SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Świat Wiedzy” i „W Sieci Historii” na czele pism popularnonaukowych i historycznych w trzech kwartałach

W pierwszych trzech kwartałach 2015 roku liderem sprzedaży ogółem wśród miesięczników popularnonaukowych był „Świat Wiedzy”. Natomiast wśród tytułów historycznych pierwsze miejsce należało do magazynu „W Sieci Historii”.

Średnia sprzedaż ogółem popularnonaukowego miesięcznika „Świat Wiedzy” (Wydawnictwo Bauer) w okresie od I do III kwartału 2015 roku wyniosła 108 398 egz. W porównaniu do analogicznego okresu 2014 roku była ona wyższa o 1,09 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Jednocześnie był to jedyny wzrost w zestawieniu miesięczników popularnonaukowych i historycznych.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugą pozycję zajął wydawany przez Grupę Burda miesięcznik „Focus”. Jego średni wynik sprzedażowy zmniejszył się o 18,69 proc. i wyniósł 62 075 egz. Trzecie miejsce zajął miesięcznik „21. Wiek” (Amconex). Pismo to zanotowało największy spadek sprzedaży ogółem w zestawieniu pism popularnonaukowych, wynoszący 29,66 proc. do poziomu 7 323 egz.

Natomiast wśród miesięczników o tematyce historycznej w analizowanym okresie na pozycji lidera uplasował się magazyn „W Sieci Historii” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 25 476 egz., po spadku o 19,18 proc. - największym w rankingu pism historycznych.

Drugie miejsce należało do „Newsweeka Historia” (Ringier Axel Springer Polska), którego średnia sprzedaż ogółem w badanym miesiącu wyniosła 23 484 egz., po stracie o 14,73 proc.

Zaś trzecią pozycję zajął magazyn „Focus Historia” (Grupa Burda), którego średni wynik sprzedażowy w pierwszych dziewięciu miesiącach br. wyniósł 21 866 egz., po spadku o 18,22 proc.

ZKDP

I-III kwartał

Wirtualnemedia.pl

2015

2014

Tytuł

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Świat Wiedzy

161 978

108 398

108 398

167 531

107 233

107 233

Focus

121 800

62 348

62 075

154 883

76 392

76 342

21. Wiek

14 960

7 323

7 323

21 496

10 411

10 411

Wirtualnemedia.pl

W Sieci Historii

59 639

25 531

25 476

67 572

31 622

31 522

Newsweek Polska Historia

47 102

23 573

23 484

59 882

27 540

27 540

Focus Historia

42 126

21 866

21 866

57 033

26 739

26 739


We wrześniu 2015 roku sprzedaż ogółem popularnonaukowego „Świata Wiedzy” w porównaniu do września 2014 roku zmniejszyła się o 0,05 proc. do 121 969 egz.

Z kolei wynik „Focus” wyniósł 62 335 egz., po spadku o 25,93 proc. - największym wśród pism popularnonaukowych i historycznych.

Wśród tytułów historycznych z miejsca trzeciego na pozycję lidera awansował magazyn „Newsweek Historia” z 26 547 sprzedanych egz., po zwiększeniu się o 0,90 proc. Jednocześnie był to jedyny wzrost w zestawieniu pism popularnonaukowych i historycznych.

Z pierwszego na drugie miejsce spadł miesięcznik „W Sieci Historii” (24 663 egz.; w dół o 20,49 proc.). Zaś z drugiego na trzecie miejsce spadł magazyn „Focus Historia” (20 463 egz.; w dół o 22,37 proc.).

ZKDP

wrzesień

Wirtualnemedia.pl

2015

2014

Tytuł

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Świat Wiedzy

169 994

121 969

121 969

169 974

122 027

122 027

Focus

125 000

62 701

62 335

145 912

84 205

84 155

Wirtualnemedia.pl

Newsweek Polska Historia

43 965

26 634

26 547

57 994

26 309

26 309

W Sieci Historii

57 900

24 693

24 663

60 000

31 118

31 018

Focus Historia

39 010

20 463

20 463

48 000

26 361

26 361

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Dołącz do dyskusji: „Świat Wiedzy” i „W Sieci Historii” na czele pism popularnonaukowych i historycznych w trzech kwartałach

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl