SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

TVN zarabia najwięcej z reklam, ogromny wzrost TV Puls

W 2010 roku liderem wpływów reklamowych jest telewizja TVN, która zarobiła już 1 210 mln złotych. Najwięcej na reklamę wydały Unilever, Polkomtel i Danone.

Wpływy z reklam TVN w okresie styczeń – maj 2010 r. Wyniosły 1 210 mln zł i były o 3,4 proc. niższe niż w analogicznym okresie zeszłego roku - pokazują przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl dane TNS OBOP, które powstały na podstawie oficjalnych cenników i nie obejmują rabatów.

Na drugim miejscu w zestawieniu znalazła się Telewizja Polsat, która zanotowała przychody reklamowe na poziomie 1 123 mln zł (o 20,7 proc. więcej niż w 2009 roku).

Na trzeciej pozycji uplasowała się TVP 1 z kwotą 892 mln zł, czyli o 24,8 proc. wyższą niż rok wcześniej. Natomiast TVP 2 odnotowała wzrost wpływów z reklam o 16 proc. do poziomu 570 mln zł.

Szóstą lokatę zajęła stacja VIVA Polska, która była jednocześnie liderem kanałów tematycznych. Jej przychody wyniosły 237 mln zł i były o 70 proc. wyższe niż rok temu. 

WIRTUALNEMEDIA.PL I-V 2010* ZMIANA
TVN 1 210 998 670 zł 3,4%
Polsat 1 123 123 778 zł 20,7%
TVP1 892 032 241 zł 24,8%
TVP2 570 405 589 zł 16,0%
TV Puls 237 439 553 zł 165,5%
VIVA Polska 231 462 380 zł 70,1%
AXN 203 160 767 zł 58,2%
4fun TV 132 944 590 zł 275,9%
MTV Polska 116 480 230 zł 54,0%
TVN 24 114 939 202 zł 29,2%
TV4 102 296 589 zł -12,5%
Discovery 89 971 920 zł 75,3%
TVP INFO 68 440 403 zł 30,8%
Hallmark 65 767 500 zł 89,0%
TVN Siedem 62 651 517 zł -2,7%
Jetix 61 604 170 zł 52,3%
TVN Style 50 876 056 zł 21,4%
National Geographic Channel 48 281 410 zł 55,3%
Kino Polska 45 350 760 zł 145,7%
VH1 Polska 45 252 160 zł 47,9%
     
     
 WIRTUALNEMEDIA.PL I-V 2009*  
TVN 1 171 153 312 zł  
Polsat 930 366 001 zł  
TVP1 714 644 841 zł  
TVP2 491 653 417 zł  
VIVA Polska 136 091 035 zł  
AXN 128 460 167 zł  
TV4 116 858 316 zł  
TV Puls 89 438 434 zł  
TVN 24 88 943 684 zł  
MTV Polska 75 612 740 zł  
TVN Siedem 64 390 050 zł  
TVP INFO 52 311 670 zł  
Discovery 51 311 340 zł  
TVN Style 41 909 792 zł  
Jetix 40 461 325 zł  
4fun TV 35 370 706 zł  
Hallmark 34 797 590 zł  
Tele 5 34 225 047 zł  
National Geographic Channel 31 084 085 zł  
VH1 Polska 30 593 770 zł  
* dane do 30.05    


Unilever utrzymał pozycję lidera
Najwięcej na reklamę w telewizji wydały w 2010 r. firmy Unilever, Polkomtel, Danone i Nestle Polska.
 

Wydatki reklamowe TOP20 reklamodawców   

  I-V 2010*
UNILEVER POLSKA 334 380 023 zł
POLKOMTEL 198 546 932 zł
DANONE 169 586 335 zł
NESTLE POLSKA 168 198 738 zł
PROCTER AND GAMBLE OPERATIONS POLS 155 858 235 zł
PTK CENTERTEL 137 260 079 zł
L'OREAL POLSKA 133 870 993 zł
US PHARMACIA 116 629 084 zł
HENKEL 115 837 107 zł
POLSKA TELEFONIA CYFROWA 106 030 991 zł
RECKITT BENCKISER 95 650 069 zł
P4 89 381 726 zł
FERRERO POLSKA 86 971 596 zł
AFLOFARM 79 940 671 zł
COCA-COLA POLAND SERVICES 70 615 704 zł
MARS POLSKA 66 035 949 zł
GLAXOSMITHKLINE CONSUMER HEALTHCAR 61 502 110 zł
KRAFT FOODS 56 180 252 zł
RECKITT BENCKISER HEALTHCARE 54 979 704 zł
TELEKOMUNIKACJA POLSKA 50 034 862 zł
* dane do 30.05
  I-V 2009*
UNILEVER POLSKA 229 320 285 zł
NESTLE POLSKA 164 686 804 zł
PTK CENTERTEL 136 718 894 zł
POLKOMTEL 120 509 725 zł
POLSKA TELEFONIA CYFROWA 114 763 440 zł
PROCTER AND GAMBLE OPERATIONS POLS 108 575 339 zł
L'OREAL POLSKA 100 962 496 zł
DANONE 95 637 863 zł
US PHARMACIA 89 053 105 zł
RECKITT BENCKISER 79 590 678 zł
GLAXOSMITHKLINE CONSUMER HEALTHCAR 64 303 859 zł
HENKEL 62 275 462 zł
MARS POLSKA 60 940 914 zł
P4 51 152 525 zł
COCA-COLA POLAND SERVICES 50 775 839 zł
TELEKOMUNIKACJA POLSKA 48 165 330 zł
NIVEA POLSKA 47 614 658 zł
METRO GROUP 47 297 668 zł
FERRERO POLSKA 47 012 411 zł
KRAFT FOODS 44 299 870 zł


 

Dołącz do dyskusji: TVN zarabia najwięcej z reklam, ogromny wzrost TV Puls

9 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ktos
no tak, tvn zarabia coraz wiecej tylko ze ja jakos tego nie odczuwam. pracuje tam po 12 godzin dziennie i o podwyzce jakos nie slychac...
0 0
odpowiedź
User
Jarząbek
a TVP narzeka ze kaski niema a tu 1,6 mld zł, no tak ciężko się tego utrzymać. Pewnie są deficytowi a TVN ma więcej programów i pewnie z tego drobnego 1.2 mld wypracowuje spory zysk. Jak zawsze Państwowe sobie nie może poradzić.
0 0
odpowiedź
User
olek
Kiedy przestaniecie publikować te cennikowe brednie, które nijak się mają do rzeczywistości, a tylko robią ludziom wodę z mózgu. Wystarczy zajrzeć do raportu kwartalnego TVN-u, a mit o zarobionych miliardach pryśnie
0 0
odpowiedź