SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Rosną zyski grupy Eurozet

Poprawa koniunktury na reklamowym rynku korzystnie wpłynęła na wyniki Grupy Eurozet, właściciela Radia Zet. Jej ubiegłoroczny zysk netto wzrósł prawie dwukrotnie

- Nie da się zaprzeczyć, że na radiowym rynku koniunktura się polepsza, ale jej efekty w dużej mierze przechwytują stacje publiczne. To nowy, niebezpieczny z punktu widzenia rynku trend - ocenia "Rzeczpospolitej" Monika Bednarek, prezes Grupy Eurozet. Grupa, do której należy Radio Zet, druga co do wielkości rozgłośnia w Polsce, oraz młodzieżowa Radiostacja, zakończyła ubiegły rok z ponaddziewięcioprocentowym wzrostem przychodów ze sprzedaży.

Ubiegłoroczny zysk operacyjny powiększony o amortyzację (EBITDA) wzrósł o 80 proc., podobnie jak zysk netto, który sięgnął 4,5 mln zł.

- Po drenażu rynku reklamowego przez publiczną TVP teraz przyszła kolej na publiczne rozgłośnie. Zaczynają coraz aktywniej działać na rynku reklamy a to oznacza, iż komercyjne stacje w znacznie mniejszym stopniu mogą skorzystać na poprawie koniunktury - ocenia szefowa Eurozetu. Jej zdaniem publiczne radio nie daje wprawdzie największych rabatów, ale za to w porównaniu ze swym zasięgiem ma bardzo niskie ceny reklam. W tej konkurencji duże rozgłośnie sobie poradzą, ale małe mogą mieć problemy. A dom sprzedaży reklam Eurozet ma w swej ofercie dla reklamodawców pakiet niezależnych stacji lokalnych. - Jeśli one zdobywają reklamy, my też na tym zarabiamy - wyjaśnia "Rz" prezes Bednarek.

Dołącz do dyskusji: Rosną zyski grupy Eurozet

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl