SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Relacja win-win między markami a graczami

Po złapaniu postcovidowej równowagi marketing powoli wraca do formy, a wraz z nim obserwujemy, które działania reklamowe najlepiej zwracają wydane złotówki. Eventy gamingowe to przestrzeń, gdzie dobra zabawa wpływa na budowanie love brandów i przekłada się na wysokie efekty względem określonych KPI, a co za tym idzie - ta zabawa się opłaca.

Obecnie na rynku gamingowo-esportowym organizowanych jest kilka kluczowych wydarzeń takich jak: Intel Extreme Masters w Katowicach, Poznań Game Arena i Pyrkon w Poznaniu oraz Meet at Rift (w 2 edycjach, łódzkiej oraz warszawskiej). Ten ostatni jest skrojony pod konkretną społeczność - fanów gier Riot Games.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

- Po 10 latach działalności jako Fantasyexpo wiemy co w gamingu i esporcie sprawdza się najlepiej, dlatego jako sub brand GAM3RS_X już w zeszłym roku postawiliśmy na eventy widząc zapotrzebowanie wśród społeczności, której brakuje spotykania się w obrębie wspólnej pasji. Nawet przy takich wydarzeniach jak turnieje online, ludzie dopytują nas o watch party, które zaczęły cieszyć się ogromnym zainteresowaniem, a już takie festiwale jak Meet at Rift czy PGA to po pierwsze evergreen dla marek, a po drugie płaszczyzna do interakcji i budowania lojalnego community odbiorców - mówi Kamil Górecki założyciel Fantasyexpo.

Meet At Rift to festiwal dla węższej, mocniej zaangażowanej grupy graczy

Meet At Rift to festiwal dla fanów gier Riot Games (w tym najpopularniejszej w Polsce gry League of Legends i mocno trendującego Valoranta), dzięki temu atrakcje na wydarzeniu są mocniej sprofilowane pod konkretną, atrakcyjniejszą dla reklamodawców grupę odbiorców. Z perspektywy graczy festiwal to nagroda za ich zaangażowanie przez cały rok, co dodatkowo wpływa na pozytywne emocje wobec sponsorujących go marek.

Letnia edycja festiwalu wystartuje 30 czerwca w EC1 w Łodzi i potrwa 3 dni, podczas których gracze będa mogli oglądać rozgrywki esportowe, spotkać najpopularniejszych twórców związanych z uniwersum Riot Games, wziąć udział w panelach dyskusyjnych z serii Meet At Rift Voice Chat, w konkursie cosplay oraz zagrać w ulubione gry ze znajomymi.

- Jako organizatorzy Meet at Rift rozumiemy, że gaming i esport są zdywersyfikowane, że marketingowcy budując kampanie nie dzielą dotarcia wyłącznie na wiek i płeć, ale przede wszystkim na platformę, sprzęt czy właśnie rodzaj gry oraz całe uniwersum, które daną grę charakteryzuje. Dla nas to community złożone z fanów gier - czyli graczy, fanów bohaterów z tych gier - czyli cosplayerów, designu - grafików, czy muzyki - na których składają się lektorzy i artyści. My staramy się właśnie te grupy ze sobą integrować w naszych działaniach szukając dla marek najbardziej naturalnego wpisania się w tą społeczność - opisuje Karolina Diakowska Managing Director GAM3RS_X Events.

Zabawa, która się opłaca - czyli jak marki sponsorujące festiwal rozwijają community

Alior Bank i Mastercard wykorzystały event gamingowy nie tylko do promowania swojej oferty dla graczy, czyli Konta Jakże Osobistego, dzięki któremu można zdobyć merch związany z League of Legends oraz kartę debetową Mastercard z wizerunkiem jednej z bohaterek tej gry, lecz także pomogły nagrodzić tą społeczność zapewniając przestrzeń do spotkania się i wymiany doświadczeń.

Działania reklamowe Alior Banku i Mastercard nie ograniczają się do samego wydarzenia offline. Każdą edycję wydarzenia poprzedzały działania z influencerami i kampania skierowana dla fanów League of Legends. Efekt to znaczący wzrost rozpoznawalności oferty brandów wśród graczy oraz kilka tysięcy nowych kont założonych przed wydarzeniem i w trakcie jego trwania na gamingowej strefie banku. Marki wspierają też rozwój graczy w obrębie rozgrywek Baltic Playground, zapewniając społeczności unikatową możliwość rywalizacji z zawodnikami wyższych lig.

Zaangażowanie, które przekłada się na realizację KPI sponsorów

Gracze League of Legends to najaktywniejsza społeczność gamingowa w Polsce, a organizatorzy Meet At Rift komunikują się z nią z podejściem “od graczy dla graczy”. Przez lata LoL i powiązane gry były najczęściej dodatkiem do wydarzeń gamingowych, przez co największa grupa graczy w Polsce nie miała eventu w 100% dla nich. Już podczas pierwszej edycji organizatorzy zmierzyli rekordowo pozytywny sentyment dot. aktywacji sponsorskich, a z każdą kolejną rośnie także zaangażowanie społeczności.

- Przez lata rekordy zaangażowania i oglądalności, które społeczność fanów gier Riot śrubowała na Twitchu i YouTube nie szły w parze z ich zaangażowaniem na wydarzeniach offline. Sami jesteśmy graczami i rozumieliśmy, że najaktywniejsza społeczność polskich graczy zasługuje na wyjątkową ofertę specjalnie dla niej. Dlatego festiwal Meet At Rift to wyjątkowe święto dla fanów gier Riot Games, nagroda za ich całoroczne zaangażowanie online nie tylko podczas gry, lecz także w mediach społecznościowych i platformach streamingowych - mówi Bartosz Wilczek Head of Esports w ramach GAM3RS_X Studio.

A co z fanami gier mobile?

Fani gier Riot Games grają także na telefonach, Gry Wild Rift (LoL z podrasowanym sterowaniem i uproszczonymi meczami) oraz Teamfight Tactics są dostępne na urządzeniach mobilnych. Tylko w tę pierwszą produkcję na całym świecie gra już ponad 14 mln graczy. Ten kontekst wykorzystała marka realme - chiński producent smartfonów, który zorganizował specjalną strefę mobile podczas zimowej edycji wydarzenia.

Dzięki temu marka na stałe wpisała się kalendarz imprez fanów League of Legends, a uczestnicy mobilnych zmagań gamingowych podczas Meet At Rift mogli przekonać się o wydajności i płynności działania smartonów realme. W tym roku oprócz marki realme do partnerów wydarzenia dołączy dołączy Nexera, firma oferująca ultraszybki multi-światłowód, zapewniający m.in. brak przestojów i ograniczeń oraz najniższy ping w grze.

Wakacje zaczynamy Summer Meet at Rift w Łodzi!

Na wydarzeniu każda gra z uniwersum Riot Games będzie miała osobną strefę - dzięki temu marki należące do danego segmentu (np. mobile) koncentrują się konkretnych działaniach. Część aktywności z poszczególnych stref będzie miała finał na scenie głównej, gdzie oprócz finałów rozgrywek esportowych odbędzie się konkurs cosplay. Na tę edycję organizatorzy przygotowali nowe strefy - jak panele dyskusyjne Meet At Rift Talks oraz prelekcje od liderów opinii o nazwie Meet At Rift Voice Chat -  które dają nowe możliwości zaprezentowania oferty partnerów wydarzenia.

Dlaczego to się opłaca?

Letnią edycję festiwalu ponownie poprzedza kampania reklamowa realizowana w TV, radiu, OOH i digitalu oraz z wykorzystaniem influencerów, a wygenerowany buzz i zaangażowanie dotyczy nie tylko wydarzenia, ale także partnerów eventu lub poszczególnych stref. Dla każdego sponsora organizatorzy przygotowują skrojone na miarę aktywacje marketingowe przed i na wydarzeniu, które są kontekstowo wpisują się w potrzeby graczy.

Dzięki temu sponsorzy wydarzenia realizują cele marketingowe w obszarze gamingu bez budowania gamingowego know-how u siebie i docierają do grupy docelowej na samym evencie, ale także za pośrednictwem mediów tradycyjnych, społecznościowych czy influencerów. Poprzednią edycję Meet At Rift odwiedziło ponad 13 000 graczy, komunikaty PR wygenerowały 7,5 mln zasięgu, a publikacje digital i te od influencerów zostały wyświetlone ponad 9 milionów razy.

Start 30 czerwca w Łodzi

Trzecia edycja festiwalu Meet at Rift ponownie zawita do Łodzi i odbędzie się w EC1 Hala Maszyn. Wydarzenie wystartuje w piątek, 30 czerwca i potrwa do niedzieli 2 lipca. Wstęp na wydarzenie jest bezpłatny.