SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Sprzedaż kioskowa „Rzeczpospolitej” wzrosła o 40 proc. dzięki dodatkom. „Dziennik Gazeta Prawna” najbardziej w dół

W styczniu br. większość dzienników pod względem średniej sprzedaży w kioskach zanotowało spadki, a najwięcej stracił „Dziennik Gazeta Prawna”. Zyskały tylko „Rzeczpospolita” i „Gazeta Polska Codziennie”, a zdecydowanym liderem zestawienia pozostał „Fakt”.

Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że w samych kioskach i salonikach prasowych w styczniu 2016 roku „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) sprzedawał się średnio w liczbie 311 628 egz. W porównaniu do stycznia 2015 roku średnia sprzedaż egzemplarzowa tego dziennika zmniejszyła się o 3,04 proc. W tym kanale dystrybucji rozchodziło się 98,96 proc. sprzedawanych egzemplarzy „Faktu”.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugi był „Super Express” (ZPR Media) ze średnim wynikiem na poziomie 151 210 egz., notując spadek o 3,50 proc. Sprzedaż kioskowa tej gazety stanowiła 99,48 proc. sprzedaży ogółem „SE”, co było najwyższym wynikiem w zestawieniu.

Zaś ostatnia pozycja podium należała do „Gazety Wyborczej” (Agora), której średnia sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych zmalała w ciągu roku o 7,84 proc. i wyniosła 107 303 egz. Udział sprzedaży kioskowej „GW” w sprzedaży ogółem wyniósł 69,71 proc.

Największym wzrostem średniej sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych pochwalić się mogła „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication), której średni wynik poszedł do góry aż o 40,49 proc. do 12 654 egz. Tytuł ten zajął miejsce siódme.

Wpływy na tak duży wzrost sprzedaży tego dziennika miał fakt, że „Rzeczpospolita” w pierwszej połowie stycznia br. do części nakładu przez kilka dni dołączała dodatki takie jak płyta CD „Rozliczenia Roczne 2015” i książki „Kodeks Pracy 2016”, „Kodeks Drogowy 2016”  czy „Podatki 2016”. Np. wydanie „Rzeczpospolitej” z 5 stycznia br. z „Kodeksem Pracy” w kioskach sprzedało się w liczbie 43 618 egz.

Z piątej na szóstą lokatę spadł „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes), który odnotował największą stratę w zestawieniu. Jego wynik zmalał bowiem o 19,94 proc. do 19 208 egz.

ZKDP

styczeń

Wirtualnemedia.pl

2016

2015

Tytuł

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Sprzedaż egz. wydań druk.

Prenum.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Sprzedaż egz. wydań druk.

Prenum.

Fakt Gazeta Codzienna

314 918

314 918

311 628

3 081

324 940

324 940

321 387

3 316

Super Express

152 727

152 007

151 210

796

158 345

157 625

156 697

928

Gazeta Wyborcza

173 846

153 929

107 303

44 810

185 642

168 860

116 437

50 184

Przegląd Sportowy

27 550

27 550

26 692

517

28 555

28 555

27 608

574

Gazeta Polska Codziennie

21 920

21 894

21 391

164

18 947

18 937

18 349

163

Dziennik Gazeta Prawna

60 857

53 083

19 208

23 567

66 744

57 374

23 993

24 807

Rzeczpospolita

60 170

60 077

12 654

36 369

58 403

57 924

9 007

38 797

Puls Biznesu

12 483

10 050

1 646

5 637

14 027

10 703

1 657

6 277

Parkiet Gazeta Giełdy

5 238

4 895

1 197

1 499

5 402

4 915

1 440

1 487

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych to sprzedaż tytułu prasowego w kioskach i salonikach prasowych i innych punktach, gdzie można nabyć prasę.

Dołącz do dyskusji: Sprzedaż kioskowa „Rzeczpospolitej” wzrosła o 40 proc. dzięki dodatkom. „Dziennik Gazeta Prawna” najbardziej w dół

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
sammler
Jak ro jest z tą Wyborczą? Pytam bez żadnych podtekstów. Czy pakiety internetowe (paywallowe) są doliczane do sprzedaży ogółem? Chyba powinny, skoro dają dostęp do pełnego wydania gazety. Ale skoro 69% ze średniej liczby 110 tys. egzemplarzy sprzedaje się w kioskach, spora część pewnie przypada na prenumeratę tradycyjną (w tym jeszcze abonamenty zamawiane do urzędów za rządów PO), to gdzie jest to >70 tys. subskrybentów, którymi lubi się ostatnio chwalić Agora?
0 0
odpowiedź
User
sammler
@ sammler

Sorry, ze średniej 150 tys. egzemplarzy...

Tak czy inaczej nie potrafię tu umieścić tych >70 tys. subskrybentów internetowych...
0 0
odpowiedź
User
sammler
Dlaczego usunięto mój komentarz? Pytałem w nim, gdzie mieści się ponad 70 tys. subskrybentów internetowych pakietów Wyborczej, skoro cała prenumerata (łącznie z tradycyjną) to zaledwie 44 tys.? Ktoś potrafi to wytłumaczyć?
0 0
odpowiedź