SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Wydatki na reklamę telewizyjną w maju wzrosły o 4 proc. TVP2 wyprzedziła TVP1

Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w maju 2023 roku względem analogicznego okresu rok wcześniej zwiększyły się o 4,14 proc. Liderem przychodów z reklam był Polsat. Najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Aflofarm - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

W zeszłym miesiącu polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 3,97 mln spotów reklamowych, o 7,74 proc. więcej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Trwały 22,38 tys. godzin (rok wcześniej czas wyniósł 20,79 tys. godzin).

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły łącznie 2,99 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o 4,14 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Polsat na czele pod względem wpływów

Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 426,42 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat. Jego przychody były o 2,63 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Drugi był TVN, którego wpływy zwiększyły się o 0,15 proc. do 322,55 mln zł.

Podium uzupełnia TVP2, która awansowała z miejsca czwartego (168,20 mln zł; + 24,36 proc.). Z kolei na czwartą lokatę spadła TVP1 (148,14 mln zł; - 14,94 proc.).

Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazł się kanał TVN7 z wpływami na poziomie 85,09 mln zł i spadkiem o 1,90 proc.

Najwięcej na reklamę w telewizji - 95,97 mln zł - w maju 2023 roku wydała firma Aflofarm. Jej wydatki spadły rok do roku o 27,07 proc. Kolejne miejsca zajęły: Ferrero (66,13 mln zł; do góry o 24,28 proc.) i Procter & Gamble (62,67 mln zł; + 65,89 proc.).

Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów dawanych reklamodawcom, które mogą wynosić nawet 70-80 proc. Wyliczenia Nielsen Audience Measurement nie biorą pod uwagę również różnych modeli sprzedaży czasu reklamowego. Część reklam sprzedawana jest nie z cennika (są tam ceny za spot w konkretnym bloku), ale reklamodawca płaci za realną widownię, która oglądała w tym czasie daną stację telewizyjną.

Dołącz do dyskusji: Wydatki na reklamę telewizyjną w maju wzrosły o 4 proc. TVP2 wyprzedziła TVP1

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl