SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Publio.pl - sklep z e-bookami i audiobookami od Agory

Agora wchodzi w segment sprzedaży elektronicznych książek. Wczoraj wystartował serwis Publio.pl - internetowa księgarnia z e-bookami i aduiobookami. Latem w serwisie ma się pojawić też elektroniczna prasa.

Obecnie w ofercie Publio.pl jest 4 tys. e-booków i audiobooków z różnych kategorii. Księgarnia sprzedaje tytuły m.in. takich wydawców, jak Świat Książki, Czarna Owca, Prószyński Media, Nasza Księgarnia, Agora, Czarne, Zysk i S-ka, Biblioteka Akustyczna i Story Box. Książki są dostępne w formatach epub, pdf, mobi i mp3 (kupując książkę w jednej cenie można ściągnąć ją w dwóch formatach). Część publikacji zabezpieczonych jest systemem DRM, reszta - znakiem wodnym. Serwis pozwala też na kupowanie  rozdziałów książek, a użytkownicy mogą dokonać w nim zakupu bez rejestracji.

- Z danych Price Waterhouse Coopers z 2011 roku, wynika, że w ciągu trzech lat udział e-booków w rynku książek w Polsce powinien sięgnąć 7 proc. Dziś jest to według różnych szacunków 1-2 proc., my skłaniamy się ku 1 proc. - mówiła podczas konferencji Agnieszka Sadowska, szefowa projektu Publio.pl. Nie chciała jednak ujawnić, kiedy serwis będzie rentowny. - Nie spodziewamy się, że ten biznes będzie super opłacalny już w pierwszym roku działalności - powiedziała jedynie.

W czerwcu br. zostaną udostępnione dedykowane aplikacje Publio.pl na IOS i Android, a w latem ofertę serwisu wzbogacą czasopisma. Jak zdradziła Sadowska, będą to nie tylko magazyny Agory. Rozwijana będzie też społecznościowa część projektu, która pozwala na założenie własnego konta i dodawanie komentarzy. Z czasem mają się pojawić kolejne funkcjonalności, ale na razie Sadowska nie ujawnia, co to będzie.

Serwis powstał w dziale projektów specjalnych Agory, pracował nad nim zespół liczący 10 osób. Makietę funkcjonalną serwisu stworzyła wrocławska firma Contium, zaś przy tworzeniu jego szaty graficznej współpracowała z nią agencja Me & My Friends.

Publio.pl promowane jest w „Gazecie Wyborczej” i jej magazynach - „Dużym Formacie” i „Wysokich Obcasach”, w piśmie „Książki. Magazyn do czytania” i w serwisach grupy Gazeta.pl.

Dołącz do dyskusji: Publio.pl - sklep z e-bookami i audiobookami od Agory

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
TA
Dziękuję za ostrzeżenie. Wiem, że tam nic nie będę kupował.
0 0
odpowiedź
User
książkoman
Skandal i złodziejstwo, żeby ebook i papierowe wydanie były prawie w identycznej cenie!!!
0 0
odpowiedź
User
NICK
Kolejny niewypał Agory, projekt zrobiony na pół gwizdka. Nie przemyślany!
0 0
odpowiedź