SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Polskapresse porządkuje działalność w internecie

Grupa Wydawnicza Polskapresse wdraża nową strategię internetową. W jej ramach zmieni się funkcjonowanie redakcji gazet, odświeżone zostaną istniejące serwisy internetowe i powstaną nowe. Grupa połączy też kompetencje technologiczne w nowej spółce.

- Główny biznes dla nas to cały czas wydawanie gazet. Przyszłość związana jest jednak z rozwojem internetu - podkreśla Grzegorz Haftarczyk, wiceprezes Polskapresse odpowiedzialny za internet. Obecnie Grupa dysponuje czterema serwisami informacyjnymi: Polskatimes.pl, Wiadomosci24.pl, Naszemiasto.pl, Telemagazyn.pl. W marcu br. odwiedziło je średnio 2,7 mln użytkowników, co dało całej Grupie piąte miejsce w kategorii Informacje, publicystyka, media w badaniu Megapanel PBI/Gemius. W ramach spółki funkcjonują też ogłoszeniowe serwisy Gratka.pl i Alegratka.pl oraz motoryzacyjny Motofakty.pl.

Witryny informacyjne Polskapresse będą stopniowo odświeżane. Zmiany przechodzi obecnie Telemagazyn.pl, który ze strony prezentującej wyłącznie program telewizyjny poszerzony został m.in. o informacje ze świata show biznesu. - Nie idziemy w stronę Plotka - zapewnia jednak Haftarczyk.

W ostatnim miesiącu nowe funkcjonalności pojawiły się w też serwisie Wiadomosci24.pl, publikującym teksty dziennikarzy obywatelskich. Stał się on bardziej społecznościowy. W profilach użytkowników pojawiła się m.in. możliwość wgrywania swoich zdjęć, wprowadzone zostały nowe możliwości porozumiewania się między użytkownikami, np. interaktywna ściana i blimp, uruchomiono grupy dyskusyjne.

Za kilka tygodni nową szatę graficzną otrzyma NaszeMiasto.pl, a w tym roku odświeżona zostanie strona łódzkiego "Expressu Ilustrowanego". Polskapresse planuje też kolejne zmiany w serwisach poszczególnych dzienników funkcjonujących w ramach witryny Polskatimes.pl, które zostały odświeżone już pod koniec lutego br. (w marcu zamknięto część regionalnych wydań "Polski") - Skorzystamy tutaj z doświadczeń pozyskanych z obserwacji dotychczasowej strony "Polski Kuriera Lubelskiego", której po przejęciu tytułu nie usunęliśmy - tłumaczy wiceprezes Polskapresse. Na regionalnych stronach "Polski" pojawiły się już np. blogi, których liczba jest stopniowo zwiększana.

Jednak najważniejszą zmianą w serwisach Polskapresse będzie rozpoczęcia publikowania w nich informacji na bieżąco, a nie tylko artykułów z papierowego wydania z dnia poprzedniego. Rewolucję tę poprzedzi zmiana funkcjonowania poszczególnych redakcji dzienników.

- Nasi dziennikarze nie będą pisać artykułów do dzienników, jak to się działo dotychczas, ale będą przygotowywać kontent informacyjny. Będzie on potem trafiał w różnej formie do poszczególnych pól eksploatacji, czyli do serwisów Polskatimes.pl, Naszemiasto.pl czy do gazety drukowanej - opowiada nam Paweł Nowacki, który od kwietnia br. objął stanowisko managera ds. rozwoju serwisów informacyjnych. Pierwsze zmiany w redakcjach polegają na przejściu na system edycyjny Millenium 6.0, niebawem będą mieć też miejsce szkolenia nowej formy pracy. - Pierwsze efekty tych zmian widać będzie jesienią - mówi nam Haftarczyk. W przyszłości chciałby on wyposażyć dziennikarzy także w przenośne urządzenia - laptopy lub smartphone'y.

W ramach nowej strategii dotyczącej internetu Polskapresse zamierza skoncentrować się też na rozwoju technologii. W zeszłym tygodniu ogłosiła, że połączy zależne od niej spółki Gratka i Sylaba w nową firmę Gratka Technologia. Powodem utworzenia tej spółki jest chęć połączenia kompetencji związanych z technologią informatyczną, które rozproszone są w tej chwili w Gratce i Sylabie. - Firmy te współpracują ze sobą, ale nie wykorzystują w wystarczający sposób synergii - tłumaczy obecną sytuację Grzegorz Haftarczyk.

Gratka Technologia będzie mieć siedzibę w Gdańsku, mieście, które jest centrum nowych technologii. - Gratka wniesie do nowej spółki własne zaplecze w postaci nowoczesnego Data Center oraz doświadczenie w realizacji aplikacji desktopowych, serwisów społecznościowych, ogłoszeniowych, informacyjnych i e-commerce. Natomiast wkład Sylaby do nowej firmy to kompetencje związane z tworzeniem aplikacji internetowych i intranetowych typu CMS, DMS i CRM oraz aplikacji wspierających sprzedaż - opowiada nam wiceprezes Polskapresse.

Nowa spółka od strony technicznej będzie nadal utrzymywać serwisy internetowe Gratka.pl i Alegratka.pl, ale zostaną one wciągnięte w struktury Polskapresse. Gratka Technologia poza obsługą Grupy ma też świadczyć usługi na zewnątrz, ale Haftarczyk nie podaje jeszcze konkretów dotyczących tego obszaru.

Rozwijana będzie też działalność handlowa realizowana przez Sylabę w internecie, czyli księgarnia internetowa Book24.pl. sprzedającą podręczniki akademickie, przewodniki i beletrystykę, serwis prasa24.pl oferujący e-wydania gazet czy sklep internetowy z kolekcjami "Polski". Witryny te zostaną wsparte promocją w mediach należących do wydawnictwa.

Polskapresse planuje również uruchomienie nowych serwisów internetowych. - Część użytkowników sieci niekoniecznie musiała słyszeć o naszych tytułach i serwisach. Dla nich na bazie naszego kontentu będziemy przygotowywać nowe witryny - wyjaśnia Haftarczyk. Spółka nie wyklucza również akwizycji, ale o szczegółach wiceprezes nie chce na razie mówić.

Przychody z działalności internetowej stanowiące dziś nieco mniej niż 10 proc. ogólnych przychodów spółki mają wzrastać. - Trudno jednak powiedzieć w jakim tempie będzie to następować. Wkraczamy obecnie w kryzys na rynku reklamowym - podkreśla Grzegorz Haftarczyk. Dynamika przychodów Polskapresse z reklamy internetowej w I kw. br. była dodatnia.


Grzegorz Haftarczyk, wiceprezes Polskapresse odpowiedzialny za internet, opowiada o nowej strategii internetowej spółki - WYWIAD

Dołącz do dyskusji: Polskapresse porządkuje działalność w internecie

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl