SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Polsat od przyszłego roku poszerzy grupę rozliczeniową z 16-49 na 16-59

Polsat Media - biuro reklamy Telewizji Polsat - wraz z początkiem przyszłego roku poszerzy grupę rozliczeniową z 16-49 na 16-59 - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. - Osoby ze starszych grup wiekowych pozostają dłużej czynne zawodowo, są aktywnymi i atrakcyjnymi konsumentami - mówi nam Marcin Szaniawski, marketing & pr director biura reklamy Telewizji Polsat.

Od początku pomiarów telemetrycznych w Polsce Telewizja Polsat (tak jak wszyscy nadawcy w naszym kraju) do rozliczeń z reklamodawcami stosowała grupę 16-49.

Jak ustalił portal Wirtualnemedia.pl, od początku 2022 roku biuro reklamowe nadawcy będzie się posługiwać nową grupą docelową - 16-59, czyli zacznie uwzględniać także widzów między 50 a 59 rokiem życia.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Zmiana obejmie wszystkie kanały należące do Telewizji Polsat.

- Od 1 stycznia 2022 roku biuro reklamy Polsat Media zmieni dotychczasową grupę rozliczeniową A16-49, wprowadzając grupę A16-59 w głównym Polsacie oraz we wszystkich kanałach tematycznych. Osoby ze starszych grup wiekowych pozostają dłużej czynne zawodowo, są aktywnymi i atrakcyjnymi konsumentami. Z tej perspektywy zmiana grupy rozliczeniowej z A16-49 na A16-59 jest w pełni uzasadniona - komentuje portalowi Wirtualnemedia.pl Marcin Szaniawski, marketing & pr director biura reklamy Telewizji Polsat.

Będzie to identyczna grupa rozliczeniowa, jaką od lutego 2014 roku posługuje się biuro reklamy Telewizji Polskiej.

Udziały czołowych stacji Telewizji Polsat w grupie 16-59 zbliżone względem 16-49, ale widownia o połowę wyższa

Główne kanały Telewizji Polsat posiadają zbliżone udziały w grupach wiekowych 16-49 i 16-59, ale widownia jest wyższa o około połowę. Polsat w pierwszym półroczu w 16-49 miał 9,12 proc. udziału i średni AMR na poziomie 201 tys. osób, a w grupie 16-59 było to odpowiednio 9,13 proc. i 300 tys.

W przypadku Czwórki było to odpowiednio 2,95 proc. i 65 tys. w 16-49 i 3,32 proc. i 109 tys. w 16-59, Polsat News - 1,54 proc. i 34 tys. w 16-49 i 1,61 proc. i 53 tys. w 16-59, TV6 - 1,51 proc. i 33 tys. w 16-49 i 1,59 proc. i 52 tys. w 16-59, Polsat 2 - 1,46 proc. i 32 tys. w 16-49 i 1,42 proc. i 47 tys. w 16-59, a Super Polsat - 1,33 proc. i 29 tys. w 16-49 i 1,29 proc. i 42 tys. w 16-59

Koszty ramówek i rebrandingu obniżyły zysk mediów Grupy Polsat Plus, osiągnięto synergie z Interią

W minionym kwartale pion mediowy Grupy Polsat Plus zanotował wzrost przychodów o 4 proc. do 500 mln zł i spadek zysku EBITDA o 13 proc. do 118 mln zł. Wpływy z reklam telewizyjnych zwiększyły się znacznie mocniej niż średnia rynkowa, w całym br. firma spodziewa się dwucyfrowej dynamiki. - To już piąty kwartał działalności Interii w naszej Grupie. Zrealizowaliśmy zapowiadane synergie - podkreśla Stanisław Janowski, prezes Telewizji Polsat.

Dołącz do dyskusji: Polsat od przyszłego roku poszerzy grupę rozliczeniową z 16-49 na 16-59

9 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Jordi
Nareszcie ktoś zaczął myśleć. Grupa 16-49 to przeżytek, a pierwszy to zauważył Kurski, który oczywiście został zhejtowany, jak za wszystko co robi.
odpowiedź
User
Seba
Kurski mając starszego widzą chwalił się tym gdzie ma więcej.
odpowiedź
User
ABC
To raczej krzyk rozpaczy ze strony nadawców telewizyjnych. Młodzi ludzie odchodzą do platform VOD typu Netfix czy HBO Go. Nie mają czasu ani ochoty na oglądanie bzdetów, które serwują dziś ogólnodostępne stacje (w szczególności tych durnowatych paradokumentów).
odpowiedź