SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Ruszyła śląska telewizja regionalna

W sobotę o 10.00 oficjalnie nadawanie rozpoczęła pierwsza śląska telewizja regionalna TVS, która dostępna będzie na satelicie i w kablu. W ofercie kanału znajdą się m.in. serwisy informacyjne, magazyny czy programy rozrywkowe. Razem z telewizją rusza portal i radio internetowe.

- Pomysł na powstanie tej stacji zrodził się około dwa lata temu - mówi prezes i właściciel TVS Arkadiusz Hołda, który zajmuje się poza tym biznesem budowlanym, jest też kanclerzem prywatnej szkoły. - Patrząc w telewizor więcej wiedziałem o wydarzeniach w Warszawie niż w Katowicach i zacząłem zastanawiać, czy taka telewizja może powstać - opowiada.

TVS będzie nadawać początkowo od 10.00 do 22.00. Ramówka stacji opierać się ma na serwisie informacyjnym Silesia, który emitowany będzie dziewięć razy dziennie, a jego główne wydanie ukazywać się ma o 21.00 (przez pierwsze trzy tygodnie nie będzie wszystkich dzienników, będą dodawane stopniowo). Program poprowadzą znany widzom TVP Katowice Marek Czyż oraz dwie debiutantki w roli prezneterek: Alicja Sudak i Anna Piątek.

tvs

Od poniedziałku do soboty o 10.10 w TVS pojawiać się będzie telewizja śniadaniowa "Okno na południe", w której znajdą się przegląd prasy, rozmowy z goścmi czy zapowiedzi wydarzeń. Poza tym w dni powszednie o stałych godzinach ukazywać się będą m.in. "Magazyn pogodowy", program "Reporter", "Koncert życzeń" i "Propozycje do śląskiej listy przebojów".

Wieczorną ramówkę kanału wypełnią głównie magazyny. Wśród nich znajdą się m.in.: program medyczny "Zdrowie", magazyn kolekcjonerów "Hobby", program prezentujący twórczość katowickiej szkoły filmowej "Studenckie debiuty", magazyn "Poznaj sport" czy policyjny program "Akcja kryminalna". W poniedziałki na żywo będą nadawane "Sportowe komentarze tygodnia".

W weekend widzowie zobaczą m.in. program komentatorski Marka Czyża "Kiosk", magazyn kulturalny "Kuklok kulturalny", "Gotowanie po Śląsku", animowany komentarz do wydarzeń tygodnia "Co w Hałdzie piszczy?", program podróżniczy Marka Szołtyska "S2 Śląsk", program o modzie i urodzie "Krzyk mody", magazyn tradycji śląskiej "Gwarek" czy program religijny "Kościół w metropolii" prowadzony przez ks. Arkadiusza Nowaka.

Obecna oferta programowa TVS to ramówka rozruchowa. - Musimy dać czas widzom, by dowiedzieli się, że taka stacja jak TVS nadaje i abyśmy mogli wejść do wszystkich sieci kablowych - mówi Sławomir Zieliński, dyrektor programowy kanału. Jesienią TVS ma znacznie wzbogacić ramówkę wprowadzając wiele nowych programów, m.in. teleturnieje czy program muzyczny. - Mamy rozpoczęte liczne projekty, rozmawiamy z wieloma autorami - dodaje Zieliński.

Zespół TVS łącznie ze współpracownikami liczy 110 osób. Są to ludzie młodzi - średnia wieku w redakcji informacji to dwadzieścia kilka lat. Kilka osób przeszła z TVP Katowice, cześć z innych telewizji, spora grupa pracowała wcześniej w prasie, są też np. studenci po praktykach w mediach. Wszyscy pracują na nowoczesnym sprzęcie, bowiem całość programu kanału jest produkowana w formie cyfrowej w jakości high definition, ale emisja na razie jest w standardowej rozdzielczości.

tvs

TVS dostępna będzie niekodowanie z satelity Hot Bird (testowy przekaz jest już od połowy marca), w ciągu kilku tygodni pojawi się w podstawowym programmingu Cyfry+, Cyfrowego Polsatu i N. Kanał na starcie wejdzie też do sieci UPC Polska w całym województwie. Z resztą mniejszych operatorów prowadzone są rozmowy, w tym z Vectrą, która chce włączyć TVS do swoich cyfrowych pakietów i to od razu w jakości HD. Testowo w tej technologii stacja dostępna jest już u nowego śląskiego operatora kablowego Jambox.

Do końca września za pomocą satelity i sieci kablowych w samym województwie śląskim kanał ma docierać do 3 mln 300 tys. widzów. Jarosław Hasiński, dyrektor TVS, chciałby, żeby do końca 2009 roku stacja osiągnęła oglądalność na poziomie 1 proc., czyli około 360 tys. widzów. Dla porównania, w okresie od 1 stycznia do 18 marca br. średnia widownia dwugodzinnego pasma regionalnego TVP Katowice pomiędzy 18.00 a 20.00 wyniosła 36 tys. widzów (dane TNS OBOP).

Koszty uruchomienia TVS tj. sprzętu, technologii i remontu budynku wyniosły ok. 20 mln zł. - Liczę na zwrot tych nakładów w ciągu pięciu lat - mówi Arkadiusz Hołda. Stacja będzie utrzymywać się z reklam. Poza pieniędzmi od firm z regionu, TVS będzie chciała pozyskać budżety dużych ogólnopolskich kampanii. - Z analiz, które posiadamy, wynika, że mnóstwo firm ogólnokrajowych chciałoby się reklamować w różnych regionach, by sprawdzić tam swój potencjał - mówi nam Hasiński. Sprzedażą zajmie się utworzone biuro reklamy, którym kieruje Marcin Baron, wcześniej szef marketingu Radia Piekary. Będzie ono miało swój oddział także w Warszawie.

Uzupełnieniem projektu telewizji jest portal internetowy, który dostępny jest już pod adresem www.tvs.pl. Publikowane będą na nim informacje wraz ze zdjęciami i materiałami wideo, na stronie pojawią się też artykuły z różnych dziedzin, forum i blogi. Na razie nie przewiduje się natomiast emisji TVS przez Internet - Programy stacji będą dostępne w formie wideo na żądanie i utrzymywane na serwerach przez pół roku - mówi nam Hasiński. W przyszłości krótkie informacje wideo przygotowywane przez TVS mają być także dostępne w telefonach komórkowych.

W portalu posłuchać będzie można także dwóch stacji radiowych - Radia Silesia z muzyką śląską i Radia Silesia Club z muzyką klubową. Oba kanały ruszą w na początku kwietnia. Docelowo w Internecie TVS chce uruchomić nawet do czterech stacji radiowych.

Kampania promującą telewizję startuje 2 kwietnia i potrwa miesiąc. Akcja, która realizowana będzie pod hasłem "Przełącz na TVS", obejmie przede wszystkim billboardy w miastach aglomeracji śląskiej, poza tym reklamy pojawią się regionalnym radiu oraz regionalnej i lokalnej prasie. Kreację przygotowała agencja Graffiti, która razem z biurem marketingu TVS zaplanowała nośniki zewnętrzne, zaś mediaplan radia i prasy przygotowało samo biuro.

  • Więcej informacji:
  • TVS

Dołącz do dyskusji: Ruszyła śląska telewizja regionalna

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
:)
Dno!
0 0
odpowiedź