SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Spada sprzedaż pism podróżniczych, „National Geographic” liderem w I półroczu br.

W I połowie 2013 roku wszystkie miesięczniki podróżnicze zanotowały spadki średniej sprzedaży ogółem, a najwięcej stracił będący liderem zestawienia „National Geographic”.

Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż ogółem miesięcznika „National Geographic Polska” (G+J Polska) w I półroczu 2013 roku wyniosła 47 673 egz. i w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej była o 6,43 proc. niższa. Jednocześnie był to największy spadek w zestawieniu.

Na drugiej lokacie znalazł się także wydawany przez G+J „NG Traveler”. Jego średni wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zmniejszył się o 6,02 proc. i uplasował się na poziomie 28 169 egz.

Trzecią pozycję zajął miesięcznik „Voyage” (Marquard Media Polska). W I półroczu br. sprzedał się on w liczbie 12 171 egz., po spadku o 4,86 proc.

Spadek zanotował również plasujący się na czwartym miejscu magazyn „Podróże” (Murator). Jego średnia sprzedaż ogółem w badanym okresie zmniejszyła się bowiem o 3,87 proc. i wyniosła 9 310 egz.

Wirtualnemedia.pl

I półrocze

2013

2012

Tytuł

Sprzedaż ogółem

National Geographic Edycja Polska

47 673

50 947

NG Traveler

28 169

29 973

Voyage - Magazyn o Podróżach

12 171

12 793

Podróże

9 310

9 685


W czerwcu 2013 roku pierwsze miejsce również należało do miesięcznika „National Geographic Polska”. Wynik tego tytułu w porównaniu do czerwca 2012 roku zmniejszył się najbardziej w zestawieniu, bowiem o 7,88 proc. i uplasował się na poziomie 44 307 egz. Drugie miejsce zajął „NG Traveler” (30 634 egz.; wzrost o 14 proc. - największy w zestawieniu).

Wirtualnemedia.pl

czerwiec

2013

2012

Tytuł

Sprzedaż ogółem

National Geographic Edycja Polska

44 307

48 097

NG Traveler

30 634

26 872

Voyage - Magazyn o Podróżach

13 165

12 876

Podróże

10 529

10 058

 

Dołącz do dyskusji: Spada sprzedaż pism podróżniczych, „National Geographic” liderem w I półroczu br.

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
podróznik
Zrezygnowałem z NG z powodu Wojciechowskiej. Jak odejdzie z powrotem zacznę kupować.
0 0
odpowiedź
User
:P
@podroznik = no to redakcja ma zagwozdke... kogo wybrac.
0 0
odpowiedź
User
xm
Wojciechowska zniszczyła NG, dawniej za p. Raczko to był super miesięcznik. Polecam "Poznaj Świat".
0 0
odpowiedź