SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Szczegóły fuzji Paramount+ i Showtime

Paramount+ ujawnił szczegóły swoich planów związanych z fuzją z Showtime. Dotyczy to m.in. rozwoju wielu franczyz serialowych.

Wzrost liczby subskrybentów

Paramount+ zyskał 9,9 miliona subskrybentów w czwartym kwartale, osiągając łącznie 56 milionów na całym świecie, według firmy Paramount Global, która ujawniła dane przed zbliżającą się fuzją Showtime z Paramount+.

Dodatkowa liczba subskrybentów w czwartym kwartale była napędzana ekspansją franczyz, w tym „Top Gun” i „Yellowstone”, NFL oraz nowych treści, takich jak dramat „Tulsa King” z Sylvestrem Stallone i horror „Smile”.

Należąca do Paramount usługa Avod Pluto TV również zwiększyła liczbę aktywnych użytkowników miesięcznie o 6,5 miliona, dzięki wzrostowi na istniejących rynkach i uruchomieniu w Kanadzie dzięki partnerstwu z Corus Entertainment.

Przychody i wydatki Paramount Global

Dzięki zyskom Paramount Global ma teraz ponad 77 milionów abonentów direct-to-consumer (D2C). Ogólnie przychody D2C wzrosły o 30 proc. rok do roku do około 1,4 mld USD, a przychody Paramount+ wzrosły o 80 proc. w tym samym okresie.

Jednocześnie skorygowane kwartalnie straty wzrosły w IV kw. do 575 mln USD, w porównaniu z 502 mln USD rok wcześniej. Wydatki również wzrosły z 1,57 mld USD do 1,97 mld USD.

Oświadczenia dyrektorów

Dyrektor generalny Paramount Global, Bob Bakish, powiedział inwestorom, że biznes D2C firmy osiągnie „szczytowe straty” w 2023 roku, co opisał jako „punkt zwrotny” na ścieżce do rentowności. Chociaż straty związane z transmisją strumieniową wzrosną w tym roku, zostaną one częściowo zrekompensowane nowo ogłoszonymi podwyżkami cen Paramount + zarówno w USA, jak i na wybranych rynkach międzynarodowych. W Stanach Zjednoczonych cena Premium Paramount+ (w tym Showtime) wzrośnie do 11,99 USD miesięcznie, z 9,99 USD miesięcznie, podczas gdy poziom Essential (bez Showtime) z reklamami wzrośnie o 1 USD do 5,99 USD miesięcznie.

W dłuższej perspektywie integracja usług Paramount + i Showtime przyniesie roczne oszczędności w wysokości około 700 mln USD, według dyrektora finansowego Naveena Chopry, dzięki zmniejszeniu wydatków na treści, marketing, technologię i operacje.

„Mówiąc najprościej, pojedyncza usługa wymaga mniej treści, aby zdobyć i utrzymać klientów niż dwie niezależne usługi”, powiedział Chopra, dodając, że połączenie Paramount + i Showtime jest kluczowym elementem celu firmy, jakim jest przywrócenie Paramount Global wzrostu zysków w 2024 roku.

Franczyzy serialowe

Sprawozdania finansowe Paramount Global na koniec roku pojawiają się w czasie ogromnego zamieszania w firmie. Na początku tego miesiąca Chris McCarthy, prezes i dyrektor generalny Showtime/MTV Entertainment Studios i Paramount Media Networks, ujawnił plany podwojenia liczby franczyz po sukcesie uniwersum „Yellowstone” Taylora Sheridana.

Obecnie w przygotowaniu są aż cztery spin-offy na podstawie seriali „Billions” i „Dexter”. O powodach strategicznej zmiany Chopra powiedział: „Nasza analiza pokazuje, że przytłaczająca większość zaangażowania Showtime jest napędzana przez kluczowe franczyzy, które stanowią mniej niż połowę kosztów amortyzacji treści usługi”.

Dalsze losy Showtime

Ponadto wewnętrznie zespół Showtime został również połączony z MTV Entertainment Studios, co spowodowało odejście współprezesa Entertainment Jana Winograde. Drugi współprezes ds. rozrywki, Gary Levine, również zrezygnował z tej funkcji i przeszedł na stanowisko starszego doradcy kreatywnego, podczas gdy wielu innych dyrektorów odeszło.

Dyrektor Bob Bakish powiedział, że firma planuje rozbudować bazę międzynarodowych abonentów, koncentrując swoje wysiłki na rynkach, na których już rozpoczęła działalność. Poza Stanami Zjednoczonymi i Kanadą kluczowe terytoria Paramount+ obejmują Amerykę Łacińską, Europę Zachodnią, Australię i Koreę Południową. Prowadzi również wspólne przedsięwzięcie SkyShowtime ze Sky w Europie Wschodniej, Skandynawii i Holandii. „W 2023 roku będziemy koncentrować się na pogłębianiu naszego udziału w tych rynkach” – powiedział.

Ogółem przychody Paramount Global wzrosły o 2 proc. do 8,13 mld USD. W ramach tego przychody z mediów telewizyjnych spadły o  7 proc. do 5,88 mld USD, podczas gdy przychody D2C wzrosły o 30 proc. do 1,4 mld USD.

Dołącz do dyskusji: Szczegóły fuzji Paramount+ i Showtime

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl