SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Studenci i pracownicy Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu z darmowym dostępem do „Gazety Wyborczej”

„Gazeta Wyborcza" (Agora) podpisała umowę o współpracy z Uniwersytetem Mikołaja Kopernika w Toruniu. Dzięki niej pracownicy i studenci uczelni zyskają bezpłatny roczny dostęp do zasobów treści cyfrowych dziennika, a także będą mogli publikować na jego łamach swoje najważniejsze dokonania. Strony nie ujawniają finansowych warunków umowy.

Wnętrze redakcji „Gazety Wyborczej” w Warszawie Wnętrze redakcji „Gazety Wyborczej” w Warszawie

Wszyscy studenci i pracownicy toruńskiego uniwersytetu otrzymają bezpłatny dostęp na rok do pakietu Wyborcza Premium, obejmującego treści Wyborcza.pl na wszystkich urządzeniach cyfrowych. Ile osób zostanie tym objętych? Według danych udostępnianych przez MK, liczy on sobie 24 016 studentów, ponad 900 doktorantów i kilkuset pracowników naukowych. Zyskują teraz nielimitowany dostęp do serwisów Wyborcza.pl, w tym „Dużego Formatu", artykułów z działu „Nauka" czy „Gospodarka", tygodników „Ale Historia", „Tylko Zdrowie" i „Wysokie Obcasy".

W ramach dostępu do prenumeraty cyfrowej studenci i wykładowcy Uniwersytetu Mikołaja Kopernika otrzymają również dostęp do wszystkich archiwalnych treści "Gazety Wyborczej", wybranych artykułów z "The Wall Street Journal" i materiałów telewizji Arte, a także zaproszenia na wydarzenia organizowane przez redakcję „Gazety Wyborczej", zniżki na książki, e-booki czy bilety na festiwale.

- Dzięki tej współpracy możliwa będzie wielopoziomowa, wielokierunkowa promocja Uniwersytetu, zarówno poprzez obecność ekspercką naszych naukowców na Wyborcza.pl, jak też publikacje tekstów przez uczonych i studentów - mówi prof. dr hab. Wojciech Wysota, prorektor UMK ds. współpracy z zagranicą i otoczeniem gospodarczym.

Jak taka współpraca wygląda ze strony „Gazety Wyborczej”? Dzięki niej dziennik dociera do nowych grup odbiorców, wychowując ich sobie do cyfrowych prenumerat i zapoznając z treściami tworzonymi przez zespół dziennika.

Agora podkreśla, że prenumerata treści udostępniona studentom i pracownikom UMK nie wlicza się do puli blisko 110 tys. płatnych prenumerat cyfrowych.

Współpraca ma charakter komercyjny, a jej warunki są objęte tajemnicą handlową.

Według danych ZKDP w sierpniu br. średnia sprzedaż ogółem „Gazety Wyborczej” wynosiła 101 828 egz., o 23,3 proc. mniej niż rok wcześniej.

Z kolei portal Wyborcza.pl w marcu br. zanotował 5,93 mln realnych użytkowników i 66,06 mln odsłon, a Wyborcza.biz - 1 mln realnych użytkowników i 2,24 mln odsłon (według badania Gemius/PBI).

W pierwszej połowie br. Agora zanotowała 583,7 mln zł wpływów ze sprzedaży i 5,4 mln zł straty netto.

W 2016 roku Agora zanotowała 1 198,4 mln zł przychodów (o 0,8 proc. więcej niż w 2015 r.) i 13,2 mln zł straty netto (wobec 15,3 mln zł zysku netto rok wcześniej). Wpływy ze sprzedaży „Gazety Wyborczej” zmalały o 6,2 proc., a z reklam - o 21,6 proc., natomiast wzrosły przychody w kinach Helios, internecie i firmy outdoorowej AMS.

Dołącz do dyskusji: Studenci i pracownicy Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu z darmowym dostępem do „Gazety Wyborczej”

13 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
treu
"Współpraca ma charakter komercyjny, a jej warunki są objęte tajemnicą handlową."

Ale UMK w Toruniu to uczelnia publiczna, prawda? Więc nie może być mowy o tajemnicy przed podatnikami, wystarczy napisać wniosek o ujawnienie.
0 0
odpowiedź
User
jak
Jak taka współpraca wygląda ze strony „Gazety Wyborczej”? Dzięki niej dziennik dociera do nowych grup odbiorców, wychowując ich sobie do cyfrowych prenumerat i zapoznając z treściami tworzonymi przez zespół dziennika.

Wychowując sobie. Rektora to bym z automatu wymienił.
0 0
odpowiedź
User
Gary
No to już wiadomo skąd te 110 tysięcy subskrypcji GW.
0 0
odpowiedź