SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Polacy najdokładniej czytają prasę hobbystyczną

Odbiorcy prasy hobbystycznej czytają prawie 70 proc. zawartości każdego kupionego czasopisma - wynika z badania MacroFAQ Macroscope OMD. Z kolei w magazynach kobiecych i tygodnikach opinii średnio mniej niż 60 proc. treści zyskuje uwagę czytelników.

Najpopularniejszym segmentem prasy są w Polsce dzienniki, których czytanie deklaruje 43 proc. respondentów zapytanych w internetowej ankiecie MacroFAQ Macroscope OMD. Prawie 32 proc. badanych czyta magazyny kobiece, a tyle samo osób - tygodniki opinii. Natomiast z prasą hobbystyczną regularnie zapoznaje się prawie 29 proc. ankietowanych. Co piąty Polak deklaruje, że nie czyta żadnego czasopisma z tych grup.

Z drugiej strony najmniej popularne magazyny hobbystyczne są najuważniej czytane - przeciętny odbiorca zapoznaje się z prawie 70 proc. artykułów zamieszczonych w każdym numerze. Wśród osób powyżej 40 roku życia wskaźnik ten wynosi aż 76 proc., a wśród emerytów - aż 79 proc. Z kolei respondenci kupujący dzienniki czytają średnio 61 proc. ich zawartości - najdokładniej robią to mężczyźni (66 proc. powierzchni pisma), ludzie do 30. roku życia (65 proc.) oraz osoby powyżej 51. roku życia (67 proc.). Najniższy odsetek artykułów i wiadomości - 58 proc. - przyciąga uwagę czytelników magazynów kobiecych i tygodników opinii. Co ciekawe, znacznie uważniej czasopisma z tej ostatniej grupy czytają mężczyźni, którzy zapoznają się z 62 proc. zamieszczonych treści, podczas gdy kobiety - z 53 proc.

Badanie zainteresowania w czytaniu prasy zostało przeprowadzone przez OMG Metrics na początku lutego. Internetowe ankiety w metodologii CAWI objęły 644 respondentów.

Dołącz do dyskusji: Polacy najdokładniej czytają prasę hobbystyczną

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl