SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Ringier Axel Springer tworzy wspólny newsroom dla mediów motoryzacyjnych

Wydawnictwo Ringier Axel Springer Polska zdecydowało o utworzeniu wspólnego newsroomu, który przygotowywać będzie treści motoryzacyjne na potrzeby wszystkich tytułów drukowanych oraz serwisów internetowych i mobilnych. Kierować nim będzie Wojciech Jakóbczyk.

- Wprowadzenie wspólnego newsroomu to część strategii spółki, której celem jest transformacja firmy w organizację w pełni multimedialną i cyfrową. Dzięki tym zmianom dziennikarze otrzymają możliwość rozwoju swoich umiejętności w kierunku dziennikarstwa multimedialnego, a wierzymy, że to ono jest przyszłością mediów - mówi Edyta Sadowska, prezes Ringier Axel Springer Polska.

Do nowego newsroomu dołączą zespoły tytułów z grupy “Auto Świat”, magazynu “TopGear” i serwisów motoryzacyjnych spółki. Dziennikarze zajmujący się w tematyką motoryzacyjną tworzyć będą materiały przeznaczone do wszystkich mediów motoryzacyjnych spółki -  tytułów prasowych (“Auto Świat”, “Auto Świat Poradnik”, “Auto Świat 4x4”, “Top Gear”), serwisów internetowych (autoswiat.pl, topgear.com.pl), telewizji online (tv.autoswiat.pl), aplikacji mobilnych, wydań na tablety (“Auto Świat Magazyn”) oraz mediów społecznościowych.

Wraz z powstaniem newsroomu zmienia się struktura organizacyjna w firmie. Do Ringier Axel Springer Polska na stanowisko szefa newsroomu motoryzacyjnego dołącza Wojciech Jakóbczyk, który pracował wcześniej m.in. jako redaktor naczelny magazynu „Cars”. Zadaniem szefa newsroomu będzie zapewnienie zespołowi jak najlepszej organizacji pracy, zorganizowanie obsługi graficznej dla wszystkich produktów i optymalne wykorzystanie treści we wszystkich kanałach.

Redaktorzy naczelni - Stanisław Sewastianowicz odpowiedzialny za “Auto Świat” i “Auto Świat Poradnik” oraz Szymon Sołtysik kierujący magazynami “TopGear” i “Auto Świat 4x4” - będą odpowiadać za obie marki w druku. Oznacza to, że będą decydować zarówno o linii produktów prasowych, jak i o kształcie każdego wydania.

Wojciech Jakóbczyk sprawować będzie jednocześnie funkcję szefa online, nowych technologii i nowych projektów o tematyce motoryzacyjnej. Jego bezpośrednim przełożonym będzie Paweł Tomaszek, dyrektor wydawniczy magazynów w Ringier Axel Springer Polska.

Dołącz do dyskusji: Ringier Axel Springer tworzy wspólny newsroom dla mediów motoryzacyjnych

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
bebe
Hmm. To teraz zamiast klikudziesięciu osób zostanie kilka. Strategia upadku. Nie tak się robi biznes ale to nawet ci którzy zdecydowali rozumieją. Muszą tylko to robić z nadzieją, że jeszcze kilka miesięcy pociągną. Uczciwie by było powiedzieć ludziom że zaraz nie będą mieli pracy z tym że to strach.
0 0
odpowiedź
User
Dziennikarz
Zwiekszyc liczbe kierownikow, zakupic telebimy z ktorych nikt nie korzysta i zwalniac ludzi. Taka strategia. Najlepsze jest to, ze w Fakcie wspolny newsroom spowodowal spadki zarowno w princie jak i w onlinie. Jakosc wszystkiego poszla w dol i nikomu sie nic nie chce robic. Telebim prawie w ogole nie dziala. Nikt z niego nie korzysta, a jak dziala to nikt nie wie jak go obsluzyc, wiec ogladamy sobie na nim tv. Do tego w redakcji panuje halas i chaos. Slowem pieniadze w bloto. Nowe postanowienia co do organizacji pracy, ktore wydal naczelny GJ zignorowali doslownie wszyscy. Porazka RASP.
0 0
odpowiedź
User
Pan Pikus
Wojtek , no no...duzo gadania, duzo pomyslow, duzo mądrych slow, ale problem z realizacja, niestety.
Kto z NIM pracowal, juz to wie.
No i to przekonanie (Wojtka), wszyscy dookola sa zawsze mniej mniej mądrzy.

0 0
odpowiedź