SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

David Zaslav: Połączenie Discovery+ i HBO Max, wzmocnienie CNN i optymalizacja kosztów

W nadchodzących miesiącach mamy za zadanie zbudowanie nowej, wiodącej firmy na rynku medialnym - zapowiada David Zaslav, szef Warner Bros. Discovery w komunikacie do pracowników. W planach jest między innymi połączenie Discovery+ i HBO Max w jedną platformę, dalsze budowanie marki CNN w segmencie informacyjnym, a także stworzenie skutecznego systemu osiągania przychodów i optymalizacji finansów opartych o twarde dane.

David Zaslav, CEO DiscoveryArticle

W pierwszej połowie kwietnia 2022 r. sfinalizowano transakcję, w wyniku której doszło do połączenia WarnerMedia i Discovery. Efektem fuzji było powstanie podmiotu o nazwie Warner Bros. Discovery (WBD). Kieruje nim David Zaslav, dotychczasowy szef Discovery. W skład nowej firmy wchodzi m.in. TVN Grupa Discovery.

Zgodnie z postanowieniami umowy, która została zawarta w formie Reverse Morris Trust, w momencie finalizacji transakcji AT&T otrzymała 40,4 mld dol. w gotówce, a WarnerMedia zachowa część swojego zadłużenia. Akcjonariusze AT&T otrzymali dodatkowo 0,241917 udziałów w WBD za każdą akcję AT&T posiadaną przez nich w momencie finalizacji transakcji. Łącznie akcjonariusze AT&T otrzymali 71 proc. akcji połączonego podmiotu. Pozostała część udziałów nowej spółki należy do dotychczasowych akcjonariuszy Discovery. Oprócz nowych udziałów w WBD, akcjonariusze AT&T mają tę samą liczbę akcji AT&T,co poprzednio.

Fuzję Discovery z WarnerMedia, należącym poprzednio do AT&T, ogłoszono w maju ub.r. W grudniu bezwarunkową zgodę na transakcję wyraziła Komisja Europejska, a na początku br. fuzję zaakceptowali akcjonariusze AT&T, Federalna Komisja Handlu i Departament Sprawiedliwości USA oraz - w marcu - akcjonariusze Discovery.

Czytaj także: BT i Warner Bros. Discovery tworzą spółkę joint venture. Szersza oferta sportowa dla kibiców w Wielkiej Brytanii

Jedna platforma wideo, doping dla CNN

Jeszcze przed sfinalizowaniem transakcji szefowie połączonej firmy obiecali znaleźć 3 mld dol. oszczędności w wyniku synergii, w ciągu najbliższych trzech lat. Teraz, w notatce rozesłanej do pracowników Warner Bros. Discovery, do której dotarł serwis Variety, David Zaslav zaczął precyzować te plany.

- Budując tę nową firmę, musimy kierować się twardymi danymi, aby zrozumieć, co działa, a co nie - czytamy w komunikacie. - Ważne jest również, abyśmy pracowali bardziej zespołowo w różnych obszarach działalności, abyśmy mogli podejmować strategiczne decyzje i jak najlepiej służyć konsumentom na wszystkich platformach. Pozwoli nam to stworzyć bardziej wydajną i skuteczną organizację oraz ogólnie silniejszą firmę.

W związku z zapowiadanymi zmianami powołano specjalny zespół menedżerów, którym kieruje Simon Robinson, główny specjalista ds. transformacji w WBD. W ciągu miesiąca od zakończenia fuzji nowa firma podjęła już poważne decyzje o cięciu kosztów. Przykładem może być zamknięcie CNN+. Słowa Zaslava wskazują, że koncern w najbliższym czasie czekają kolejne duże zmiany.

- Oficjalnie minęło 30 dni naszej działalności jako Warner Bros. Discovery i chciałbym powiedzieć, że ten miesiąc był dla mnie i innych członków naszego zespołu kierowniczego niezwykle ekscytujący - odwiedziliśmy różne lokalizacje w Stanach Zjednoczonych, spotkaliśmy się z wieloma z Was i dowiedzieliśmy się jak najwięcej o naszych firmach, wytyczając przyszłą ścieżkę rozwoju tej wspaniałej nowej spółki. Choć przed nami jeszcze wiele pracy i trudnych decyzji, jestem zadowolony z dotychczasowych postępów i bardziej niż kiedykolwiek przekonany, że znajdujemy się na właściwej drodze do stworzenia najbardziej dynamicznej firmy medialno-rozrywkowej na świecie - zaznaczył Zaslav w korespondencji. Menedżer przedstawił także kluczowe priorytety, na których firma będzie się koncentrować w najbliższym czasie.

Inwestowanie w kreatywność

- Naszym celem jest dotarcie do jeszcze większej liczby odbiorców na całym świecie dzięki najszerszej i najbardziej atrakcyjnej ofercie treści na wszystkich platformach. Aby to osiągnąć, będziemy odważnie, ale i mądrze inwestować w to, co umieszczamy na ekranach, dużych i małych, zawsze z zamiarem rozwijania naszej działalności – pisze Zaslav.

Wypracowanie nowej kultury WBD

- Musimy wszyscy pracować razem, aby stworzyć spójną kulturę współpracy i zacząć działać jak jeden zespół – podkreśla szef WBD. - Nie możemy podejmować decyzji i działać w oddzielnych „silosach” aby mieć nadzieję, że będziemy skuteczni, biorąc pod uwagę ogromną ilość treści i platform, które musimy zmaksymalizować, aby jak najlepiej służyć konsumentom.

Dążenie do jednej platformy streamingowej

- Połączenie naszych serwisów streamingowych, Discovery+ i HBO Max, w jedną potężną i globalną platformę technologiczną daje ogromne możliwości – argumentuje Zaslav. - Choć będzie to wymagało czasu, w ostatecznym rozrachunku zmieni sytuację na rynku, ponieważ nikt inny nie ma tak szerokiej, wszechstronnej i ekscytującej oferty treści, jak nasza.

Wzmocnienie CNN

- Nie ma drugiej takiej stacji informacyjnej jak CNN – zaznacza Zaslav. - Pod kierownictwem Chrisa Lichta, nasze zespoły na całym świecie robią to, co potrafią najlepiej, czyli są źródłem wiarygodnych informacji i wyjątkowego dziennikarstwa. Jesteśmy szczególnie dumni z naszych dzielnych ekip na Ukrainie, które walczą o przekazanie prawdy w trudnych i niebezpiecznych warunkach. To, co robią, jest niezwykle ważne i nikt nie robi tego lepiej.

Szef WBD podkreśla także: - Choć nie znamy jeszcze wszystkich odpowiedzi, wiem na pewno, że: jesteśmy globalnym liderem w dziedzinie stylu życia, wiadomości i sportu. Jesteśmy największym producentem treści telewizyjnych i filmowych na świecie, mamy niezrównane portfolio kultowych marek i marek franczyzowych, począwszy od HBO i Warner Bros. Pictures, poprzez Discovery Channel i CNN, March Madness i rozgrywki Pucharu Stanleya, aż po DC Comics i Looney Tunes. Wyróżniamy się też zdolnością docierania do konsumentów na wszystkich platformach - linearnych, kablowych, cyfrowych, kinowych i strumieniowych. Co najważniejsze, mamy najlepszych ludzi i partnerów kreatywnych w branży.

Czytaj także: Discovery zwiększyło wpływy i potroiło zysk, pomogły igrzyska i 24 mln subskrybentów discovery+

Na razie nie ma bliższych informacji na temat tego, czy w związku ze stworzeniem nowej firmy i optymalizacją finansów WBD planuje zmiany w swojej polityce kadrowej, co w praktyce mogłoby oznaczać cięcia z zatrudnieniu.

Dołącz do dyskusji: David Zaslav: Połączenie Discovery+ i HBO Max, wzmocnienie CNN i optymalizacja kosztów

15 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Tomek Atomek
Obawiam się tego, że TVN nie pasuje do ich globalnego działanie. Dlatego też nie zdziwię się gdy w okresie 3 lat grupa TVN zostanie wystawiona na sprzedaż. Czy będą chcieli eksperymentować z TVN ? co z Playerem, skoro chcą połączyć D+ z Hbo max ?
odpowiedź
User
Zxcvb
Właśnie ciekawe co z TVN dalej
odpowiedź
User
Mitek
TVN24 pewnie przekształci się w CNN Polska. Reszta pewnie rzeczywiście zostanie sprzedana po raz x któryś.
odpowiedź