SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

“Top Gear” liderem miesięczników moto, “Cars” debiutuje na 4. miejscu

Niemal wszystkie miesięczniki motoryzacyjne zanotowały we wrześniu br. spadki sprzedaży, do góry poszła natomiast sprzedaż tygodników o tej tematyce. Debiutujący w segmencie magazyn “Cars” zajął czwarte miejsce wśród miesięczników.

Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, wynika, że pozycję lidera utrzymał tygodnik “Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska), którego średnie rozpowszechnianie płatne razem we wrześniu br. wyniosło 105 471 egz., co oznacza wzrost o 5,31 proc. względem września ub.r. Tygodnik "Motor" (Wydawnictwo Bauer), zajął natomiast miejsce drugie i miał wynik na poziomie 101 883 egz. (wzrost o 4,52 proc.)

Trzecim najpopularniejszym magazynem motoryzacyjnym i jednocześnie najchętniej kupowanym miesięcznikiem o tej tematyce był wydawany przez Grupę Burda “Top Gear”. Miał on w dziewiątym miesiącu br. rozpowszechnienie płatne razem wynoszące 69 910 egz. Zanotował tym samym spadek o 7,3 proc.

Zajmujący drugie miejsce wśród miesięczników motoryzacyjnych “Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska) stracił 9,02 proc., co dało mu wynik na poziomie 43 657 egz. Na trzeciej pozycji znalazł się magazyn “Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer), którego rozpowszechnianie płatne razem zmalało o 1,18 proc. i wyniosło 40 406 egz.

Tuż zaraz za “Auto Moto”, na czwartym miejscu, uplasował się wprowadzony we wrześniu br. na rynek przez Wydawnictwo Zwierciadło nowy miesięcznik “Cars” (więcej na ten temat). Rozpowszechnianie płatne razem jego pierwszego numeru wyniosło 40 208 egz.

Największy spadek w rankingu zanotował magazyn “V 12” (Dante Cinque Wydawnictwo). Jego wynik poszedł w dół o 23,09 proc. do 9 123 egz. Natomiast wzrostem sprzedaży wśród miesięczników pochwalić się może jedynie pismo “Classic Auto” (Stratos Concept). Znajdujący się na ostatniej pozycji rankingu tytuł rozszedł się we wrześniu br. w nakładzie 7 766 egz., czyli wyższym o 3,8 proc. niż rok wcześniej. 

ZKDP wrzesień
2010 2009
Tytuł Rozpowszechnianie płatne razem
Tygodniki
Auto Świat 105 471 100 150
Motor 101 883 97 475
Miesięczniki
Top Gear 69 910 75 414
Auto Świat Poradnik 43 657 47 983
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych 40 406 40 890
Cars Magazyn o Samochodach 40 208 -
Auto Motor i Sport 34 065 36 314
Świat Motocykli 26 939 33 505
Automobilista 11 129 11 251
V12 9 123 11 862
Classic Auto 7 766 7 482

 

We wrześniu br. w porównaniu do sierpnia br. największy wzrost rozpowszechniania płatnego razem zanotował  tygodnik “Auto Świat” - o 7,83 proc., zaś największy spadek dotknął miesięcznika “Auto Świat Poradnik”, którego wynik zmalał aż o 20,18 proc. 

ZKDP 2010
wrzesień sierpień
Tytuł Rozpowszechnianie płatne razem
Tygodniki
Auto Świat 105 471 97 812
Motor 101 883 106 526
Miesięczniki
Top Gear 69 910 66 036
Auto Świat Poradnik 43 657 54 695
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych 40 406 43 660
Cars Magazyn o Samochodach 40 208 -
Auto Motor i Sport 34 065 33 357
Świat Motocykli 26 939 26 358
Automobilista 11 129 10 613
V12 9 123 -
Classic Auto 7 766 7 627


 

Dołącz do dyskusji: “Top Gear” liderem miesięczników moto, “Cars” debiutuje na 4. miejscu

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
tia
w tym segmencie 40 to jest coś
0 0
odpowiedź
User
zainteresowany
WRC Magazyn Rajdowy zniknął z rankingu...przy tak prowadzonej polityce gazety, było to do przewidzenia.
0 0
odpowiedź