SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

TVN i Discovery dużo mniej z reklam - zyskują Polsat, TVP1 i AXN (TOP10)

W sierpniu br. stacje telewizyjne cennikowo zarobiły z reklam o 2,3 proc. więcej niż rok wcześniej. Duże wzrosty osiągnęły Polsat, TVP1, AXN, TVP Seriale, Disney Channel i National Geographic Channel, natomiast znaczące spadki zanotowały TVN i Discovery Channel.

Cennikowe wpływy z reklam (bez rabatów i autopromocji) stacji telewizyjnych w sierpniu br. wyniosły 856,57 mln zł, o 19,13 mln zł więcej niż rok wcześniej, co oznacza wzrost o 2,3 proc. - wynika z danych Kantar Media opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Przypomnijmy, że w I połowie br. cennikowe wpływy reklamowe kanałów telewizyjnych były o 1,5 proc. niższe niż rok wcześniej (zobacz szczegóły), a faktyczne przychody, według szacunków Starlinka, wzrosły o 5 proc., do 1,908 mld zł (więcej na ten temat). Z kolei ZenithOptimedia Group prognozuje, że w całym br. wartość reklamy telewizyjnej zwiększy się w skali roku o 2,1 proc. (więcej o tym).

 

Wśród czołowych stacji w sierpniu br. na pozycję lidera awansował Polsat, którego cennikowe przychody wyniosły 151,5 mln zł, o 11,9 mln zł więcej niż rok wcześniej (8,5 proc. w górę). Jeszcze większe wzrosty wpływów osiągnęły AXN i TVP Seriale. Ten pierwszy kanał zarobił o 12,26 mln zł więcej niż przed rokiem (78,4 proc. w górę), a drugi - o 15,23 mln zł (czyli o 137,2 proc.).

Wpływy Disney Channel zwiększyły się o 10,72 mln zł (czyli o 84 proc.), a National Geographic Channel - o 9,32 mln zł (92,8 proc. w górę). Z kolei przychody TVP1 wzrosły o 5,89 mln zł (7,3 proc. w górę), a TVN24 - o 2,26 mln zł (czyli o 8,7 proc.).

W czołowej dziesiątce spadki cennikowych wpływów reklamowych zanotowały jedynie TVN i Discovery Channel. Pierwszy kanał zarobił aż o 55,32 mln zł mniej niż rok wcześniej (to 33,1 proc. w dół), a drugi - o 11,2 mln zł mniej (30,8 proc. w dół).

 

Cennikowe wpływy reklamowe stacji tv (bez autopromocji, dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

sierpień 2013

sierpień 2014

POLSAT

139 599 550 zł

151 503 715 zł

TVN

167 233 230 zł

111 908 180 zł

TVP 1

80 711 567 zł

86 605 058 zł

TVP 2

65 581 905 zł

65 797 545 zł

TVN 24

25 858 559 zł

28 117 597 zł

AXN

15 649 660 zł

27 913 162 zł

TVP SERIALE

11 098 730 zł

26 330 737 zł

DISCOVERY CHANNEL

36 322 114 zł

25 117 153 zł

DISNEY CHANNEL

12 761 435 zł

23 484 858 zł

NATIONAL GEOGRAPHIC CHANNEL

10 038 385 zł

19 358 493 zł

monitorowane stacje razem

837 441 289 zł

856 570 204 zł

Dołącz do dyskusji: TVN i Discovery dużo mniej z reklam - zyskują Polsat, TVP1 i AXN (TOP10)

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Operator
Największe chamstwo to reklamy w płatnych kanałach typu Discovery, AXN itp. Przoduje w tym Discovery, oprócz reklam ciągłe autopromocje i "zapowiedzi". Rzygać się chce od tej korporacyjnej pazerności!
0 0
odpowiedź
User
olo
co za idioci robią te zestawienia. Napisać, żeby było ale bez jakiegokolwiek zastanowienia. Co z tego że TVN spadł w ratecard jak jednocześnie obniżył rok do roku rabaty. 90% waszych artykułów nadaje się na śmietnik bo nie ma jakiegokolwiek przełożenia na realia. Później czyta to równie rozgaarnięty klient i mówi, że TVN jest słaby.
0 0
odpowiedź