SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Polsat SuperHit Festiwal stracił 300 tys. widzów. Hitem kabarety

Drugą edycję Polsat SuperHit Festiwalu oglądało średnio 2,24 mln widzów, o 300 tys. mniej widzów niż zeszłoroczną odsłonę widowiska. Polsat w czasie transmisji imprezy był zdecydowanym liderem rynku telewizyjnego. Wpływy z reklam wyniosły 17,77 mln zł.

Polsat SuperHit Festiwal, fot. Tomek Kamiński Polsat SuperHit Festiwal, fot. Tomek Kamiński

SuperHit Festiwal na antenie Polsatu transmitowany był przez trzy dni - w okresie od 27 do 29 maja br. Muzyczna impreza przyciągnęła przed ekrany średnio 2,24 mln widzów, co przełożyło się na 20,53 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 20,50 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl.

Widownia festiwalu rosła z dnia na dzień. Pierwszy dzień imprezy śledziło 1,63 mln osób, co przełożyło się odpowiednio na 15,88 proc. i 15,54 proc. udziału.

Drugi dzień festiwalu, gdy w Operze Leśnej odbywały się dwa koncerty - „Radiowy przebój roku” oraz „Czterdziestka Zbigniewa Wodeckiego”, oglądało średnio 1,82 mln widzów przy udziałach na poziomie 16,97 proc. i 16,09 proc.

Zdecydowanie największą popularnością cieszyły się niedzielne kabarety. Transmisja tych występów zgromadziła 3,36 mln widzów (odpowiednio 28,46 proc. i 29,33 proc. udziału).

Widownia poszczególnych dni festiwalu

WIRTUALNEMEDIA.PL

Wszyscy 4+

Wszyscy 16-49

Data

AMR

SHR%

AMR

SHR %

27-05-2016

1 627 350

15,88%

657 917

15,54%

28-05-2016

1 821 480

16,97%

726 384

16,09%

29-05-2016

3 357 059

28,46%

1 479 334

29,33%

Średnio:

2 237 485

20,53%

939 709

20,50%

SuperHit Festiwal miał o 300 tys. widzów mniej niż pierwsza edycja muzycznego wydarzenia, którą rok temu (tj. w okresie od 29 do 31 maja ub.r.) śledziło średnio 2,54 mln osób, a jej udział w rynku wynosił odpowiednio 21,49  proc. i 21 proc.

Polsat w czasie transmisji z festiwalu był zdecydowanym liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce z udziałem na poziomie 12,89 proc. zajęła TVP1, trzecia była stacja TVN (8,72 proc.), a czwarta - TVP2 (6,01 proc.). Polsat wygrał z konkurencją również w grupie komercyjnej. Na drugim miejscu uplasował się tutaj TVN, a dalsze miejsca zajęły: Jedynka i Dwójka.

Oglądalność konkurencji w czasie emisji imprezy

WIRTUALNEMEDIA.PL

Wszyscy 4+

Wszyscy 16-49

Stacja

AMR

SHR %

AMR

SHR %

Polsat - Polsat SuperHit Festiwal

2 237 485

20,53%

939 709

20,50%

TVP1

1 404 760

12,89%

510 559

11,14%

TVN

950 630

8,72%

571 443

12,47%

TVP2

655 042

6,01%

237 782

5,19%

Wpływy z reklam wyemitowanych wokół tegorocznej muzycznej imprezy Polsatu wyniosły 17,77 mln zł. Dla porównania, ubiegłoroczny festiwal z reklam przyniósł 14,13 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).

Polsat SuperHit Festiwal w ubiegłym roku zastąpił organizowany przez 12 lat Sopot TOPtrendy Festiwal. Władze stacji uznały, że formuła imprezy powinna obejmować nie tylko sprzedaż płyt, ale i częstotliwość odtwarzania utworów w radio.

Dodajmy, że ostatnią edycję Sopot TOPtrendy Festiwalu w 2014 roku śledziło średnio w Polsacie 2,62 mln osób, a jego udział w rynku wyniósł odpowiednio 21,76  proc. i 24,36 proc.

Oglądalność Sopot TOPtrendy Festiwalu i Polsat SuperHit Festiwal rok po roku

Impreza

Rok

Wszyscy 4+

16-49

AMR

SHR%

SHR %

Sopot TOPtrendy Festiwal

2003

1 890 998

17,07%

19,65%

2004

1 424 122

13,53%

14,74%

2005

2 351 697

22,55%

27,25%

2006

2 374 237

21,31%

24,99%

2007

2 219 808

20,72%

22,86%

2008

2 561 147

25,95%

27,97%

2009

2 836 924

27,39%

28,01%

2010

2 304 645

20,22%

22,63%

2011

2 572 739

23,52%

26,17%

2012

2 716 381

24,02%

26,90%

2013

2 304 427

21,32%

22,87%

2014

2 622 269

21,76%

24,36%

Polsat SuperHit Festiwal

2015

2 538 228

21,49%

21,00%

2016

2 237 485

20,53%

20,50%

 

W kwietniu br. udział Polsatu w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów wyniósł 11,79 proc.

Dołącz do dyskusji: Polsat SuperHit Festiwal stracił 300 tys. widzów. Hitem kabarety

12 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Ft
ogladalnosc słabiutka. Trzeba sie pogodzić z tym ze widz jest coraz bardziej nowoczesny. To zmierzch starej telewizji . Koniec biesiady nawet w Polsacie
0 0
odpowiedź
User
Adamo023
Pazura na Kabaretonie był tak okropny, że szok. Do tej pory nie wiem o czym gadał. Bardziej się do dwójki nadawał.
0 0
odpowiedź
User
Dominator
Jeden z najsłabszych kabaretonów w historii. Pazura to jakaś pomyłka. Ten jego skecz był słaby i nieśmieszny. W zasadzie tylko Kabaret NeoNówka dawał radę. Nawet Ani Mru Mru z tym swoim skeczem o sikaniu było żałosne.
0 0
odpowiedź