - informuje Vectra.

Jakie są przyczyny podwyżki?

Dalej sieć kablowa tłumaczy, że przyczyną nowych cen są m.in. wyższe opłaty za energię. - Jak większość przedsiębiorców na rynku mierzymy się ze stale rosnącymi kosztami działalności i świadczenia usług. Jedną z przyczyn są wspomniane inwestycje w nowocześniejsze i wydajniejsze technologie, a także inflacja, znaczący wzrost cen energii, wynagrodzeń, obciążeń społeczno-podatkowych, nabywanych usług oraz materiałów i urządzeń technicznych - przekonuje Vectra.

Dalej operator zdradza, że właśnie z tych przyczyn podnosi opłaty. Informuje, że do końca marca można złożyć wypowiedzenie. Podwyżki są zróżnicowane od wykupionych pakietów. Część abonentów będzie płacić za dostęp do internetu 7 zł miesięcznie więcej. Inni piszą na forach dyskusyjnych, że w ich przypadku o 6 zł drożeje pakiet telewizyjny, a o 4 zł internet.

Jesienią Vectra już informowała o podwyżkach

Na początku stycznia dziennikarz Bankier.pl Wojciech Boczoń poinformował na Twitterze o tym, że sieć kablowa Vectra rozsyła pismo o wyższych opłatach za internet. W jego przypadku opłata wzrosła o 5 zł miesięcznie.

- Przesłany screenshot dotyczy prawdopodobnie tematu, który już poruszaliście Państwo na łamach serwisu w listopadzie 2021 r. o podwyżce 5 zł  - widoczne jest tam również nasze stanowisko. Zmiana warunków dotyczyła jedynie klientów posiadających umowy na czas nieokreślony, czyli z 1-miesięcznym okresem wypowiedzenia dla każdej ze stron. Informacje te przekazywane były Klientom z odpowiednim wyprzedzeniem, a każdy z naszych Abonentów i Abonentek otrzymał szczegółową informację o możliwości wypowiedzenia umowy wraz z dokładną instrukcją, co zrobić, jeśli nie zgadza się na nowe warunki - informowała wówczas portal Wirtualnemedia.pl Justyna Grzelak, koordynatorka ds. PR Vectry.

W listopadzie prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Tomasz Chróstny postawił zarzuty operatorowi telewizji kablowej Vectra za wprowadzanie jednostronnie klauzul umożliwiających podwyższenie opłaty za internet i telewizję, mimo że umowy nie zawierały odpowiedniej klauzuli modyfikacyjnej umożliwiającej takie działanie. Operatorowi grozi kara do 10 proc. obrotu.

- Informowałam wówczas Państwa, że troszczymy się o potrzeby naszych Klientów zapewniając im usługi na najwyższym poziomie. Aby było to możliwe nieustannie inwestujemy w nowoczesne i coraz bardziej wydajne technologie. Dzięki temu nasi Klienci mogą skorzystać z atrakcyjnego pakietu 1,2Gb/s, a na wybranej infrastrukturze z Internetu w superprędkości do 2 Gb/s. W ostatnim czasie  Vectra wprowadziła także nowe, wyższe prędkości – 450Mb/s, a pakiet 300Mb/s stał się natomiast tym podstawowym w ofercie - tłumaczyła przedstawicielka Vectry.

Podwyżki także w UPC Polska

Inwestycje w sieć doprowadziły również do podwyżek u największego konkurenta Vectry - UPC Polska. Firma rozsyłała do abonentów e-maila, w którym informowała o podniesieniu prędkości internetu od 1 lutego 2022 roku. Wiązało się to z podwyżką opłat o 8 zł miesięcznie. Użytkownicy, którzy nie podjęli żadnych działań mogą do 31 lipca 2022 roku testować zwiększoną prędkość internetu. W ciągu 6 miesięcy mają zdecydować czy korzystać z lepszej jakości usługi czy wrócić do dotychczasowej. Wówczas operator zwróci różnicę w abonamencie za okres od 1 lutego do dnia kontaktu z infolinią.

- W UPC doceniamy lojalność naszych klientów, oferując im najwyższą jakość i wartość usług cyfrowych, jednocześnie zapewniając dostęp do nielimitowanego internetu wysokiej przepustowości i najlepszej telewizyjnej rozrywki. W roku 2021 kontynuowaliśmy nasze inwestycje, wprowadzając bezpłatnie dla ponad 850 tysięcy klientów Inteligentne WiFi, podnoszące jakość internetu w domu, oraz zwiększając prędkość wysyłania danych. To szczególnie ważne, gdy więcej klientów pracuje i uczy się dziś zdalnie. Jednocześnie, zaoferowaliśmy naszym klientom bezpłatny, miesięczny dostęp do unikatowych treści serwisu Viaplay bez zobowiązań - informował wówczas portal Wirtualnemedia.pl Michał Fura, rzecznik prasowy UPC.

Vectra podaje, że ma 1,7 mln klientów, a ze swoją siecią dociera do 4,5 mln gospodarstw domowych.  UPC Polska ma 1,548 mln klientów. Niedawno operator został przejęty przez właściciela sieci komórkowej Play.

Dołącz do dyskusji: Sieć kablowa Vectra informuje abonentów o podwyżkach

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Albin
Jeśli ktoś ma umowę bezterminową no to chyba wiecznie tej samej ceny mieć nie będzie, bo to byłby absurd. Mieliby w zasadzie lepiej niż ci z umowami terminowymi, którzy przy przedłużaniu umowy płaca więcej
0 0
odpowiedź
User
Bartek
Jakby były nowe kanały to się zgodzę że podwyżka.
0 0
odpowiedź
User
paranoja
podwyzka internetu o 7 zl. I tylko dla obecnych klientow. Nowi klienci moga podpisac umowe tansza bez uwzgledniania tej podwyzki za prad.
A Kto mi zapalci rachunek za prad ze urzadzenie vectry musi dzialac? Lepiej jest rozwiazac umowe i podpisac nową. 84 zl podwyzki nie wiążącej sie z lepszym działąnie musługi. Czy UOKIK moze to zakwestionować?
0 0
odpowiedź