SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

"The Daily", dziennik Murdocha na iPada, to zmarnowane pieniądze?

Urodziło się nareszcie murdochowo-iPadowe dziecko, twór, który nazywa się jak dziennik, wygląda jak magazyn, kosztuje jak to u Apple'a z wszystkim co ma większą wartość niż zdawkowy uśmiech.

Jak już informowaliśmy (więcej na ten temat) Rupert Murdoch, szef koncernu medialnego News Corp., zaprezentował "The Daily" - cyfrową gazetę stworzoną specjalnie na iPada. Tytuł będzie dostępny tylko w sklepie z aplikacjami Apple, w cenie 99 centów tygodniowo.

"Nowe czasy wymagają nowego dziennikarstwa" - oświadczył australijski magnat medialny podczas prezentacji "The Daily", która odbyła się w Muzeum Guggenheima w Nowym Jorku.


Mirosław Usidus, właściciel firmy iEM: "The Daily": nie ma różnicy - po co przepłacać
Urodziło się nareszcie murdochowo-iPadowe dziecko, twór, który nazywa się jak dziennik, wygląda jak magazyn, kosztuje jak to u Apple'a z wszystkim co ma większą wartość niż zdawkowy uśmiech.

Internet rzucił się do testów, badań, analizy, egzegezy, no i oczywiście prognoz.

Najpierw narzekano na nawigację, że nieudana i niewygodna. Potem wielu ze zdumieniem spostrzegło, że "The Daily" jest zupełnie jak gazeta a nie jak internet, czyli np. odsyłaczy do zasobów internetowych tam nie uświadczysz.
Inaczej mówiąc, pomijając subtelniejszą grafikę, rezultat 30-milionowej inwestycji nie różni się mocno od modnego kilka lat temu w firmach prasowych PDF-owego e-papieru.

No to jednak byłoby niesprawiedliwe zestawienie, głównie dlatego, że "The Daily" nic wspólnego z papierem jednak nie ma ...

Więcej można przeczytać na blogu, który Mirosław Usidus prowadzi w portalu Wirtualnemedia.pl

Dołącz do dyskusji: "The Daily", dziennik Murdocha na iPada, to zmarnowane pieniądze?

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
LOL
Zabawny jest ten komentarz prowincjusza nt The Daily. $0.99 na tydzień to prawie darmo, zaś tabletów Apple sprzedano już miliony - niech się pan prowincjusz nie martwi o klientów. Na Zielonej Wyspie Tuska nie musi być ich wiele. Zresztą w Polsce iPady służą nie do czytania, ale prowincjuszom do lansu. Gdy pan komentator będzie się za kilka lat zastanawiał jeszcze dlaczego spada sprzedaż prasy drukowanej, Murdoch będzie się zastanawiał co zrobić z zarobionymi milionami. Co do inwestycji - nie ma ryzyka, nie ma zysku. Ewentualne straty są etapami tej gry. Ale co o tym wiedzieć mogą ludzie w kraju nad Wisłą, gdzie inwestycjami nazywa się obracanie państwowymi lub cudzymi pieniędzmi? Głosujcie dalej na PO i komunę, a cofniecie się do epoki przedgutenbergowskiej. Partia z miłością wam wytłumaczy, że to postęp, a wy jesteście przodownikami pracy... ;)
0 0
odpowiedź
User
f
Usidus znawca mediuff
0 0
odpowiedź