SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Agencja Stor9 Roberta Lewandowskiego miała dostać 250 tys. zł za promocję CPK

Należąca do piłkarza Roberta Lewandowskiego agencja Stor9 realizowała dla Centralnego Portu Komunikacyjnego latem ub.r. kampanię promocyjną z udziałem influencerów. Miała za to otrzymać 250 tys. zł. 

fot. Shutterstock.com / Fabrizio Andrea Bertani fot. Shutterstock.com / Fabrizio Andrea Bertani

Na początku lutego Maciej Lasek, pełnomocnik rządu ds. Centralnego Portu Komunikacyjnego, podczas debaty w Sejmie ujawnił wybrane dane dotyczące wydatków na promocję inwestycji w roku 2023. Na kampanie promocyjne w telewizji, prasie i outdoorze wydano szacunkowo co najmniej 11,2 mln. 

"Newsweek" poinformował, że CPK zamówił kampanię promocyjną u pięciu influencerów reprezentowanych przez firmę Stor9. To agencja należąca do Roberta Lewandowskiego. 
 
"Według naszych informacji beneficjentem był aktywny w mediach społecznościowych Jakub Wiech, ekspert do spraw energetyki. Pieniądze trafiły też do właściciela instagramowego profilu Gabi Pilot, na którym w grudniu pojawił się post pod tytułem: "Dlaczego CPK powinien powstać". Wśród beneficjentów jest też Tomasz Habdas, autor treści podróżniczych, który w sieci zachwalał skrócenie czasu dojazdu z centralnej Polski w Bieszczady. To usprawnienie miało być zasługą kolei dużych prędkości, komponentu CPK. Spółka sponsorowała też prowadzącego profil maszynista.eu Marcina Antosza" - napisał "Newsweek".

Horała: “wszystko było zgodnie z prawem”

Informacje o współpracy z agencją Roberta Lewandowskiego potwierdził w poniedziałkowej rozmowie w RMF FM Marcin Horała, były pełnomocnik rządu ds. CPK. Zapytany o to, na co wydano pieniądze, które trafiły do firmy Lewandowskiego, odpowiedział: 

“Na informowanie i promowanie tej inwestycji. Tego największego procesu inwestycyjnego w Polsce. Wszystko było zgodnie z prawem zamówień publicznych. Ja nie pamiętam, bo się tym osobiście nie zajmowałem, czy to nie konkurs ofert jest dla tego typu zamówień przewidziany” — powiedział Horała. 



Prezesa Stor9, Anna Zielińska w rozmowie z Interią poinformowała, że środki te w większości pokryły koszty prowadzonej przez agencję kampanii informacyjnej.

“Wartość kontraktu tj. 250 tysięcy złotych, to w przeważającej części środki przeznaczone na wynagrodzenia 6 influencerów (różne w zależności od wielkości kanałów) oraz kampanię mediową polegającą na dodatkowym wsparciu ich materiałów na platformach społecznościowych, gdzie pojawiły się materiały. Wynagrodzenie agencji miało charakter prowizyjny w ramach całościowej kwoty zlecenia, co jest standardową praktyką rynkową” - powiedziała. Dodała, że agencja Stor9 w kwietniu 2023 roku otrzymała zaproszenie do udziału w przetargu. 

Przekazała też, że współpracujący z agencją influencerzy opublikowali materiały promocyjne na swoich kanałach między wrześniem a grudniem 2023 roku. 

Dołącz do dyskusji: Agencja Stor9 Roberta Lewandowskiego miała dostać 250 tys. zł za promocję CPK

12 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
aaa
hehehe, jasne
6 0
odpowiedź
User
Klient
przeczytajcie komentarze na Go Work o Stor9 zanim znikną
7 2
odpowiedź
User
fililis
Mnie nie dziwi.
Ładne lotnisko, dużo połączeń, dobrze się lata z niego na cały świat.
Warto promować!
26 3
odpowiedź