SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Platforma streamingowa SkyShowtime w 2022 roku zadebiutuje w Polsce

Koncerny Comcast i ViacomCBS ogłosiły, że będą współpracować przy uruchomieniu nowej platformy streamingowej. SkyShowtime zaoferuje treści m.in. od Sky, NBCUniversal, Universal Pictures, Paramount Pictures, Paramount+, Nickelodeon, Showtime i Peacock.

Współpraca zakłada uruchomienie usługi w ponad 20 europejskich krajach. Nowa usługa SVOD ma wystartować w 2022 roku pod warunkiem uzyskania zgody organów regulacyjnych. Docelowo będzie dostępna dla odbiorców w Albanii, Andorze, Bośni i Hercegowinie, Bułgarii, Chorwacji, Czechach, Danii, Finlandii, na Węgrzech, w Kosowie, Czarnogórze, Holandii, Macedonii Północnej, Norwegii, Polsce, Portugalii, Rumunii, Serbii, Słowacji, Słowenii, Hiszpanii i Szwecji.  

Ponad 10 tysięcy godzin rozrywki

Na razie koncerny nie zdradzają czy w ofercie nowej platformy znajdą się linearne kanały telewizyjne. To bardzo prawdopodobne, bo w portfolio koncernów są m.in. stacje MTV, Nickelodeon, 13 Ulica, Paramount Channel. ShowTime to natomiast marka kanału filmowego premium w Stanach Zjednoczonych.

SkyShowtime ma zapewnić widzom ponad 10 tysięcy godzin rozrywki. W serwisie będzie można obejrzeć premiery, nowości filmowe i serialowe wypuszczane każdego miesiąca. Dostępna będzie również biblioteka produkcji wszechczasów oraz klasyków kina, a także programy familijne i dla dzieci.

- Uruchomienie SkyShowtime daje nam wyjątkową możliwość wykorzystania naszej globalnej bazy treści i stworzenia atrakcyjnej oferty streamingowej – szybko i na dużą skalę – dzięki przemyślanej strategicznej inwestycji rozłożonej na etapy - mówi Raffaele Annecchino, prezes i dyrektor generalny ViacomCBS Networks International.

- W połączeniu z ostatnio ogłoszonym partnerstwem Paramount+ i Sky w Wielkiej Brytanii, we Włoszech oraz Niemczech, SkyShowtime jest wielką szansą na przyspieszenie naszej ekspansji na rynku oraz zapewnienie pozycji lidera wśród dostawców SVOD w Europie - dodaje.

Zobacz także: Stacja MTV ma 40 lat, ale przegrywa z konkurencją. „Utraciła wiele z kultowego statusu”

Marka Sky debiutuje w Polsce

Sky to jedna z najbardziej znanych marek na rynku płatnej telewizji na świecie. Jej platformy cyfrowe z wieloma kanałami filmowymi i sportowymi działają np. w Wielkiej Brytanii, Niemczech i we Włoszech.

- Nasz nowy serwis streamingowy - SkyShowtime - dla milionów konsumentów z ponad 20 nowych europejskich rynków połączy to, co najlepsze w Stanach Zjednoczonych i Europie z kultowymi markami i światowej klasy rozrywką - mówi Dana Strong, dyrektor generalna Sky Group.


- W ślad za pojawieniem się Peacock na Sky, partnerstwo to zapewni innowacyjne podejście do szybkiej ekspansji na arenie międzynarodowej i monetyzacji treści w całej Europie. Opierając się na zaletach niezwykłych produkcji od NBCUniversal, Sky oraz ViacomCBS, SkyShowtime dostarczy naprawdę fascynujący zbiór treści dla całej rodziny oraz zapewni marce szeroką rozpoznawalność na wspomnianych rynkach Europy - dodaje.

Zobacz także: ViacomCBS nawiązuje współpracę ze Sky, aby wprowadzić w Europie Paramount+

Partnerstwo przyjmie formę spółki joint venture, z równymi udziałami i pod wspólną kontrolą ViacomCBS i Comcast. Szczegóły dotyczące oferty, w tym koszt abonamentu, zostaną ogłoszone w późniejszym terminie. Peacock to związana z NBC Universal amerykańska platforma streamingowa. Comcast jest z kolei operatorem kablowym i telekomunikacyjnym. Obsługuje 57 mln obywateli w Stanach Zjednoczonych i Europie.

W 2022 roku debiuty HBO Max i Disney+

W przyszłym roku w Polsce zadebiutuje nie tylko SkyShowtime. Przewidziano również premierę platformy streamingowej HBO Max. Pierwotnie miała ona pojawić się na polskim rynku już w 2021 roku. Firma zdecydowała się jednak opóźnić debiut i skoncentrować w najbliższych miesiącach na Ameryce Łacińskiej, gdzie już działa.

W tym roku legalnie nie będzie można też skorzystać nad Wisłą z Disney+. Platforma streamingowa ma jednak wystartować latem 2022 roku. Opóźnienie jest spowodowane m.in. pandemią. W przyszłym roku ma dojść do finalizacji fuzji WarnerMedia z Discovery. Nie wiadomo czy firmy te nie zdecydują się na uruchomienie kolejnej platformy.

Liderem rynku VOD w Polsce jest Netflix.

Dołącz do dyskusji: Platforma streamingowa SkyShowtime w 2022 roku zadebiutuje w Polsce

13 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Krzysiek36
No to 2022 r będziemy mieć wysyp platform streamingowy .
0 0
odpowiedź
User
3wd2e
kolejna paka dla infantylnych do ogłupiania
0 0
odpowiedź
User
hehe
No to 2022 r będziemy mieć wysyp platform streamingowy .


i na każdej taki sam szajs.......
0 0
odpowiedź